AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Saglik hizmetlerinde kalite olcumu nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Sağlık hizmetlerinde kalite ölçümü nasıl yapılır?​

Saglik hizmetlerinde hizmet kalitesini temelde hastanin memnuniyet düzeyi belirlemektedir. Hasta memnuniyeti de verilen hizmetin hasta beklentilerini karsilamasi ya da hastalarin verilen hizmeti algilamalarina dayanmaktadir.
Kalite Geliştirme Nedir?
Kalite Geliştirme Kalite planlaması içerisinde çözüm bulduğunuz soruların yanıtlarını faaliyete koymanız için oluşturulan bir adımdır. Ortaya çıkan çözümler kurum kültürüne dönüştürülmelidir. Aynı zamanda bu süreç içerisinde sürekli iyileştirme anlayışı benimsenmelidir.

Sağlık hizmetlerinde sürekli kalite iyileştirme nedir?​

Sürekli Kalite İyileştirme (SKİ), maliyet/fayda/etkinlik bazında hareket ederek önceden belirlenmiş amaç ve hedefler doğrultusunda yürütülmekte olan sağlık hizmetlerinde, sorunları bulup çözmeyi içeren bir sistem, daha doğrusu bir felsefedir.
Sağlık hizmetlerinde kalite tam olarak ne demek?
Sağlıkta Kalite Sisteminin amacı; Türkiye’de sağlık hizmetinin etkin, etkili, verimli, zamanında ve hakkaniyet çerçevesinde sunulmasını sağlarken; hasta ve çalışan güvenliği ile hasta ve çalışan memnuniyetini en üst seviyeye çıkarmaktır.
Sağlıkta toplam kalite yönetimi; bir sağlık kurumundaki tüm faaliyetleri, sürekli olarak gözden geçiren ve iyileştiren, çalışanların takım halinde çalışmasını gerektiren, tüm müşterilerinin beklentilerini tam karşılayan bir performansın sağlandığı yönetim anlayışıdır.
Firmalar neden kalite sistemlerini kullanır?
Kuruluşun daha iyi yönetilmesini sağlar. Çalışanların kaliteye ortak olmalarını sağlar. Müşteri beklentilerinin daha iyi algılanmasını ve memnuniyetinin artmasını sağlar. Kalitesizlikten kaynaklanan kayıpları azaltır.

Toplam kalite yönetimi sürekli iyileştirme nedir?​

TKY, sürekli daha yüksek kaliteye ulaşmak için üretim sisteminin tüm aşamalarının daha da iyileştirilmesini sağlayacak çalışmalar yapılmasını hedefler. Yöneticiler “en iyi olmak” vizyonu doğrultusunda, tüm çalışanlar israfı önlemek ve kaliteyi geliştirmek amacıyla çalışma yapmak üzere yönlendirilirler.
Kalite Çemberi unsurları nelerdir?
Kalite çemberini oluşturan çalışanlarda etkin ve etkili bir takım ruhunun yaratılması için takımların aşağıdaki özelliklere sahip olmaları gereklidir:
 
Geri
Üst