Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Sinif yonetimi dersi bir ogretmen icin nicin gereklidir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
48.559
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sınıf yönetimi dersi bir öğretmen için niçin gereklidir?​

Sınıf yönetiminin amacı; öğrencilerin uygun öğrenme etkinliklerine harcadıkları zamanı artırmak ve öğretmenin hedeflerine ulaşmasını sağlamaktır. Sınıf düzeni istenen davranışların kazandırılması, istenmeyen davranışların azalıp ortadan kalkması sınıf yönetiminin konuları arasındadır.

Sınıf yönetimi iyi bir öğretmende olması gereken özellikler nelerdir?​

İdeal Öğretmenlerin 10 Ortak Özelliği
- İlgi çekici kişilik ve öğretim tarzı
- 2.Dersin amacını net bir şekilde belirleyebilme.
- 3.Etkili disiplin becerilerine sahip olma.
- 4.Sınıf yönetimi becerilerine sahip olma.
- 5.Ebeveynlerle iyi bir iletişim.
- 6.Yüksek beklentiler.
- 7.Müfredat ve standartlarla ilgili bilgi sahibi olma.

Sınıf yönetimi dersinde ne yapılır?​

Sınıf yönetimi dersinde ne yapılır?
Sınıf yönetimi; öğrencilerin öğrenme sürecini etkileyen öğeleri (ortam, program, öğretmen, vb.), hedefleri/kazanımları destekleyici şekilde etkili ve verimli şekilde kullanmak olarak özetlenebilir. etkinliklerinin öğrencilerle birlikte, öğrenciler için yönetilmesidir.

Sınıf yönetimi nasıl bir ders?​

Sınıf yönetimi nasıl bir ders?
sınıf düzenini bozacak davranışları ortadan kaldırarak derslerin düzenli akışını devam ettirmenin yollarını öğreten ders. disruptive tabir edilen davranışlar arasında öğretmene veya öğrenci arkadaşına yavşamak, seks teklif etmek ya da en basitinden derse motive olmamak, sınıfta ders harici konuşmak vardır.

Etkili sınıf yönetimi için öğretmenden beklentiler nelerdir?​

Öğretim için önceden plân yapın ve öğrencilerin ihtiyaçlarına uygun materyalleri önceden hazırlayın. Öğrenci gelişimini takip eden değerlendirme (accountability) sistemleri geliştirin. Öğrenme uygulamalarına ayrılan zaman ve görevlerinizi analiz edin. Öğretimle ilgili kurallara ve standartlara uyumu gözleyin.

İyi bir öğretmenin özellikleri nelerdir?​

İşte iyi bir öğretmende bulunan 8 özellik.
- HAYAT DENEYİMİNE SAHİPTİR.
- HER ÖĞRENCİNİN NEYE MOTİVE OLDUĞUNU ANLAYABİLİR.
- BİR KAHRAMAN DEĞİL, İNSANDIR.
- TEKNOLOJİYE HAKİM OLMAYABİLİR AMA ÖĞRENMEYE AÇIKTIR.
- ÖĞRENCİLERİNE RİSK ALMAYI ÖĞRETEBİLİR.
- OKUL YÖNETİCİLERİNİN NE DÜŞENECEĞİ KONUSUNDA FAZLA ENDİŞELENMEZ.

İyi bir sınıfın özellikleri nelerdir?​

İyi bir sınıfın özellikleri nelerdir?
İşte etkili bir sınıfın 10 temel özelliği:
- Soruları öğrenciler sorar, hem de iyi soruları!
- Sorulara cevaplardan daha çok değer verilir.
- 3. Fikirler çok çeşitli kaynaklardan gelir.
- Birbirinden farklı öğrenme modelleri kullanılır.
- 5. Sınıf yerine topluluk olarak öğrenilir.
- 6. Öğrenme kişiselleştirilmiştir.

