AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sokratesin bilgiyi dogurtma yontemi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Sokratesin bilgiyi doğurtma yöntemi nedir?​

sokrates’in, eğitimleri sırasında geliştirdiği ve ebe olan annesinden esinlenerek adını koyduğu yöntem. insanın, aslında sandığından daha çok şeyi bildiğini varsayarak onun üstüne gider, ve bir şeyin cevabını hocanın söylemesi yerine öğrenciye söyletmesi üzerine kuruludur.

Sokrates öğretim yöntemi nedir?​

Sokratik yöntem, antik dönem Yunan filozofu Sokrates’in ( MÖ 470 Alopeke, Attika – MÖ 399 Atina) felsefi düşünüşü ve bilgiyi sınayarak öğretme yöntemidir. İlk olarak Menon diyaloğunda Sokrates’in bir köleye bir geometri teoremini çözdürmesi ile Sokratik yöntem ortaya çıkmıştır.

Sokrates nerede doğmuştur?​

Sokrates nerede doğmuştur?
AlopeceSokrates / Doğum yeri

Sokrates felsefesi nedir?​

Sokrates felsefesi nedir?
Sokrates toplumsal düzenin, ölçü sisteminin bir başka deyişle kriterlerin oturmasıyla sağlanacağını savundu. Oluşturulacak kriterlerin kişilere göre değişmemesi, esnetilmemesi gerekiyordu. Ünlü filozofa göre “ölçülerini oturtmuş bir toplumsal düzen varsa, devletten söz edilebilirdi.”

Bilgi Doğurtma nedir?​

Doğurtma Sokrates’in uyguladığı tartışma yönteminin bir parçasıdır. Bu yöntemle Sokrates konuştuğu insanların tartışma sırasında bilgi ortaya koymalarını, doğurmalarını sağlar. Bu bir bakıma insanın zihninde taşıdığı ama var olduğunu bilmediği bilgiye ulaşmasıdır.

Sokratik yöntemin Doğurtma aşaması nedir?​

Sokrates kendi cevabını vermeden karşı tarafa sorular sorarak daha doğru bir tanıma ulaşmasını sağlar. Genellikle bu sorular karşı tarafın tanımının yanlışlığını fark etmesini sağlar. Doğurtma demesinin sebebi karşı tarafın gerekli sorular sorularak kendi kendine bulmasıdır.

Sokrates hangi ülkede yaşadı?​

Sokrates hangi ülkede yaşadı?
Sokrates (Grekçe: Σωκράτης, Grekçe telaffuz: [soˈkra.tis]; MÖ 469; Atina – MÖ 399, Atina), Antik Yunan filozofudur.

Sokrates mezarı nerede?​

Sokrates mezarı nerede?
Sokrates sürgüne gitme seçeneğine sahiptir (Ve bunun sonucu olarak felsefi /filozofik misyonunu bırakacaktır) ya da baldıran zehri içerek ölüme mahkûm edilecektir….Sokrates’in Ölümü
Sanatçı | Jacques-Louis David
Tür | Yağlıboya
Boyutlar | 129.5 cm × 196.2 cm (510 in × 772 in)
Konum | Metropolitan Sanat Müzesi, New York

Sofistlerin görüşü nedir?​

Dolayısıyla Sofistler özetle, bilginin göreceli olduğunu, ancak yararlı olması bakımından bir değer taşıdığını, ahlaksal, dinsel, hukuksal değerlerin, herkes için geçerli nesnel nitelikten yoksun olduğunu savunmuşlardır.

Daimonion ne demek?​

daimon. Yunanca’da kişileştirilmiş belli bir tanrıdan (theos) ayrı olarak insanüstü, tanrısal etkinlikleri olan, kavranılamaz bir güce verilen ad. Eski Yunan dünyasında Tanrı’yla insan, gökle yer arasında bulunan, sonradan iyi ve kötü ruhlar olarak ikiye ayrılan varlıklara verilen ad.

Mayötik nedir?​

Mayötik nedir?
Aslında Mayötik, ruhsal (psişik) bir çalışmadır. Bilgi bunun malzemesi, gübresidir. Çünkü bilgi değişir, gelişir, artar. Ama çalışma ve bunun amacı aynıdır: İnsanın bilinçli ve sorumlu bir varlığa dönüşmesi.

Maiotik Dogurtma asamasi nedir?​

Maiotik Dogurtma asamasi nedir?
sokrates’in kullandığı ironi yonteminde * yeniden doğurma anlamına gelen bolum. burada kişinin kendine ait fikri yeniden ortaya koyarak, onun aslında doğru şeyi bildiğininin anlatıldığı evre… socrates’in ironi ile birlikte kullandigi bir yontem olarak karsimiza cikar.
 
Sokrates'in bilgiyi doğurtma yöntemi, Sokratik yöntemin bir parçasıdır ve öğrencilerin içlerinde bulunan ancak farkında olmadıkları bilgiye ulaşmalarını sağlamak amacıyla kullanılır. Sokrates'in bilgiyi doğurtma veya anlatma adı verilen bu yöntemi, öğrencilerin zihnindeki düşünceleri ortaya çıkararak onları cesaretlendirir ve kendi içlerindeki bilgiyi bulmalarını destekler.

Bu yöntemde Sokrates, öğrencilere sorular sorarak onların fikirlerini açıklamalarını sağlar ve onların düşünme becerilerini geliştirir. Kendi cevaplarını vermektense öğrencilere rehberlik eder ve onları kendi doğru cevaplarına yönlendirir. Böylece, öğrenciler daha derinlemesine düşünmeye teşvik edilir ve gerçek bilgiye ulaşmaları desteklenir.

Sokratik yöntem, öğrencilerin sadece bilgiyi öğrenmelerine değil, aynı zamanda sorgulamalarına, eleştirmelerine ve doğru cevapları kendileri bulmalarına olanak tanır. Bu yöntem, bireyin öğrenme sürecinde aktif bir rol almasını teşvik eder ve bilginin sadece dışarıdan değil, içeriden de edinilebileceğini vurgular. Sokratik yöntem, öğrenenin kendi bilgisini keşfetmesine ve geliştirmesine yardımcı olarak öğrenme sürecini daha anlamlı hale getirir.
 
Geri
Üst