AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Saglik kurumlarinda hizmet kalitesi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.247
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Sağlık kurumlarında hizmet kalitesi nedir?​

Sağlık hizmetlerinde kalite, sağlık hizmeti sunulan bireylere ve topluma profesyonel bilginin ışığında ve arzu edilen sağlık çıktılarına ulaşacak şekilde hizmetlerin ulaştırılmasıdır ( Küçükaksu, Ünlü ve Mahmutoğlu, 2004).

Sağlık kurumlarında nelerden yararlanılarak hizmetin kalitesi ölçülebilir?​

Sağlık hizmetlerinde hizmet kalitesini temelde hastanın memnuniyet düzeyi belirlemektedir. Hasta memnuniyeti de verilen hizmetin hasta beklentilerini karşılaması ya da hastaların verilen hizmeti algılamalarına dayanmaktadır.
Sağlık hizmetlerinde kalite neden ölçülmeli?
Saglik hizmetlerinde kalitenin ölçülmesi ve degerlendirilmesi, hastalarin daha sonraki gelislerini saglayabilmek ve saglik hizmetlerinde iyilestirmeye açik alanlari belirleyebilmek açisindan da önemlidir.
Verilen hizmetlerin hasta beklentilerini karşılaması kalitenin hangi yönü ile ilgilidir?
Kalitenin teknik yönü, teşhis ve tedavinin çağdaş tıp bilimine, bilimsel standart ve normlara uygun olmasını, sanatsal yönü de, verilen hizmetlerin hasta beklentilerini karşılamasını içermektedir.

Sağlık hizmetlerinin teknik kalite boyutu nedir?​

Ovretveit’e göre sağlık hizmetlerinde kalitenin üç boyutu bulunmaktadır. Bunlar; müşteri kalitesi, profesyonel kalite, yönetim kalitesidir (Ovretveit, 1998: 4, 162-164, Kaya, 2005: 13-14).

Hasta bakım hizmetleriyle ilgili SKS kalite göstergeleri nelerdir ne işe yarar?​

Sağlık hizmeti kalitesini belirlemek için yatak doluluk oranı, mortalite oranı, enfeksiyon oranı, hatalı ilaç uygulama oranı, yatak yarası oranı, devamsızlık oranı, personel devir hızı, hasta bakımına ayrılan hemşire bakım süresi, hasta bakım maliyeti gibi indikatör ölçüm sonuçları kullanır.
Sağlık hizmetlerinin boyutu nedir?
c.Sağlık Hizmetlerinin Boyutu: Sosyal bir olgu olan sağlık ve sağlık hizmetleri yalnızca sağlık sektörü tarafından yürütülemeyecek kadar geniş boyutludur. Birçok başka sektörü de ilgilendiren sağlık hizmetlerinde, sektörler arasında işbirliği ve eşgüdüm (koordinasyon) gereklidir.
Servqual ölçeği ne demek?
Genel olarak Servqual ölçeği müşterin hizmetten beklentileri ve algılama düzeyi arasındaki farkı ölçmeye çalışır. Sorular da kendi içerisinde Fiziksel Özellikler, Güvenirlilik, Heveslilik, Güven ve Empati olarak beş boyutta değerlendirilmektedir.
 
Geri
Üst