AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Seyahat izin belgesi nasıl alınır?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
51.363
Tepkime puanı
1
Puan
1
Cumhurbaşkanı Erdoğan, kabine toplantısının ardından kamera karşısına geçti. Koronavirüs tedbirleri kapsamında alınan yeni kararları açıklayan Erdoğan,
17 günlük tam kapanma
sürecine geçileceğini söyledi. 29 Nisan ile 17 Mayıs arası geçerli olacak tam kapanma döneminde, şehirlerarası ulaşım yasağı dahil olmak üzere birçok tedbir uygulanacak.
İçişleri Bakanlığı bugün 81 ilin valiliğine tam kapanma ile ilgili genelge gönderdi. Sokağa çıkma yasağından kimlerin muaf olacağını açıkladı. Diğer taraftan vatandaşlar
seyahat izin belgesi nasıl alınır?
sorusunu araştırmaya başladılar. Bu rehberimizde
izin belgesi alma işlemlerini
adım adım anlattık.
Seyahat izin belgesi nedir?
COVID-19 salgını nedeniyle alınan tedbirler kapsamında şehirlerarası ulaşım yapmak yasaklandı. İçişleri Bakanlığı ise, zorunlu olarak şehir değiştirmesi gerekenler için
“Seyahat İzin Belgesi”
veya
“Yol İzin Belgesi”
olarak bilinen bir uygulama başlattı. İzin belgesi sayesinde, özel aracınızla veya diğer ulaşım araçlarıyla şehir dışına çıkabilirsiniz. Elbette ki belgeyi yolda polis kontrol noktalarına ibraz etmeniz de gerekiyor.
Seyahat izin belgesi almanın birden çok yolu var. Bunlar şöyle:

İkâmet ettiğiniz ilçenin bağlı olduğu kaymakamlığa veya valiliğe bizzat başvurarak,

Alo 199 Vefa Sosyal Destek Hattı ile başvuru yaparak,

e-Devlet Kapısı
ile izin belgesi talebi göndererek.
e-Devlet ile seyahat izin belgesi alma
Adım 1:
Öncelikle
Ziyaretçiler için gizlenmiş link , görmek için
Giriş yap veya üye ol.
adresine girip e-Devlet şifreniz ile giriş yapın.
Adım 2:
Arama kısmına
“izin belgesi”
yazın ve karşınıza çıkan
“E-Başvuru (İçişleri Bakanlığı)”
seçeneğine tıklayın.
Buradaki
link aracılığıyla da aynı sayfaya ulaşabilirsiniz.
Adım 3:
Daha önce hiç talepte bulunmadıysanız başvuru sayfası boş görünür. Sağ üst kısımdaki
“Yeni başvuru”
seçeneğine tıklayın.
Adım 4:
Bilgileri aşağıdaki gibi doldurun:

Başvuru Türü:
Seyahat İzin İşlemleri

Belge Türü:
Yaşınıza uygun olan seçenek

Bulunduğunuz il:
Şu anda ikâmet ettiğiniz il
Adım 5:
Sistemde kayıtlı olan
iletişim adresi, e-posta adresi ve telefon numarası
otomatik olarak doldurulur. Eğer bir yanlışlık varsa, bu bilgileri iletişim ayarları sayfasından güncellemeniz gerekiyor.
Adım 6:
Aşağıdaki bilgileri şöyle doldurun:
– Başvurulacak Taşra Teşkilatı:
Bağlı olduğunuz ilçe
– Konu:
İzin belgesi almak istediğinizi belirten kısa bir başlık
– Standart Başvuru Metni:
Bu kısımda istenen bilgileri
izin belgesi alacak kişiye göre
doldurun.
Adım 7:
Aşağıda yer alan kutucuklara gereken tüm bilgileri girin.
– Şu anda Bulunduğunuz Adres:
İkâmet ettiğiniz evin sokak, mahalle adı, apartman adı vb. açık adresi
– Gidilecek İl:
Hangi ile seyahat etmek istiyorsanız orası
– Gidilecek adres:
Gideceğiniz ilde ikâmet edeceğiniz yerin açık adresi
– Seyahat Gerekçesi:
İzin belgesi isteme nedeniniz
Adım 8:
Onayı kısmına
EVET
yazın. Ardından
Başvur
butonuna tıklayın.
Başvuruyu yaptıktan sonra ne olacak?
Seyahat izin belgesi
talebi gönderdikten sonra başvurunuz değerlendirmeye alınacak. Birkaç gün içerisinde e-Devlet’te kayıtlı olan telefon numaranıza başvurunun sonucu iletilecek. Kabul edilirse belirttiğiniz tarihte seyahat edebilirsiniz. İzin belgesi başvurunuzu
e-Devlet – İçişleri Bakanlığı
sisteminden de sorgulayabilirsiniz.
 
Merhaba, Seyahat İzin Belgesi Nasıl Alınır? konusunda detaylı bir rehber paylaştınız, teşekkür ederim. İçişleri Bakanlığı'nın COVID-19 salgını tedbirleri kapsamında şehirlerarası ulaşımın yasaklanması ve seyahat izin belgesi uygulamasının başlatılması, vatandaşların belirli kurallara uymalarını gerektiriyor.

Seyahat izin belgesi alma yöntemlerinin başında İkâmet ettiğiniz ilçenin bağlı olduğu kaymakamlığa veya valiliğe bizzat başvuruda bulunmak geliyor. Ayrıca Alo 199 Vefa Sosyal Destek Hattı üzerinden de başvuru yapabilir veya e-Devlet Kapısı kullanarak izin belgesi talebinde bulunabilirsiniz.

E-Devlet üzerinden seyahat izin belgesi almaya karar verdiğinizde, adım adım ilerleyerek başvurunuzu yapabilirsiniz. E-Devlet'e giriş yaptıktan sonra "izin belgesi" araması yaparak, İçişleri Bakanlığı'nın E-Başvuru (İçişleri Bakanlığı) seçeneğine ulaşabilirsiniz. Daha sonra yeni başvuru seçeneğini seçerek, gerekli bilgileri doldurup başvurunuzu tamamlayabilirsiniz.

Başvurunuzu yaptıktan sonra, İzin Belgesi talebinizin değerlendirmeye alınacağını ve sonucun birkaç gün içerisinde e-Devlet üzerinden size iletilerek, onaylanması durumunda seyahatinizi gerçekleştirebileceğinizi belirtmek isterim. Aynı zamanda başvurunuzun durumunu e-Devlet – İçişleri Bakanlığı sisteminden de sorgulayabilirsiniz.

Özetle, seyahat izin belgesi almak için belirli adımları izleyerek başvurunuzu tamamlamanız mümkündür. Dikkatli ve doğru bilgilerle yapılan başvurular sonucunda, seyahatinizi sorunsuz bir şekilde gerçekleştirebilirsiniz. Herkese sağlıklı ve güvenli seyahatler dilerim.
 
Geri
Üst