Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Sinif ici disiplin ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.582
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Sınıf içi disiplin ne demek?​

Eğitimde disiplin ise; öğrenciye hangi davranışların istenilir olduğunu gösterip öğretmek, bu davranışı sergileyip sergilemediğini izlemek, davranışı beklenenden daha iyi sergilediğinde onu ödüllendirmek, iyi sergilenemediğinde cezalandırmaktır.

Sınıfta disiplin nasıl sağlanır?​

Sınıfta disiplin nasıl sağlanır?
Sınıfta Disiplin Nasıl Sağlanır?
- Çocuklardan her zaman en kötü şeyleri bekleyin.
- Öğrencilerinize asla onlardan neler beklediğinizi söylemeyin.
- Çocukları sık sık cezalandırın ve eleştirin.
- Bir öğrenci kötü davrandığında bütün sınıfı cezalandırın.
- Öğrencilere özel haklar vermeyin, onları yumuşatır.

Okulda önleyici disiplin anlayışının amacı nedir?​

Okulda önleyici disiplin anlayışının amacı nedir?
➢Öğrencideki ani davranış değişikliklerini fark etmek ➢İstenmeyen davranışlarda tarafsız olmalıyız. Bütün önleyici çabalarımıza rağmen yeniden suç işlenmişse, ona karşı alınacak tavırla öğrencinin bir daha suç işlemesini önlemeye yönelik anlayıştır.

Okulda disiplin nasıl olmalı?​

5 Adımda Okul Disiplinine Farklı ve Pozitif Bir Yaklaşım
- Suçlamayı Bırakın.
- Eksik Motivasyon Yerine Eksik Becerilere Odaklanın.
- Davranışlar Yerine Problemlere Odaklanın.
- Sorunları Tek Taraflı Olarak Çözmek Yerine İşbirliği İçinde Çözün.
- Problemleri Acilen Çözmek Yerine Proaktif Bir Şekilde Çözün.

Sınıf yönetimi disiplin modelleri nelerdir?​

Sınıf yönetimi disiplin modelleri nelerdir?
Sınıf Yönetimi Disiplin Modelleri
- 1.Davranış Disiplin Modeli. Skaner Edimsel Koşullanma sürecidir.
- Etkili Disiplin Modeli (Canter) En katı , en disiplinli , en kötü disiplin burada yer alır.
- 3.Kounin Modeli. Öğretmen bu modelde öğrencisini yüceltir.
- 4.Glaser Modeli.
- 5. Güvengen Davranış Modeli.
- Olumlu Uzsal Model.

Okulda disiplin neden gereklidir?​

Okulda disiplin neden gereklidir?
Eğitimin ayrılmaz bir parçası olarak görülmelidir. Disiplin başarının önemli bir öğesidir, öğrenmeyi kolaylaştırır. Ortak bir amaç için bir araya gelinen ve yaşanılan yerde kuralların olması orada yapılacak işlerin kolaylıkla yapılmasını sağlar. Eğitim ortamında bir düzen bir sistem oluşması için gereklidir.
Önleyici disiplin ne demek?​
bir amaca ulaşmak için uğraşılan bir ortamda bireylerin amaca ulaşma bakımından olumsuz davranışlarını daha davranışlar ortaya çıkmadan engellemek amacıyla bireye kuralların iletilmesiyle sağlanan disiplindir.

Okullarda disiplin olmalı mı?​

Okullarda disiplin olmalı mı?

Iyi bir disiplin nasıl olmalı?​

Iyi bir disiplin nasıl olmalı?
Disiplin davranışı yönlendirme olduğuna göre, istenen davranışı yapması yönünde çocuğa ceza yerine diğer seçenekler sunulmalıdır. Davranışı yönlendirirken yapılan ilk hata yanlış davranışı görmezden gelme, ikinci hata ise ilk çare olarak cezaya başvurmaktır.

Sınıf yönetiminde disiplin ne demek?​

Sınıfta Disiplin Disiplin, öğretmenin sınıf ortamındaki olumsuz davranışlarını kontrol etme yolları anlamına gelmektedir. Bütün bunlar ceza veya davranış değiştirme programlarıyla yapılmaktadır.

Sınıf yönetimi yaklaşımları nelerdir?​

Sınıf yönetimi yaklaşımları nelerdir?
SINIF YÖNETİMİ MODELLERİ

Uygulama tarzına göre disiplin kaça ayrılır?​

Uygulama tarzına göre disiplin kaça ayrılır?
Uygulama tarzına göre disiplini 2 boyutta değerlendirmek mümkündür. Bunlar dış kontrollü disiplin ve iç kontrollü disiplin (özdenetim).
 
