AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Sarj dinamosu kayisi gevsek olursa ne olur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Şarj dinamosu kayışı gevşek olursa ne olur?​

5- Alternatör kayışının kopması ya da gevşemesi : 1- Alternatör kayışları, genellikle su pompalarına da hareket verdiği için sürüşe devam edilmesi halinde, motor harareti yükselir. 2- Alternatör kayışı, hidrolik direksiyon pompasına da hareket veriyorsa, direksiyon kontrolü sertleşir.

Alternatör kayışı kaç km de değişir?​

Günümüzdeki araçlardaki v kayışı her 60 bin kilometrede bir değişmelidir. Yaklaşık 4 yılda bir v kayışının değiştirilmesi gerekebilir. V kayışı kauçuk bir parça olması nedeni ile kilometre dolmadan da değişimi yapılabilir.

Şarj kayışı nedir?​

Şarj kayışı nedir?
V kayışı, motorlu araçlarda krank milinden aldığı gücün, vantilatör, şarj dinamosu ve su pompasına ulaştırılmasını sağlayan lastik aksamdır. Alternatör kayışı olarak da adlandırılan bu aksam, araçların klima ve ısıtma sistemlerinin çalışmasında büyük önem arz eder.

V kayışı değişmesi gerektiği nasıl anlaşılır?​

Alternatör Kayışının (V Kayışı) Değişim Zamanı Geldiğinin 6…
- 1- Akü Uyarı Lambası Yanar.
- 2- Motor Soğukken Cıyaklama Sesi.
- 3- Hidrolik Direksiyon Sertleşmesi.
- 4- Yanıp Sönen ve Kararan Işıklar.
- 5- Ani Stop Etme.
- 6- Akünün Bitmesi.

Vantilatör kayışı gevşek olursa ne olur?​

Çok sıkı v kayışı su pompası veya şarj dinamosunun milini eğebilir. Bunun aksi çok gevşek v kayışı ise su pompasını ve dinamoyu çalıştırmaz.

Şarj dinamosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Şarj dinamosu bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Gösterge ışıklarının yanması, motorun geç çalışması veya çalışmaması, farların kararması ve alternatörden rahatsız edici sesler gelmesi, şarj dinamosu arızası nasıl anlaşılır, sorusuna cevap vermek içi yeterlidir. Ancak akünün fazla ısınması ve aşırı su kullanması da şarj dinamosunda arıza olduğunu gösterebilir.
Alternatör kayışı ve triger kayışı aynı mı?​
V kayışı, bir diğer adıyla alternatör kayışı, krank milinden aldığı gücü klima motoru, şarj dinamosu ve motor soğutma sistemindeki su pompasına aktarmaya yarayan bir parçadır. Triger kayışı ile aynı maddeden yani kauçuktan imal edilir.
Alternatör kayışı koparsa ne olur?​
Araç hareket halindeyken, V kayışı kopması; alternatör elektrik ihtiyacını karşılayamaz, çalışmayan soğutma sistemi pompası motorun hararet yapmasına neden olur. V kayışı kopmasının dışında, ideal sıkılıkta olmaması motor için risk taşır.

V kayışı Eskirse ne olur?​

V kayışı Eskirse ne olur?
V kayışı eskirse ne olur..? Her parça gibi V kayışı da eskidikçe özelliğini yitirir. Özelliğini kaybedince de klima motorundan alternatöre kadar pek çok parçayı olumsuz etiler Hatta soğutma sistemindeki pompadan direksiyon hidroliğine kadar etkisi bulunur. V kayışı, tüm bu sistemlerdeki balanstan sorumludur.

Şarj dinamosu kayışı koparsa ne olur?​

V kayışı olmadan araba gider mi?​

Her ne kadar triger kadar hayati bir kayış olmasa da kopması durumunda araç aküsünü şarj edemez ve motor soğutması bozulacağından araba hararet yapabilir. Eski tip hidrolik direksiyonlu araçların direksiyonu da v kayışı koparsa sertleşir.

Vantilatör kayışı neden ses yapar?​

Vantilatör kayışı neden ses yapar?
V kayışı zamanla deformasyona uğrayarak genişler. Kasnak ve kayış arasında boşluk oluşur. Motor devriyle doğru orantılı olarak dönen V kayışı, boşluk olunca ses yapmaya başlar.

Vantilatör kayış gerginlik ayarı nasıl yapılır?​

Gereken kayış ayarını temin etmek için şarj dinamosunu motordan uzaklaşacak şekilde hareket ettirilir. Kasnaklar arasındaki kısmın ortasına hafif bir şekilde baş parmakla basıldığı zaman v kayışında ortalama olarak 1.5 veya 2 cm. kadar bir boşluk olmalıdır.

Araç şarj dinamosu bozulursa ne olur?​

Araç motoru ilk hareket enerjisini aküden alır, motor çalıştıktan sonra gerekli enerji alternatörden sağlanır. Alternatör hem araca elektrik enerjisini sağlar hem aküyü şarj eder. Alternatör bozulursa araca gerekli elektrik enerjisini sağlayamaz, aküyü de şarj edemez.
 
Şarj dinamosu kayışı gevşek olduğunda genellikle aşağıdaki sorunlar ortaya çıkabilir:

1. Motor harareti yükselir: Çünkü alternatör kayışı genellikle su pompasına da hareket verir ve eğer kayış gevşekse su pompası düzgün çalışmayabilir, bu da motorun hararet yapmasına neden olabilir.

2. Direksiyon kontrolü sertleşebilir: Alternatör kayışı, hidrolik direksiyon pompasına da hareket veriyorsa ve kayış gevşekse, direksiyon kontrolü zorlaşabilir ve direksiyon daha sert bir şekilde dönmesi gerekebilir.

Bu nedenlerle, alternatör kayışının gevşek olması durumunda acil olarak tamir edilmesi ve gerekli ayarlamaların yapılması önemlidir. Aksi halde motor ve direksiyon gibi önemli sistemlerde sorunlar yaşanabilir.
 
Geri
Üst