- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 265.242
- Çözümler
- 4
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
- Konu Yazar
- #1
Sigorta acenteliği açmak için ne gerekiyor?
Sigorta Acentesi Açmak İçin Gerekli ŞartlarSigortacı nasıl açılır?
Sigorta Acentesi Açabilmek İçin Gerçek Kişilerden İstenen Belgeler- Nüfus cüzdanı sureti.
- İkametgâh belgesi.
- Vesikalık fotoğraf.
- Ticaret Sicil Gazetesi.
- Ticaret Sicil Tasdiknamesi (asıl ve ıslak imzalı, kaşeli)
- Diploma sureti.
- Sigorta şirketiyle yapılan sözleşme.
- Taahhütname.
Bir sigortacı ne iş yapar?
Sigorta Elemanı; sigortacılıkla ilgili tüm temel süreçleri takip eden kişidir. Poliçe değişiklikleri konusunda müşterilere danışmanlık hizmeti verir, tazminat, prim ödeme gibi sigortacılıkla ilgili bütün işlemleri takip eder.
Segem belgesi nasıl çıkarılır?
Basılı sertifika gönderilmeyecektir.
- Email ve şifreniz ile sisteme giriş yapınız.
- Online Odeme linkini tıklayınız ve açılan formda Sertifika Ödemesi’ni seçip doldurunuz.
- 3. Ödemeniz başarılı bir şekilde gerçekleştiğinde bir referans numarası verecektir.
- Sertifika Talep Formu’nu doldurunuz.
Sigorta acenteliği kimler açabilir?
Sigorta acenteliği açmak isteyen kişiler, gerçek kişiler veya tüzel kişiler olabilir. Gerçek kişiler sigorta acenteliği açtığında teknik personel çalıştırmak zorunda değildirler. Fakat tüzel kişiler sigorta acenteliği açmak istediklerinde teknik personel çalıştırmak zorundadırlar.Kimler sigorta şubesi açabilir?
Sigorta Acentesi açmak isteyen bireyin, acente açabilmek için 4 yıllık herhangi bir bölümden mezun olması veya 2 yıllık meslek yüksek okullarından Sigortacılık ve Bankacılık(Sigorta ve Risk Yönetimi, Aktüerya ve Bankacılık ve Sigorta) bölümlerinden birinden mezun olmalarıdır.Sigorta acenteleri yüzde kaç kazanır?
Acentelerin kazancı, özellikle zorunlu trafik nedeniyle sürekli azalıyor. Buna karşın ödediğimiz vergide oran yüzde 22’ye çıkarıldı. En çok satış yaptığımız zorunlu trafik sigortasındaki komisyon artmalı. Bugün yüzde 10 olan alt sınır ise devlet güvencesinde olmalı.
Sigorta nasıl bir meslek?
Sigortacılık bölümü mezunları mesleki hayatlarında yangın, hastalık, kaza sigortası yaptıran kişilerin veya kurumların kayıtlarını oluşturur, sigorta ödemelerinin denetleyip kontrol ederek yasalara göre uygun olmasını sağlarlar.
Sigorta acenteleri, sigorta yaptırmak isteyen kişilerle, sigorta şirketi adına görüşmelerde bulunmak, yetkileri çerçevesinde poliçe düzenlemek, sigortalıya çeşitli danışmanlık hizmetlerinde bulunmak ve yetkili oldukları hallerde belli bir orana kadar hasar ödemek gibi faaliyetlerde bulunmaktadır.
Bu tarihten sonra sertifikalarını görüntülemek ve yazdırmak isteyen adayların SEGEM internet sitesi, www.segem.org.tr, üzerinden üye girişi yaparak Sertifika Talep Formu işlemlerini yapmaları gerekiyor.
Segem belgesi kim verir?
SEGEM açılımı sigortacılık eğitim merkezi demektir. Yani sigortacılık alanının eğitim süreci ve belgelendirilmesi bu kurum tarafından gerçekleştirilir.