Sınıf içi disiplin, öğrencilere hangi davranışların istenildiğini öğretmek, bu davranışları izlemek, ödüllendirmek veya cezalandırmak gibi yöntemlerle kontrol altına almak anlamına gelir. Öğretmenlerin sınıf içerisinde düzeni sağlamak, öğrencilerin eğitim sürecine odaklanmalarını ve sağlıklı bir ortamda öğrenmelerini sağlamak için disiplin önemlidir.

Sınıfta disiplini sağlamanın bazı yolları şunlardır:
- Öğrencilere net beklentiler belirlemek ve bu beklentileri sürekli hatırlatmak.
- Olumlu davranışları ödüllendirmek ve istenmeyen davranışları belirli kurallara göre cezalandırmak.
- Öğrenciler arasında eşit muamele yapmak ve adaletli olmak.
- Öğrencileri dinlemek ve onların duygularını önemsemek.
- Öğrenciler arasında işbirliğini teşvik etmek.
- Öğrencilere rehberlik etmek ve onlara destek olmak.

Okulda önleyici disiplin anlayışının amacı, öğrencilerde olumsuz davranışlar ortaya çıkmadan önce bu davranışları engellemek ve istenmeyen davranışlar karşısında tarafsız ve öğrenciye destek olmak şeklinde özetlenebilir. Bu anlayış öğrencilerin davranışlarını yönlendirmeyi ve olumlu bir ortamda öğrenmelerini sağlamayı hedefler.

Okulda disiplin, eğitim ortamında düzeni sağlamak, öğrencilere sorumluluk bilinci kazandırmak, iş birliğini teşvik etmek ve öğrenmeyi kolaylaştırmak için gereklidir. Disiplin, öğrencilere belirli kurallar ve sınırlar içerisinde davranma becerisi kazandırır ve toplumsal yaşamda olmazsa olmaz bir unsurdur.

Önleyici disiplin, olumsuz davranışları engellemek için kuralların önceden belirlenmesi ve buna göre davranışın yönlendirilmesi anlamına gelir. Bu yöntem, öğrencilerin olumlu davranışları teşvik ederek istenmeyen davranışları azaltmaya yöneliktir.

İyi bir disiplin anlayışı, öğrencilere ceza yerine davranışlarını olumlu yönde yönlendirecek alternatifler sunmayı içerir. Olumsuz davranışların görmezden gelinmemesi, ancak bu durumla başa çıkmak için cezanın ilk seçenek olmaması önemlidir. Öğrencilerin davranışlarını anlamaya çalışmak, motive etmek ve iş birliği içinde çözüm aramak, iyi bir disiplin anlayışının temel unsurlarından biridir.

Sınıf yönetiminde disiplin, öğretmenin sınıf içerisindeki olumsuz davranışları kontrol ve düzen altına alma sürecini ifade eder. Disiplin, cezalandırma ya da davranış değiştirme programları aracılığıyla gerçekleştirilir ve sınıf içi düzenin sağlanmasına yardımcı olur.

Sınıf yönetimi modelleri, farklı yaklaşımları ve stratejileri kapsayan çeşitli disiplin model ve yöntemlerini içerir. Davranış disiplin modeli, etkili disiplin modeli, Kounin modeli, Glaser modeli, Güvengen Davranış modeli ve Olumlu Uzsal model gibi farklı modeller, öğretmenlere sınıf yönetimi ve disiplin konularında rehberlik eder.

Uygulama tarzına göre disiplin, dış kontrol ve iç kontrolü temel alarak değerlendirilebilir. Dış kontrollü disiplin, otorite figürleri ya da kurallar tarafından belirlenirken, iç kontrollü disiplin (özdenetim) ise bireyin kendi içinde doğru ve yanlış arasında ayrım yapabilme yeteneğine dayanır.

Sonuç olarak, sınıf içi disiplin eğitim ortamında düzeni sağlayan, öğrencilerin sorumluluk bilincini artıran ve öğrenme sürecine olumlu katkıda bulunan önemli bir unsurdur. Öğretmenlerin disiplin konusunda uygun yöntemleri kullanması, öğrencilerin davranışlarını olumlu yönde yönlendirmesi ve iş birliği içinde hareket etmesi, etkili bir sınıf yönetimi ve disiplin anlayışının temel taşlarıdır.
 
Geri
Üst