AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sirketler icin KEP adresi nasil alinir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.592
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Şirketler için KEP adresi nasıl alınır?​

KEP Hesabımı Nasıl Alabilirim? Kayıtlı Elektronik Posta sistemine üye olmak isteyen müşterilerimiz Online Başvuru bölümünden Online Ön Başvuru yaptıktan sonra başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezinden hesaplarını alabilirler.

Kimler KEP almak zorunda?​

Kimler KEP almak zorunda?
Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.

Şirket KEP adresine nasıl girilir?​

Şirket KEP adresine nasıl girilir?
PTTKEP web mail arayüzüne giriş yapmak için internet tarayıcınızın adres satırına https://hs01.kep.tr yazınız. Mobil İmza ile giriş yapmak için sekmesini seçiniz.

Tüzel kişiler için KEP adresi nasıl alınır?​

Tüzel Kişi Başvuruları Noter onaylı imza sirkülerinin aslı PTT’de görüldükten sonra fotokopisi alınarak başvuru sahibine geri verilecektir.). Başvuru yapanın kimlik tespiti için Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan resmî belge.

Şirket KEP adresi nedir?​

Şirket KEP adresi nedir?
Kayıtlı elektronik posta (KEP) adresi, elektronik ortamda yapılan resmi yazışmaların yasal düzenlemelere uygun olarak ve güvenli bir şekilde yapılmasını sağlayan bir posta adresidir. Elektronik ortamda iletilerini güvenli bir şekilde göndermek isteyenler tarafından dünyada ve Türkiye’de çok sık kullanılır.

Türkkep zorunlu mu?​

Türkkep zorunlu mu?
Pazar Yerleri ve KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) Adresi Zorunluluğu. Artık pazar yerlerinde satıcı olanlardan ve olmak isteyenlerden KEP adresi almaları isteniyor.

KEP adresi almak için ne gerekli?​

Başvuru için Gerekli Belgeler
- Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan geçerli resmî belge.
- Online olarak gerçekleştirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası.

KEP adresi ne için kullanılır?​

KEP adresi ne için kullanılır?
Bu sistem ile gönderilen ve alınan her türlü ticari, hukuki, resmi belge ve paylaşımlar gönderildikleri biçimi korur ve bu şekilde güvenlik sağlanır. Kamu kurumları, her türlü işletme, vatandaşlar kayıtlı posta adresi üzerinden, hazırladıkları belgeyi güvenli bir şekilde gönderebilmektedir.
 
KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) adresi, şirketlerin ve gerçek kişilerin yasal düzenlemelere uygun olarak elektronik ortamda resmi yazışmalar yapabilmelerini sağlayan bir posta adresidir. Şirketler KEP adreslerini almak için öncelikle Online Başvuru bölümünden Online Ön Başvuru yapabilirler. Daha sonra başvuru için gerekli bilgi ve belgeleri hazırlayarak en yakın PTT Merkezi'nden KEP hesaplarını alabilirler.

Yasal mevzuata göre, şirketlerin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) ve tebligat göndermeye yetkili mercilerin KEP hesabı sahibi olması zorunlu hale getirilmiştir. Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler ise elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanabilirler.

Şirket KEP adreslerine PTTKEP web mail arayüzü üzerinden girilebilir. İnternet tarayıcısının adres satırına https://hs01.kep.tr adresini yazarak giriş yapabilirsiniz. Mobil imza ile giriş yapmak isterseniz ilgili sekmesi seçilebilir.

Tüzel kişilerin KEP adresi almak için ise noter onaylı imza sirkülerinin aslının PTT'ye ibraz edilmesi gerekmektedir. Başvuru sahibinin kimlik tespiti için nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi T.C. Kimlik Numarası bulunan resmi belgeler ise gereklidir.

KEP adresleri, elektronik ortamda güvenli bir şekilde iletiler göndermek ve almak için kullanılır. Ticari, hukuki, resmi belgelerin gönderildikleri biçimi korur ve güvenlik sağlar. Kamu kurumları, işletmeler ve vatandaşlar KEP adresleri aracılığıyla belgelerini güvenli bir şekilde paylaşabilirler.

Pazar yerlerinde satıcı olan ya da olmak isteyen kişilerden artık KEP adresi almaları istenmektedir. Başvuru için gerekli belgeler genellikle nüfus cüzdanı veya benzeri kimlik belgesi ile ön başvuru numarasını içerir.
 
Geri
Üst