AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Satin alma kavrami nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Satın alma kavramı nedir?​

Satın alma neyin, ne zaman, ne kadar satın alacağına karar verme, satın alma, satış işlemini gerçekleştirme ve belirlenen kalite ve miktarın teslim alınmasını sağlama işlemlerinden oluşan sistematik bir süreçtir (Burt, 1984).

Satın alma işi nasıl yapılır?​

Satınalma Nasıl Yapılır?
- İşletme veya projenin ihtiyaçlarının detaylı bir şekilde tanımlanması
- Satın almada kullanılacak stratejilere karar verilmesi.
- Teknik özelliklerin belirlenerek uygun şartnamelerin hazırlanması
- İhaleye girilecek dosyalarının hazırlanması
Satın almanın amacı nedir?
Yukarıdaki tanımdan yola çıkarak satın alma fonksiyonunun amaçları; Satın alınması gerekli ürün ve hizmetlerin özelliklerinin belirlenmesi, en uygun tedarikçinin belirlenmesi, tedarikçi ile müzakereler yapmak, anlaşma sağlanan tedarikçiye sipariş vermek, siparişi takip ve kontrol etmek, satın alma sürecini izleme ve …

Satış ve pazarlama aynı şey midir?​

Pazarlama satış yapmakla aynı olamaz çünkü pazarlama işi, bir ürünün çıkarılmasından çok önce başlar. Satış yapmak ise ancak ürün yaratıldıktan sonra ortaya çıkmaktadır. Pazarlama, ürünün / hizmetin yaşamı boyunca devam eder.

Pazarlama ve satış mı satış ve pazarlama mı?​

İki önemli kavram arasındaki farkları listeleyelim. Pazarlamanın varlık amacı markayı satılabilir duruma getirmektir, satış ise adı üzerinde satar. Pazarlama şirketin kuruluş fikriyle işlemeye başlar, satış ise ürün sahada müşteriyle buluşunca. Pazarlama stratejik bir fiziksel süreçtir, satış ise aksiyon işidir.
Satış ve pazarlama ne demek?
Pazarlama, ürünlerin veya hizmetlerin müşteriye ulaşana kadar geçen sürede yapılan faaliyetlere denir. Pazarlama; reklam, halkla ilişkiler, marka yönetimi, viral ve doğrudan posta gibi yöntemleri içerir. Satış ise bir ürünü para veya başka bir şey karşılığında değiştirmek için yapılan faaliyetlerdir.
Satın alma elemanı; çalıştığı firma içinde ya da dışında pek çok yönetici ile iletişim halinde bulunarak pazar araştırması yapan, pazarlık ve satın alma sürecini yakından takip eden, gerekli prosedürlerin tamamlanmasını sağlayan kişiye verilen mesleki unvandır.
Özel eğitim kurumlarından Satış ve Pazarlama alanında sertifika alınabileceği gibi üniversitelerin ilgili alanlarında yer alan İşletme Bölümü, Pazarlama Bölümü, Satış ve Pazarlama Bölümü, İktisat Bölümü gibi programlarından da ön lisans ya da lisans eğitim alınabilir.

Kurum ve Kuruluşlarda gereksinim duyulan ve tanımlanmış tüm ürünlerin ve/veya hizmetlerin; doğru kalitede, doğru tedarikçiden, doğru zamanda, doğru yerde, doğru miktarda, doğru stratejiler ve doğru yöntemler ile en doğru fiyattan temin edilmesi işidir.
Satınalma raporları nelerdir?
Satınalma raporları, bu sürecin kayıt altına alınmasında gerekli evraklardır. Raporlama işleminde satın alma işlemlerine dair çeşitli bilgiler yer alır. Sipariş talebi, siparişin teslim süresi, sipariş fiyatı veya sipariş adedi gibi birçok detaya bu raporlardan ulaşabilirsiniz.

Satın alma sorumlusu ne demek?​

Satın alma sorumlusu; bağlı olduğu firmanın ihtiyaç duyduğu mal ya da hizmetin temini için uygun kaynak ve doğru fiyat araştırması yapan kişidir.

Satın alma biriminin görev ve sorumlulukları nelerdir?​

Sözleşmeyi hazırlamak, yasal süresinde İhale Kararına ve sözleşmeye ilişkin bedelleri Yüklenicinin yatırmasını sağlayacak tedbirleri ve teminatları almak, Sözleşmeyi imzalatmak. Sözleşmeyi Kontrol ve Muayene Kabul İşlemleri Birimine Kontrol Teşkilatı ile Muayene ve Kabul Komisyonu oluşturulması amacıyla göndermek.
Satın alma nasıl gerçekleşir?

Satın alma hedefleri nelerdir?​

Satınalma bölümü ve çalışanları için belirlenebilecek değişik performans göstergesi örnekleri şu şekilde sıralanabilir:

Satın alma için hangi bölüm okunmalı?​

Satın Alma pozisyonunda İktisat ve İşletme fakültelerinden mezun olanlar çalışabilir. Aynı zamanda Filoloji bölümünden mezun olan arkadaşlar tekstil sektöründe Ürün Satın Alma pozisyonunda kolayca iş bulabilir. Tekstil Mühendisleri bu pozisyonda bir kariyer yapabilir.
Satın alma sorumlusunun özellikleri nelerdir?
İyi Bir Satın Almacının Özellikleri Nelerdir? Satın alma sorumlusu, işletmenin ihtiyaçlarına yönelik, kendisinden beklenen ürün veya hizmetleri kaliteli, düşük maliyetli, uygun sürede satın almakla yükümlüdür. İşletme içinde veya işletme dışındaki yöneticilerle iletişim kurar. Pazarlık yapar.
Kullanım açısından ele alındığı vakit bu sözcük grubu, ‘Satın alma’ biçiminde ayrı yazılmaktadır.
Satın alma uzmanı olmak için üniversitelerin ilgili fakültelerinde yer alan ön lisans ya da lisans bölümlerinden olan Satış ve Pazarlama Bölümü, Pazarlama Bölümü, İktisat Bölümü ve İşletme Bölümü gibi alanlardan mezun olmak gerekir.
Satın alma stratejileri nelerdir?
Satın alma stratejisi olarak 3 temel adım belirlenmelidir.
 
Geri
Üst