- Konu Yazar
- #1
Şiilik ve Alevilik aynı mı?
şiilik şeriattır, alevilik tasavvuftur. alevilik ile şiilik arasındaki temel nokta, ehl-i beyt ve on iki imamlar sevgisidir. şiilik’te ikrar ve biat yoktur, alevilik’te vardır. şiilik’te tanıklık ve bağlılık vardır, teslimiyet yoktur.Şia nın en ılımlı kolu nedir?
Şîa içindeki en mûtedil fırka olan Zeydîler, hilâfetin Hz. Ali’nin ve soyundan gelenlerin hakkı olduğuna inanmakla birlikte, Hz. Ebû Bekir ve Hz. Ömer’in hilâfetini de meşrû görürler.Hangisi Şia fıkranın imamlarından biridir?
Hangisi Şia fıkranın imamlarından biridir?Şii amentüsünde bulunan imamet anlayışına göre İslam peygamberi Muhammed öldükten sonra onun yerine imam/halife olması gereken kişi Ali’dir ve imamet Ali’nin soyundan devam eder.
Şii mezhebi kimlerdir?
Şii mezhebi kimlerdir?Şiilik İslam dininin bir mezhebidir. İslam mezhebinden Sünnilik mezhebinden sonra en yaygın olan mezhep Şiilik mezhebidir. İslam dünyasının yaklaşık olarak ‘lik kısmı Şiilik inancına ve Şiilik mezhebine mensuptur. Şiilik tarihten beridir bilinen “Ali taraftarları” anlamına gelmektedir.
Şiiler hangi mezhebe bağlı?
Şiilik İslam dininin bir mezhebidir. İslam mezhebinden Sünnilik mezhebinden sonra en yaygın olan mezhep Şiilik mezhebidir. İslam dünyasının yaklaşık olarak ‘lik kısmı Şiilik inancına ve Şiilik mezhebine mensuptur.Aleviler Şii mı?
Alevîlerin çoğunluğu ise Alevîliği İslâmiyet içerisindeki bir mezhep ya da tasavvufî yorum olarak kabul etmektedir. Bununla birlikte Batılı kaynaklarda Alevîlik, genellikle bir Şiî inancı olarak ya da Türk veya Osmanlı Şiiliği olarak tanımlanır.Hangisi Şia imamlarından biridir?
Hangisi Şia imamlarından biridir?On İki İmam Hasan bin Ali (625–669), Hasan al Mücteba olarak da bilinir. Hüseyin bin Ali (626–680), Husayn al Şehid, Şah Hüseyin veya Husayn al Şaheda olarak da bilinir. Ali bin Hüseyin (658–713), Ali Zeynel Âbidin olarak da bilinir.
Şia mezhepleri nelerdir?
Şia mezhepleri nelerdir?Şia mezhebi tarihte Hz. Ali’nin ölümünden sonra ortaya çıkmıştır.656 yılında gerçekleşen Cemel vakası ve 657 yılında yaşanmış olan Sıffın savaşının ardından Şiilik mezhebi ve Şiilik görüşleri ortaya çıkmıştır. Hz. Ali’nin de ölümü ile birlikte bu görüş artık tamamen vuku bulmuştur.