AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

SOHC 12v ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.749
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

SOHC 12v ne demek?​

Üstten çift eksantrikli anlamına gelen DOHC motorlar tek içten yanmalı motor tipleri değildir. Üstten tek eksantrikli modellerde piyasada mevcuttur. Üstten tek eksantrikli motorlar ‘Single Overhead Cam Shaft’ anlamına gelen, SOHC ibaresini taşırlar.

Doch motor ne demek?​

Doch motor ne demek?
DOHC motorlar motorun üstüne yerleştirilmiş iki adet kam mili ile üstten çift eksantrikli motorlardır. Günümüzde 4 zamanlı ve 16 valfli motorlarda genellikle DOHC kullanılır. Hareketlerini triger kayışı veya zinciri sayesinde krank milinden kazanarak, üzerlerindeki kamlar ile supapların açılıp kapanmasını sağlarlar.

Üstten tek egzantrik nedir?​

Üstten tek egzantrik nedir?
Üstten eksantrikli motor veya Overhead cam motor (OHC), kam milinin silindir bloğunun üst kısmında yer aldığı, kranktan eksantrik zinciri vasıtasıyla tahrik aldığı motor türü. Üstten subaplı motorlara kıyasla subapların daha doğrudan açılıp kapatılmasına uygun bir motordur.

SOHC VTEC ne demek?​

SOHC VTEC. Düşük devirlerde, dıştaki 2 kam profili direkt olarak külbütörleri hareket ettirir. Düşük devirlerde kullanılan kam profilleri motorun sakin çalışmasını ve düşük yakıt tüketimi sağlar. Yüksek devirlerde ise; yüksek devirler için tasarlanan profil, takipçiyi hareketlendirir.

MPI motor ne demek?​

MPI motor ne demek?
Mpi bir kısaltmadı ve açılımı “Multi point injection” dur. Türkçe’de “Çok noktalı enjeksiyon” anlamına gelmektedir. Mpi motorda yakıt; emme supapının arkasına püskürtüldüğü için, her bir silindire alınan yakıt / hava karışımın miktarı eşittir.

Tek eksantrik ne demek?​

Tek eksantrik ne demek?
Dohc çift eksantrik Sohc tek eksantrik anlamına gelir aralarındaki fark birisi emme egzoz işini tek eksantrik üzerinden yaparken diğeri emme egzoz işini ayrı eksantrikler üzerinden yapar tek fark bu. Eksantriğin görevi valf açıp kapatmak diğer konular motordan motora göre değişiklik gösterir.
Bloktan egzantrik nedir?​
Bloktan Eksantrikli Motorlar (OHV,SV) OHV motorlarda subaplar yine silindir kapağı üzerinde bulunur. Ancak subap zamanlamasını ayarlayan eksantrik mili motor bloğu içerisinde bulunur. Blokta bulunan eksantrik mili motorun dönme kuvvetiyle döner. Eksantrik milinin kamlarına bağlı olan itici çubuklar vardır.

DOHC VTEC motor nedir?​

DOHC VTEC motor nedir?
DOHC VTEC Motor Nedir? Üstten Çift Eksantrikli motor konseptine DOCH motor denir (DOHC: Double Overhead Camshaft). DOHC motorda iki adet eksantrik mili (kam mili) bulunur. Her bir silindirde 4 adet supap vardır; 2 emme supapı 2 egzoz supapı.
 
SOHC, "Tek Üstten Kam Mili" anlamına gelir. Bu motor tipinde, bir silindir başına bir adet kam mili bulunur ve bu kam mili supapların açılıp kapanmasını kontrol eder. Bu durum, DOHC (Çift Üstten Kam Mili) motorlardan farklıdır.

DOHC motorlar ise "Çift Üstten Kam Mili" anlamına gelir. Bu motor tipinde her silindir başına iki adet kam mili bulunur. Bir kam mili genellikle emme supaplarını, diğeri ise egzoz supaplarını kontrol eder. Bu sayede daha hassas supap zamanlaması sağlanır.

Üstten tek egzantrikli motorlar (OHC), kam milinin silindir bloğunun üst kısmında bulunduğu bir motor tipidir. Bu motorlarda kam mili, kranktan eksantrik zinciri ile tahrik alır ve subapların daha doğrudan açılıp kapanmasına imkan tanır.

MPI motorlar, "Çok Noktalı Enjeksiyon" anlamına gelir. Bu sistemde her silindir için birden fazla enjektör bulunur ve yakıt, emme supapının arkasına püskürtülerek homojen bir yakıt/hava karışımı elde edilir.

Bloktan egzantrikli motorlar (OHV, SV), subapların silindir kapağı üzerinde olmasına rağmen, subap zamanlamasını ayarlayan eksantrik mili motor bloğu içinde bulunur. Eksantrik mili, motor dönme kuvvetiyle döner ve subaplara açma/kapama işlemlerini ileten itici çubuklar bulunur.

DOHC VTEC motorlar, üstten çift eksantrikli motorlardır ve VTEC sistemi ile birleşirler. VTEC (Variable Valve Timing and Lift Electronic Control), değişken supap zamanlaması ve kaldırma kontrolünü sağlayan bir teknolojidir. Bu sayede motor hem düşük hem de yüksek devirlerde verimli çalışabilir.
 
Geri
Üst