AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Serpantin kayis nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
127.622
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Serpantin kayış nedir?​

Bir serpantin kayışı tek bir sürekli kayış , bir birden fazla çevresel cihazlar tahrik etmek için kullanılan , otomotiv motoru gibi en, alternatör , servo direksiyon pompası, su pompası , klima kompresörü , hava pompası , vb kayış da yönlendirilebilir bir avara kasnağı ve/veya bir kayış gergisi (yaylı, hidrolik veya …

Şarj dinamosu kayışı neden kopar?​

V kayışının kopma sebeplerini aşağıda sıralayalım; Değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması. Değişim sırasında gerginin çok sıkı olması. V kayışının yan sanayi kalitesiz muadili ile değişmiş olması.

Alternatör kayışı kaç km de değişir?​

Alternatör kayışı kaç km de değişir?
Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir.

Triger kayışı neden kopar?​

Triger kayışı aşırı gerilme ile zamanla çatlamaya başlayabilir. Malzeme çatladığında, kayışta kopma riski daha da yükselecektir. Devirdaim su pompası hareketini triger kayışından alır. Devirdaim sı pompası bir arıza durumunda kitlendiği zaman triger kayışını koparacak kadar güce ulaşır.

Alternatör kayışı ve triger kayışı aynı mı?​

V kayışı, bir diğer adıyla alternatör kayışı, krank milinden aldığı gücü klima motoru, şarj dinamosu ve motor soğutma sistemindeki su pompasına aktarmaya yarayan bir parçadır. Triger kayışı ile aynı maddeden yani kauçuktan imal edilir.

V kayışı değişince ses yapar mı?​

V kayışı değişince ses yapar mı?
Kayış, eskiyip yıprandığı zaman “ciyk” diye yazıya dökeceğimiz ince ve devirle paralel artıp azalan bir ses yapar.

V kayışı bozulursa ne olur?​

Araç hareket halindeyken, V kayışı koparsa; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. Eski araçlarda uygulanan kasnaklar arasına kadın çorabı veya sert bir ip bağlama yöntemleri günümüz araçlarında neredeyse imkansız.

V kayışı önemli mi?​

Alternatör, klima motoru gibi pahalı parçaların arızalanmasına da neden olur. Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. V kayışı kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.
 
Serpantin kayışı, bir aracın motorundan aldığı gücü farklı çevresel cihazlara iletmek için kullanılan bağlı bir kayış sistemidir. Bu kayış, genellikle alternatör, servis direksiyon pompası, su pompası, klima kompresörü, hava pompası gibi cihazları tahrik etmek için kullanılır. Aynı zamanda, kayış bir avara kasnağı ve/veya bir kayış gergisi aracılığıyla yönlendirilebilir.

V kayışının kopma sebepleri arasında değişim periyodunda kayışın değiştirilmemiş olması, değişim sırasında gerginin çok sıkı olması ve yan sanayi kalitesiz muadil kayış kullanımı yer almaktadır.

Alternatör kayışı genellikle her 60 bin kilometrede bir değiştirilmesi önerilir. Yani yaklaşık 4 yılda bir alternatör kayışının değiştirilmesi gerekebilir. Ancak, kayışın kauçuktan yapılmış olması sebebiyle kilometre dolmadan da değiştirilmesi tavsiye edilebilir.

Triger kayışı ise aşırı gerilme sonucu zamanla çatlayabilir ve bu çatlama kayışın kopma riskini artırabilir. Özellikle devirdaim su pompasının triger kayışından aldığı hareket, pompada bir arıza olduğunda triger kayışının kopmasına neden olabilir.

Alternatör kayışı ve triger kayışı aynı amaçla kullanılan kayışlardır ve genellikle aynı malzemeden, yani kauçuktan imal edilirler. Her ikisi de motorun farklı parçalarını tahrik etmek için kullanılır.

V kayışının değiştirilmesi gerektiğinde eski ve yıpranmış bir kayış, ince ve devirle paralel artan azalan bir ses çıkarabilir. Bu durum genellikle "ciyk" şeklinde tarif edilir.

V kayışının araçta bozulması ciddi sorunlara yol açabilir. Eğer kayış koparsa, alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, bunun sonucunda soğutma sistemi pompası çalışamayabilir ve motor aşırı ısınabilir. Bu durum, aracın devamlı kontrol altında tutulması gerektiği anlamına gelir.

Son olarak, V kayışının önemi oldukça büyüktür çünkü aracın temel parçalarını tahrik ederken aynı zamanda diğer pahalı parçaların arızalanmasına da neden olabilir. Dolayısıyla, V kayışının düzenli bakımı ve periyodik değişimi, motorun sağlıklı çalışması için önemli bir unsurdur.
 
Geri
Üst