AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sorgulama Temelli ne demek?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Sorgulama Temelli ne demek?​

En basit tanımı ile sorgulama-temelli öğrenme öğrencilerin soruları, araştırmaları ve/veya merakları ile öğrenmenin yönlendirildiği açık-uçlu bir yaklaşımdır. Araştırma-sorgulama süreci, sadece “keşfetme ve deney” olarak değil, “açıklama ve kanıt” oluşturma süreci olarak da ele alınır.

Beyin temelli öğrenme kuramı nedir?​

Beyin temelli öğrenme, sinirbilim (neuroscience) araştırmalarının bulgularına göre beynin yapısına ve işlevine dayalı olarak beynin nasıl çalıştığını anlayarak öğrenme ve öğretmeyi en üst düzeye çıkarma anlayışıdır. öğrenme, beynimizi fiziksel olarak değiştirir.

Yaparak öğrenme modeli kime ait?​

Yaparak öğrenme modeli kime ait?
Temellerini Johann Heinrich Pestalozzi’nin attığı yaşayarak öğrenme metodunda çocukların duyu organlarıyla öğrendiği ve bilginin bu sayede zorlanmadan kalıcı hale geldiği fikri esastır.

Sorgulama temelli fen eğitimi nedir?​

Sorgulama temelli fen eğitimi, yapılandırmacı yaklaşımla ortaya çıkan bir eğitim şeklidir. Çocukların eleştirel düşünme, problem çözme gibi üst düzey düşünme becerilerini geliştirmeyi ve öğrenmeyi öğrenmelerini sağlar. Çocukların araştırma ve sorgulama becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Kuantum öğrenme kuramı nedir?​

Kuantum öğrenme, hızlanmış öğrenci başarısıyla sonuçlanan, aşırı tutkulu öğretmenler, işine odaklanmış sınıflar ve anlamlı içerik yaratan bütünleşmiş öğretme ve öğrenme modelidir.

Yaparak öğrenme modeli nedir?​

Yaparak öğrenme modeli nedir?
Yaparak-Yaşayarak Öğrenme İlkesi (İş, etkin katılım,Aktivite) Bu ilke, öğrencinin öğrenme-öğretme ortamında aktif rol almasını, öğrenme sorumluluğunu üstlenmesini ve yaparak-yaşayarak öğrenmesini vurgulamaktadır. Öğrenme-öğretme sürecine öğrencinin etkin katılımını sağlamaya çalışır.

Yaşantısal öğrenme yolları nelerdir?​

Bu kapsamlı başlık, içinde farklı birçok yaklaşımı veya terimi barındırıyor: yaşantısal öğrenme, iş birliğine dayalı öğrenme, serüvenle öğrenme ve çıraklık….Kolb’un yaşantısal öğrenme modeli, bu sürecin dört aşamadan oluştuğunu söyler:
- Aktif deneyleme;
- Somut deneyim;
- Yansıtıcı gözlem;
- Soyut kavramsallaştırma.
 
Sorgulama Temelli öğrenme, öğrencilerin soruları, araştırmaları ve merakları üzerinden öğrenmenin yönlendirildiği bir yaklaşım olarak tanımlanabilir. Bu yaklaşım, öğrencilere keşfetme, deney yapma, açıklama ve kanıt oluşturma gibi süreçleri içerir. Öğrencilerin aktif katılımını teşvik eder ve eleştirel düşünme, problem çözme gibi üst düzey becerilerin gelişimine katkı sağlar.

Beyin Temelli öğrenme ise, sinirbilim araştırmaları doğrultusunda beynin yapısını ve işleyişini dikkate alarak öğrenme ve öğretme süreçlerini optimize etmeyi amaçlar. Bu yaklaşım, öğrenme sürecinin beynin fiziksel yapısını değiştirebileceği prensibine dayanır.

Yaparak Öğrenme modeli ise Johann Heinrich Pestalozzi'nin temellerini attığı yaşayarak öğrenme metoduna dayanır. Bu modele göre, öğrenciler duyularıyla öğrenerek bilginin daha kalıcı hale geldiği görüşünü benimser. Öğrencilerin aktif katılımını teşvik eden bu model, öğrenme sürecini daha etkili hale getirmeyi amaçlar.

Sorgulama Temelli Fen Eğitimi, yapılandırmacı bir yaklaşımla öğrencilere eleştirel düşünme, problem çözme becerilerini geliştirmeyi ve araştırma/sorgulama yeteneklerini desteklemeyi amaçlar. Kuantum Öğrenme Kuramı ise hızlanmış öğrenci başarısıyla sonuçlanan, tutkulu öğretmenler, odaklanmış sınıflar ve anlamlı içerik yaratan bütünleşik öğretim ve öğrenme modelini ifade eder.

Yaşantısal Öğrenme ise farklı öğrenme yaklaşımlarını içeren geniş bir kavramdır. İş birliğine dayalı öğrenme, serüvenle öğrenme, çıraklık gibi yaklaşımları içerir. Kolb'un yaşantısal öğrenme modeline göre, öğrenme dört aşamada gerçekleşir: aktif deneyimleme, somut deneyim, yansıtıcı gözlem ve soyut kavramsallaştırma. Bu aşamalar öğrencilerin öğrenme sürecinde nasıl ilerlediğini açıklar.
 
Geri
Üst