AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Silindir kapagi takarken silindir kapak civatalari nasil sikilmalidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Silindir kapağı takarken silindir kapak cıvataları nasıl sıkılmalıdır?​

Silindir kapağı cıvatalarının sıkma torkunu gözlemlemek zorunludur. Kurulum sırasında bir tork anahtarı kullandığınızdan emin olun. Sadece onun yardımıyla blok kafasındaki tüm cıvataları eşit şekilde sıkabilirsiniz. Sıkma şeması – blok kafasının ortasından kenarlara.

Silindir kapağı fazla sıkılırsa ne olur?​

Aluminyum alaşımı kapak motor sıcak halde sıkılırsa deforme (eğilme) olur. Silindir kapaklarının sıkılmasında en önemli nokta, kapağın conta üzerine tam olarak basmasını sağlamaktır. Aksi halde motor çok sık conta yakar ve kapakta çarpılmalar meydana gelir.
Silindir kapağı, motor bloğunun arasına silindir kapak contası konularak üstten kapatacak şekilde imal edilen motor parçasıdır. Silindir kapağı üzerinde emme manifoldu, egzoz manifoldu ve bujiler bulunur.
Silindir kapak saplaması nedir?
Kapağı muhafazaya güvenli bir şekilde takıp kilitleyen silindir kafasının üst kısmında bulunan parçaya Silindir Kapak Saplaması denir.
Motor silindir kapağı nasıl sökülür?
Silindir kapağı contası değişimi için önce buji ve kablolar sökülür. Sonrasında sırasıyla külbitör kapağı, hava filtre kazanı, devirdaim su hortumları, karbüratör, manifolt sökülür ve sonunda kapak sökülmüş olur. Conta yandığı için kapağa yapışık durumda olur ve kapaktan sökülür.

Silindir kapak contası bozulursa ne olur?​

Conta yanarsa silindir yanma odasına soğutma suyu girer, hararet devam ederse kapak çatlar. Silindir Kapak contalarının en makbulü en ince ve en dayanıklı olanlarıdır. Conta ne kadar ince olursa kapak blok üzerine o kadar yaklaşmış olur.

Silindir kapak contası görevi nedir?​

Silindir kapak contası, silindir kapağı ile motor bloku arasındaki sızdırmazlığı sağlayan elemandır. Silindirlerin bulunduğu blok ile kapak arasına konulan ince, sıcaklığa dayanıklı bir elemandır. Motor harareti aşırı yükseldiğinde ilk olarak bu conta yanar.
– Bazı durumlarda egzoz manifolduna sızan yağlar motor bölmesinden duman çıkmasına neden olabilir. – Supap kapak contasından sızan yağlar bazen buji yuvalarına kadar ilerler. Bu durum teklemelere neden olarak motor performansını düşürebilir. Bazı durumlarda motorun alev almasına bile neden olabilir.
Silindir kapağının işlevleri nelerdir?
Silindir kapağının görevi; silindirlerin üst tarafını kapatmak, yanma odalarını oluşturmak ve bazı dış parçalara yataklık etmektir.
Silindir üst kapağı neden değişir?
Motor bloklarında meydana gelen arızalar sonucunda da silindir kapağı değişimi gerekebilmektedir. Silindir kapağı contasının yandığını aracın zor çalışması, çekiş gücünün düşmesi ve suyunun azalması gibi belirtilerden anlayabiliriz. Silindir kapağı contası değişimi için önce buji ve kablolar sökülür.

Motor üst kapak arızası nasıl anlaşılır?​

Motor Conta Yanması Belirtileri Nelerdir?
 
Geri
Üst