AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Sanziman disli orani nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Şanzıman dişli oranı nedir?​

Seçili olan vitesin vites oranı, şanzıman bu viteste iken tekerleklere güç gönderen (yani motordan gelen hareketi alan) dişli üzerindeki diş sayısının, motordan güç alan (yani hareket veren) dişlinin diş sayısına bölünmesi sonucu elde edilen orandır.
Dişli orani nedir?
Dişli oranı, dişli dediğimiz tahrik çarklarının birbirine geçmiş dişlerinin yada zincir ile bağlanmış iki dişlinin yada kayışla bağlı iki kasnağın yada halatlarla bağlı makaraların birbirleri ile olan ilişkisidir.
Diferansiyel oranı ne demek?
Diferansiyel oranı karşılığı, kara taşıtlarının detaylı teknik bilgi broşürlerinde aks oranı veya son dişli oranı (final drive) olarak belirtilen bazı değerler gözümüze çarpmıştır. Bu değerler farklı amaca yönelik araçlar için 2:1’den başlayıp 12:1’e kadar çıkabilmektedir.

Dişli sayısı arttıkça tork artar mı?​

Aynı şaft üzerinde farklı diş sayılarındaki dişliler vites kolu mekanizması ile kaydırılarak bir dişli çifti birbirlerinden ayrılırken bir başka dişli çifti ile eşleştirilmektedir. Böylece dişli çiftlerinin diş oranlarına bağlı olarak devir sayıları artarken aktardıkları tork azalmakta veya tersi olmaktadır.
Araçlarda dişli oranı nedir?
Vites kutusunda, hız ve tork değişimi, iki dişli arasındaki dişli oranı sayesinde gerçekleşir. Bu dişli oranına, redüksiyon oranı veya aktarma oranı da denir. Dişli oranı (aktarma oranı) “r” veya “i” harfleriyle gösterilir.
Şanzıman hızı etkiler mi?
Viteslerin küçülmesini ve büyümesini sağlayan, aracın hızına etki eden bir yapıdır. Motordan aldığı hareket enerjisini ilgili organlara aktararak motorun çalışmasını sağlayan parçalardan biri olan şanzıman, çok basit bir tanımla otomatik şanzıman sistemi ve manuel şanzıman sistemi şeklinde ikiye ayrılır.

Defransiyel hızı etkiler mi?​

Tekerleklerin tur sayıları diferansiyel tarafından düzenlenir. Motordan gelen dönüş hızını düzenlemek. Dönüş hızı önce şanzıman aracılığıyla değiştirilir ve diferansiyele iletilir. Diferansiyel de bu hızı dönüş açısına göre değiştirerek tekerleklere aktarır.
Kremayer dişli modül nedir?
Kremayer dişli, bir dişli çark çeşidi olarak tanımlanabilir. Üzerinde düz ya da helisel açılmış olan çubuklar, kremayer dişli olarak adlandırılmaktadır. Bu dişlilerin karşısında genellikle küçük bir silindirik dişli çalışır ve bu dişli ise pinyon olarak adlandırılır.
Motorun ürettiği tork nasıl hesaplanır?
Tork, motordan hareket parçalarına (tekerlek, dişli, palet… vb) iletilen itme kuvveti ya da dönme momentidir. Yandaki şekilde gösterildiği gibi bir motorun şaftına bağlı bir tekerleğin bulunduğu bir düzenekte tork, kuvvetin motor şaftına olan uzunluk ile çarpımına eşittir. ( T = F x d ).

Vites sayısı neye göre değişir?​

Bir hız değiştiricisi olan vites kutusu (şanzıman) motorda üretilen devir sayısını ve torku (çekiş gücünü); sürücünün seçtiği vitese göre değiştirir. Tork ve hız değişimi, vites kutusundaki dişli sistemleriyle oluşturulan dişli oranları (vites kademeleri) sayesinde gerçekleştirilir.
 
Geri
Üst