AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

satın aldığımız bir urun bozuk veya arızalı cıkarsa ne yapmalıyız

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
satın aldığımız bir urun bozuk veya arızalı cıkarsa ne yapmalıyız

AYIPLI MAL VE AYIPLI HİZMET

Acık bir ayıplı mal veya hizmet satın alan bir tuketici; Malın tesliminden itibaren otuz gun icinde ayıbı satıcıya bildirmekle yukumludur ve şunları talep edebilir;

1 Para iadesi
2 Değiştirme hizmetin yeniden gorulmesi
3 Ayıp oranında bedel indirimi
4 Ucretsiz onarım
5 Tazminat

AYIPLI Mal’dan; imalatcıuretici, satıcı, bayi, acente, ithalatcı, kredi veren muteselliden sorumludur

Mal ve hizmette ayıp daha sonra ortaya cıkmışsa malın tuketiciye tesliminden veya hizmetin ifasından itibaren iki yıllık zaman aşımına tabidir
Ayıplı mal ve hizmetlerden olduğu her turlu zararlardan dolayı yapılacak talepler uc yıllık zaman aşımına tabidir
Mal veya hizmetin ayıbı satıcı ve sağlayıcının ağır kusuru veya hile ile gizlenmişse zaman aşımı suresinden yararlanılamaz
 
Geri
Üst