AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Satis sonrasi islemler nelerdir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
140.190
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Satış sonrası işlemler nelerdir?​

Satış sonrası müşteri hizmetleri, satış işlemi tamamlandıktan sonra, satışın devamını sağlamak amacıyla satın alınan ürünün taşınması, teslimi, montajı, kullanımının gösterilmesi, bakım onarım ve yedek parça sağlanması, müşteri şikayetleri ile ilgilenilmesi gibi çabaları kapsayan faaliyetlerdir.

Satış sonrası müşteriye nasıl hizmet verilmelidir?​

Satış sonrası müşteriye nasıl hizmet verilmelidir?
Satış Sonrası Başarılı Müşteri Hizmetleri Nasıl Olmalıdır?
- Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırıyor.
- İyi eğitimli uzman bir ekip.
- Kolay ulaşılabilir olun.
- Zamanında ve hızlı cevap verin.
- Pozitif bir dil kullanın.
- Otomatikleşen yanıtlardan kurtulun.
- Müşterilerle tartışmayın.
- Müşteriye güven verin.

Satış Sonrası Hizmetler Müdürü ne iş yapar?​

Satış Sonrası Hizmetler Müdürü ne iş yapar?
Satış Sonrası Hizmetler biriminde pazarlama faaliyetlerini planlanmak ve yürütmek. Servis hizmeti ile ilgili müşterilerden gelen tüm soruları cevaplandırmak. Müşteri memnuniyeti anket sonuçları ve şikayet analizleri doğrultusunda müşteri hizmet kalitesinin arttırılmasını sağlamak.

Satış Sonrası Hizmetler Yönetmeliğine göre üretici ve ithalatçıların tüketicilere sunmuş oldukları ürünlere ilişkin satış sonrası hizmet verme yükümlülüğünün süresi ne kadardır?​

Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmeliğinde kullanım ömrü, teknoloji yoğur ürünlerde 5-7 yıl, diğer sanayi ürünlerinde ise 10 yıl olarak belirlenmiştir.

Tapu sonrası yapılması gereken işlemler nelerdir?​

Tapu sonrası yapılması gereken işlemler nelerdir?
Satın alma işlemi tamamlandıktan sonra tüm sürecin en ince ayrıntısına kadar düşünülüp planlanması gerekir.
- Tapu Harcı İlk Sırada.
- Bir Mülk Dosyası Hazırlayın.
- Belediyeye Bildirim Unutulmamalı
- İkametgah Değişikliği.
- Abonelik İşlemleri.
- Sigortalar.
- Refinansman Konusu Araştırılmalı

Satış sonrası destek ne iş yapar?​

Satış sonrası destek ne iş yapar?
Satış personelinin girdiği veya ilettiği müşteri siparişleri ve sevkiyatın takibini yapma, fatura düzenleme, rapor hazırlama, sipariş prosedürü ve diğer satış öncesi ve sonrası ile ilgili operasyonel işleri yerine getirme bilgi ve becerisine sahip nitelikli kişidir.
Satış sonrası mühendisi ne iş yapar?​
Satış mühendisi; şirketlerin satış departmanında görev alan, satış üzerine çalışmalar yürüten kişilere verilen mesleki unvandır. Mühendislik yetkinliklerinin yanında satış da yapar. Şirketin sahip olduğu ürün ya da hizmetlerle ilgili fiyat teklifleri hazır.

Garanti Şartları Nelerdir?​

Garanti Şartları Nelerdir?
Garanti süresi, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari 2 yıldır. Öte yandan, bazı malların garanti şartları, özellikleri göz önünde tutularak Bakanlıkça farklı şekilde belirlenebilir. Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en fazla 30 iş günüdür.

Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik belgesi zorunlu mu?​

Satış Sonrası Hizmet Yeterlilik belgesi zorunlu mu?
MADDE 6 –(1) Üretici veya ithalatçıların, ekli listede yer alan mallar için Bakanlıkça onaylı satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi alması zorunludur. Bu Yönetmeliğin ekli listesinde yer alan ancak servis istasyonu gerekmeyen mallar için satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi düzenlenmez.

Tapu beyanı nasıl yapılır?​

Emlak beyannamesi, gayrimenkul ya da gayrimenkullerin bağlı olduğu belediyelerin emlak birimlerine verilir. Taşınmaz mal bilgileri ile taşınmazın bağlı olduğu belediyelere giderek Emlak Servisi biriminden gerekli bilgiler öğrenilebilir. Emlak beyannamesi, aynı zamanda internetten de verilebilmektedir.
 
Satış sonrası işlemler genellikle satın alınan ürünün taşınması, teslimi, montajı, kullanımının gösterilmesi, bakım onarım ve yedek parça sağlanması gibi hizmetleri içerir. Bu işlemlerle müşteriye ürünle ilgili destek sağlanarak memnuniyet seviyesinin artırılması hedeflenir.

Satış sonrası müşteriye hizmet verilirken şu noktalara dikkat edilmelidir:
1. Satış sonrası hizmetin kalitesi karlılığı artırır.
2. İyi eğitimli uzman bir ekip oluşturun.
3. Kolay ulaşılabilir olun ve müşteri şikayetlerine hızlı cevap verin.
4. Pozitif bir dil kullanın ve otomatik yanıtlardan kaçının.
5. Müşterilerle tartışmayın, onlara güven verin.

Satış Sonrası Hizmetler Müdürü, satış sonrası hizmetler biriminde pazarlama faaliyetlerini planlar ve yürütür, servis hizmeti ile ilgili müşteri sorularını cevaplar, müşteri memnuniyetini artırmak için çalışmalar yapar.

Satış Sonrası Hizmetleri Yönetmeliği'ne göre üretici ve ithalatçıların tüketicilere sundukları ürünlere ilişkin satış sonrası hizmet verme yükümlülüğünün süresi, kullanım ömrüne göre değişir. Teknolojik ürünler için 5-7 yıl, diğer sanayi ürünleri için 10 yıl olarak belirlenmiştir.

Garanti şartları, malın teslim tarihinden itibaren başlar ve asgari 2 yıldır. Malın arızalanması durumunda tamir süresi en fazla 30 iş günüdür.

Satış sonrası hizmet yeterlilik belgesi, bazı mallar için üretici veya ithalatçılar için zorunlu olabilir. Bakanlıkça onaylı bu belge alınmadığı durumda hizmet veremeyebilirsiniz.

Tapu beyanı yaparken, emlak beyannamesi gayrimenkulün bağlı olduğu belediyenin emlak birimine verilir. Bu beyanı internet üzerinden de yapabilirsiniz, taşınmaz mal bilgileri ile ilgili gereken bilgileri Emlak Servisi biriminden öğrenebilirsiniz.
 
Geri
Üst