AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Silindir neden asinir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Silindir neden aşınır?​

Motor çalışırken, yanma bozuklukları nedeniyle silindir duvarında sıklıkla yakıt birikir ve yakıt yoğuşması da görülebilir. Böylece yağ tabakası inceltilir veya yıkanır. Bu şekilde oluşan karışık sürtünme, piston segmanlarının birkaç bin kilometre sonra tamamen aşınmasına yol açar.

Araçlarda silindir bloğunun görevi nedir?​

Silindir bloğu araçlarda motorun değişmez parçasıdır. Aşınmalara ve korozyona karşı yüksek dayanıklı elemandır. İçinde piston hareketini sağlayan silindir, krank mili ve yaş – kuru gömlekler bulunmaktadır. Silindir bloğu, sağlam ve dirençli parçalar olası dolayısıyla yüksek torklara dayanmaktadır.
Motor neden aşınır?
Araba motorlarında kullanıma bağlı olmakla beraber zamanla silindir çaplarında bir takım büyümeler meyadana gelmektedir. Piston pimlerinde, piston burçlarında, piston kolunda veya krank milindeki eğrilikten, aşınmalardan dolayı silindirlere zarar verirler. Bu durumda silindirlerin aşınmasına neden olur.
Segman neden aşınır?
Motor içerisine giren aşındırıcı parçalar ve pislikler piston segman kanalının ve segmanın aşınmasına neden olur. Piston segman kanalı ve segman arasında artan aşırı boşluk sonucu segman aşırı yüklenmelerde kırılır. Arıza meydana gelmeden önce motor içerisindeki yağ tüketimi artacaktır.

Krankkeys nedir?​

Krank mili için muhafaza görevini yapan makina freymi bölümüne krankkeys denir.

Motor bloğu patlaması neden olur?​

Yanlış yağ, yanlış antifiriz, yanlış filtre, geç yağ değişimi yağ kanallarını tıkamış olabilr.
Motor bloğu hangi döküm yöntemi?
DÖKME DEMİR ÇEŞİDİ Motor Bloğu Üretim Yöntemleri Motor bloğu için en uygun yöntem dökümdür ve kum kalıp tercih edilebilir. Kum döküm için gerekli ana araç kalıp; kum, kil, ve sudan oluşan bir karışım ile oluşturulur kalıbıdır.
Motor üst kapak çatlarsa ne olur?
Çatlak üst kapak, yanma odasındaki karışımın kalitesini bozar. Bu da karışımın olması gibi yanmayacağı anlamına gelir. Üst kapak çatlarsa motor tekleme yapar.
 
Geri
Üst