Sarj dinamosu arizasi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Şarj dinamosu arızası nedir?​

Motorun dönme hareketi ile dönmeye başlayan şarj dinamosu, elektrik üretir. Aracın elektrik ihtiyacı karşılanır ve akü şarj olur. Ancak zamanla eskiyen otomobillerde şarj dinamosu da deformasyona uğrar. Dinamo şarj işlevini kaybeder veya değişik sesler çıkarmaya başlayabilir.

Marş motoru bozuk araba nasıl çalıştırılır?​

Son Deneme Manuel Araba nasıl vurdurulur
- Arabanızı bir yokuşun başına getirin.
- Kontağı açın ve vitesi boşa alın.
- Araba 20 km gibi hızlara ulaşmasını sağlayın.
- Ardından debriyaja basarak vitesi 2 ye takın.
- Debriyajdan yavaş bir şekilde ayağınızı çekin.
- Arabanızın devir saati yükselecek ve marş alacaktır.
Şarj dinamosu aracın çekişi etkiler mi?
dinamo aküyü doldurmak için motorun gücünden kullanıyor, eğer akü zayıfsa daha dinamonun daha çok güce ihtiyacı oluyor bu da çekişten düşmesine sebep oluyor… Dinamoda (Almancası: LICHTMASCHINE, İngilizcesi: GENERATOR, Türkçesi: ŞARZ/ŞARJ DİNAMOSU) aslında ters çalışan bir motordur.
Alternatör kömürü bittiği nasıl anlaşılır?
Bu doğrultuda marş motoru kömürünün bittiğinin ön belirtileri aşağıdaki gibi olmaktadır:
- Marş dinamonuzun hızında anlık değişiklikler oluyorsa;
- Aracınızın marş alma süresinde bir uzama durumu yaşanıyorsa;
- Aracınızın marşı eskisi kadar seri bir şekilde dönmüyorsa;

Araç şarj dinamosu bozulursa ne olur?​

Araç motoru ilk hareket enerjisini aküden alır, motor çalıştıktan sonra gerekli enerji alternatörden sağlanır. Alternatör hem araca elektrik enerjisini sağlar hem aküyü şarj eder. Alternatör bozulursa araca gerekli elektrik enerjisini sağlayamaz, aküyü de şarj edemez.

Şarj dinamosu arızası nelere sebep olur?​

Şarj problemleri, alternatördeki veya voltaj regülatöründeki elektrik arızalarından, akü veya alternatördeki zayıf kablo bağlantılarından veya kayma ve kopuk tahrik kayışından kaynaklanabilir. Alternatörün ürettiği gerçek çıkış voltajı sıcaklığa ve yüke bağlı olarak değişecektir.
Marş motoru kömürü biterse ne olur?
Unutmamak gerekir ki marş motorunuzun kömürü bitmişse aracınız hiçbir şekilde çalışmaz. Şöyle ki şayet aracınızda volant dişlisi bölümünde bir arıza yaşarsanız; aracınız bir çalışıp bir çalışmayabilir. Ancak bu durum marş dinamosu kömürü için geçerli olmamaktadır.
Marş dinamosunun arızalı olduğunu nasıl anlarız?
Arıza Belirtileri Nelerdir?
- Marş dinamosundan ses gelmesi.
- Marş dinamo dişlisinin ıslık benzeri ses çıkarması
- Marşa basınca kaçırma ve cırtlama sesi.
- Motorun zayıf dönmesi.
- Marş motorunun hızında ve sesinde oluşan dalgalanmalar.
- Aracın marşı geç alması ve aracın geç çalışması
- Aracın hiç marş almaması.
5- Alternatör kayışının kopması ya da gevşemesi : 1- Alternatör kayışları, genellikle su pompalarına da hareket verdiği için sürüşe devam edilmesi halinde, motor harareti yükselir. 2- Alternatör kayışı, hidrolik direksiyon pompasına da hareket veriyorsa, direksiyon kontrolü sertleşir.
dinamo aküyü doldurmak için motorun gücünden kullanıyor, eğer akü zayıfsa daha dinamonun daha çok güce ihtiyacı oluyor bu da çekişten düşmesine sebep oluyor…
Şarj dinamosu alternatör arızası nasıl anlaşılır?
Şarj dinamosu arızası için okumanız gereken belirtiler;
- Araç uyarı sisteminde şarj ya da alt gösterge ışığının yanması
- Şarj dinamosundan sus gelmesi.
- Motorun hiç çalışmaması ya da geç çalışması
- Farların aniden kararması
 
Geri
Üst