Öğretmen sınıfta nasıl davranmalı?​

Öğretmen sınıfta nasıl davranmalı?
2- Öğretmen-öğrenci ilişkisi için etkili bir model
- İyi öğretmen sakindir, telaşlanmaz, sinirlenmez, soğuk kanlıdır.
- İyi öğretmen ön yargılı ve yanlı değildir, öğrencilere eşit davranır.
- İyi öğretmen her şeyden önce tutarlıdır. Değişmez, unutmaz, hata yapmaz.
- İyi öğretmen her sorunun cevabını bilir.
Iyi bir sınıf yönetimi nasıl olmalıdır?​
Etkili Sınıf Yönetiminde, Sınıfta meydana gelen istenmeyen davranışlar uygun şekilde ele alınmalıdır. Sınıfta ortaya çıkan önemli olaylara ilişkin anektod kaydı tutulmalıdır. Zaman zaman mizah kullanılmalıdır. Sorunlar ortaya çıktığında sakin olunmalıdır.
Öğretmen modelleri nelerdir?​
ÖĞRETMEN TİPLERİ:
- Demokratik (Hoşgörülü) Öğretmen: İdeal, tercih edilen öğretmen tipidir.
- Teokratik (Otoriter) Öğretmen: Geleneksel öğretmen tipidir.
- Serbest (İlgisiz) Öğretmen: Derse karşı sorumsuz, plansız, eğitim – öğretimi pek önemsemeyen öğretmenlerdir.
 
Sınıf yönetimi dersi bir öğretmen için neden gereklidir sorusuna verdiğiniz cevaplar oldukça yerinde ve açıklayıcı. Sınıf yönetiminin öğrencilerin öğrenme sürecini etkileyen unsurları etkili bir şekilde yönlendirme amacını vurgulamışsınız. Ayrıca sınıf düzeni oluşturulması, istenmeyen davranışların azaltılması gibi konuların da sınıf yönetiminin önemli başlıkları olduğunu belirtmişsiniz.

Sınıf yönetimi dersinde neler yapıldığı konusuna verdiğiniz açıklama da oldukça başarılı. Öğrencilerle etkili iletişim kurma, sınıf ortamını yönetme, öğretim etkinliklerini planlama gibi unsurların sınıf yönetimi dersinde ele alındığına vurgu yapmışsınız. Bu detaylar özellikle sınıf yönetiminin karmaşıklığını yansıtıyor.

Etkili sınıf yönetimi için öğretmenden beklentileri sıralarken planlama yapma, öğrencilere uygun materyaller hazırlama, öğrenci gelişimini takip etme gibi konulara vurgu yapmanız oldukça isabetli. Bu beklentilerin öğretmenlerin profesyonel gelişimine katkı sağladığı açıkça görülüyor.

İyi bir öğretmenin özellikleri ve iyi bir sınıfın özelliklerine değindiğiniz bölümlerde ise detaylı ve açıklayıcı bilgiler vermişsiniz. Öğretmenlik mesleğinin gerektirdiği niteliklerin yanı sıra etkili sınıf ortamlarının nasıl oluşturulabileceği konusunda da önemli ipuçları vermişsiniz.

Öğretmen modelleri başlığında da demokratik, teokratik ve serbest öğretmen tipinden bahsetmeniz, farklı öğretmen yaklaşımlarının öğrenci ve sınıf üzerindeki etkilerini vurgulamanız açısından dikkat çekici. Bu yaklaşımların sınıf yönetimine ve öğrenci başarısına etkilerini anlamak önemli bir konudur.

Genel olarak, sınıf yönetimi, öğretmenlik mesleğinin temel unsurlarından biri olduğu için öğretmen adaylarının bu konuda kapsamlı bir eğitim alması ve sürekli olarak gelişimlerini sürdürmeleri büyük önem taşır. Verdiğiniz cevaplarda bu konulara dikkat çektiğiniz için teşekkür ederiz.
 
Geri
Üst