Satin alma maliyeti nasil dusurulur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
223.174
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Satın alma maliyeti nasıl düşürülür?​

Maliyet Düşürme Stratejileri

Satın alma işi nasıl yapılır?​

Satınalma Nasıl Yapılır?
- İşletme veya projenin ihtiyaçlarının detaylı bir şekilde tanımlanması
- Satın almada kullanılacak stratejilere karar verilmesi.
- Teknik özelliklerin belirlenerek uygun şartnamelerin hazırlanması
- İhaleye girilecek dosyalarının hazırlanması
Satın almanın 7 doğrusu nedir?
Bunlar Doğru ürünün, Doğru miktarda, Doğru biçimde, Doğru zamanda, Doğru kaynaktan, Doğru yolla, Doğru fiyata sağlanmasıdır.

Satın almanın 5 temel doğrusu nedir?​

Satın alma, malzemelerin doğru kalitede, doğru miktarda, doğru zamanda, doğru fiyatla ve doğru kaynaktan sağlanmasıdır (Monczka vd., 2002).

Satın alma bedeli nedir?​

bir emtia veya hizmetib fiyatı + satın alma esnasında ödenen komisyon, vergi, harç gibi masrafları toplanarak hesaplanan maliyetidir.
Toplam sahip olma maliyeti ne demek?
TCO (Total Cost of Ownership) bir malın toplam sahip olma maliyetidir, genelde kullanım maliyeti olarak bilinir. Bu kavram, yalnızca sabit maliyetleri (satın alma, kar, kiralama, artık değer) değil, aynı zamanda makinenizin kullanımına bağlı değişken maliyetleri (bakım, kullanıcı eğitimi…) de dikkate alır.

Satın alma sorumlusu ne kadar maaş alır?​

Özellikle özel sektörde Satın Alma Sorumlusu maaşları farklılık arz etmektedir. Satın Alma Sorumlusu maaşı en düşük 4.270 TL, en yüksek 12.100 TL arasında değişkenlik göstermektedir. En düşük ve en yüksek Satın Alma Sorumlusu ortalamasına göre Satın Alma Sorumlusu maaşı yaklaşık 6.740 TL seviyelerindedir.

Satın alma pozisyonu ne iş yapar?​

Satın alma elemanı; çalıştığı firma içinde ya da dışında pek çok yönetici ile iletişim halinde bulunarak pazar araştırması yapan, pazarlık ve satın alma sürecini yakından takip eden, gerekli prosedürlerin tamamlanmasını sağlayan kişiye verilen mesleki unvandır.
Lojistiğin 7 faaliyeti nedir?
Bu faaliyetler; sipariş işleme, stok yönetimi, ulaştırma (nakliye), depolama, malzeme taşıma ve paketleme, lojistik ağ ve kuruluş yeri seçimi olarak sıralanabilir (Bowersox vd. , 2002; 39).

Satın alma prosesi nedir?​

Satın alma süreci ilk olarak işletmelerin tedarikçilerden malzeme, parça ya da ürün kaynaklarını satın alma talebi ile başlar ve ilgili işletme departmanının satın alınan hizmet ya da ürün için gerekli olan tüm kaynak ve malzemelerin teslim alınması ile sona ermektedir.

Satın almanın temel amaçları nelerdir?​

Yukarıdaki tanımdan yola çıkarak satın alma fonksiyonunun amaçları; Satın alınması gerekli ürün ve hizmetlerin özelliklerinin belirlenmesi, en uygun tedarikçinin belirlenmesi, tedarikçi ile müzakereler yapmak, anlaşma sağlanan tedarikçiye sipariş vermek, siparişi takip ve kontrol etmek, satın alma sürecini izleme ve …
STM maliyeti nedir?
STM, satın alma ile ilişkili faaliyetleri gerçekleştirirken harcanan kaynakları yansıtır ve bir firmanın tedarikçileriyle ilişkilerinin bütün maliyetlerini ölçer.

Mercedes Axor TCO nedir?​

Fix maliyet nedir?​

üretim miktarına göre artıp azalmayan, sabit maliyetler.
Satın alma uzmanı maaşları ne kadar?
Satın Alma Uzmanı maaşı en düşük 4.310 TL, en yüksek 14.390 TL arasında değişkenlik göstermektedir. En düşük ve en yüksek Satın Alma Uzmanı ortalamasına göre Satın Alma Uzmanı maaşı yaklaşık 7.790 TL seviyelerindedir.
 
Geri
Üst