SoruCevap
Yeni Üye
- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 350.999
- Çözümler
- 1
- Tepkime puanı
- 17
- Puan
- 308
- Yaş
- 36
Sac Boyamak Caiz midir ?
Resulullah (sav) buyuruyor:
Hz Cabir (ra) anlatıyor:
Ebu Kuhafe, Fetih gunu Resulullah aleyhissalatu vesselam'a getirilmişti Sacları kopuk gibi bembeyazdı Aleyhissalatu vesselam:
Bunu hanımlarından birine goturun(de bunun sac ve sakalının rengini) değiştirsin Fakat siyah(a boyamak)tan da kacınınızbuyurdular
Suheybu'IHayr (ra) anlatıyor:
Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Ağaran sac ve sakallarınızı boyamada kullandığınız en iyi boya şuphesiz şu siyahtır (Cunku siyah boya) kadınlarınızı size daha cok rağbet ettiricidir, duşmanınızın icinde de hakkınızda daha cok korku doğurucudur
Hz Enes (ra)'a:
Resulullah aleyhissalatu vesselam sac ve sakalını boyadı mı?diye sorulmuştu,
şu cevabı verdi:
Aleyhissalatu vesselam, sakalının on kısmında, onyedi veya yirmi tel kadar bir aklık gormuştur (bunlar icin boya olur mu!) diye cevap verdi
EbU Hureyre (ra)'tan nakledilen bir hadiste şoyle buyurulur:
Yahudi ve Hıristiyanlar (saclarını) boyamaz Siz onların aksini yapınız: yani saclarınızı boyayınız
Sacın beyazlığını değiştirmek icin kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir
İslam'ın cıkışından once yahudi ve hıristiyanlar guzel gorunme ve suslenmenin ALLAH'a kullukla bağdaşmayacağını duşunerek, sacı boyayıp rengini değiştirmekten kacınırlardı Hz Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak icin sacı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi Ancak bu emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir
Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir Cunku sac boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan sacları icin soz konusu olur
Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan cok genc gosterir Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir
Ancak sacı beyazlaşan kimse genc olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca gorulmemiştir Nitekim Sa'd b Ebi Vakkas, Ukbe b Amir, Hasan, Huseyin ve Cerir gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir
Genc kimsenin siyah boya kullanmasında da bir sakınca yoktur Diğer yandan boya malzemesi olarak kına ve vesime denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir El, ayak veya başa surulen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saclarda bıraktığı renk, suyun deriye nufUzuna engel değildir Bu yuzden abdest veya gusle mani olmaz
Konuyla ilgili hadisleri değerlendiren islam bilginleri sacın siyah dışındaki renklere boyanmasını, kına ile boyanmasını kural olarak caiz gormekle birlikte, ucuncu şahısların yanlış anlamasına ve aldanmasına yol acacağı icin siyahla boyanmasının cevazında muterredit davranmışlardır Kadınların saclarını siyaha boyatması ise umumuiyetle caiz gorulur
Resulullah (sav) buyuruyor:
Hz Cabir (ra) anlatıyor:
Ebu Kuhafe, Fetih gunu Resulullah aleyhissalatu vesselam'a getirilmişti Sacları kopuk gibi bembeyazdı Aleyhissalatu vesselam:
Bunu hanımlarından birine goturun(de bunun sac ve sakalının rengini) değiştirsin Fakat siyah(a boyamak)tan da kacınınızbuyurdular
Suheybu'IHayr (ra) anlatıyor:
Resulullah aleyhissalatu vesselam buyurdular ki:
Ağaran sac ve sakallarınızı boyamada kullandığınız en iyi boya şuphesiz şu siyahtır (Cunku siyah boya) kadınlarınızı size daha cok rağbet ettiricidir, duşmanınızın icinde de hakkınızda daha cok korku doğurucudur
Hz Enes (ra)'a:
Resulullah aleyhissalatu vesselam sac ve sakalını boyadı mı?diye sorulmuştu,
şu cevabı verdi:
Aleyhissalatu vesselam, sakalının on kısmında, onyedi veya yirmi tel kadar bir aklık gormuştur (bunlar icin boya olur mu!) diye cevap verdi
EbU Hureyre (ra)'tan nakledilen bir hadiste şoyle buyurulur:
Yahudi ve Hıristiyanlar (saclarını) boyamaz Siz onların aksini yapınız: yani saclarınızı boyayınız
Sacın beyazlığını değiştirmek icin kullandığınız şeylerin en iyisi kına ve keten bitkisidir
İslam'ın cıkışından once yahudi ve hıristiyanlar guzel gorunme ve suslenmenin ALLAH'a kullukla bağdaşmayacağını duşunerek, sacı boyayıp rengini değiştirmekten kacınırlardı Hz Peygamber, ashabına bağımsız bir kişilik kazandırmak icin sacı ve sakalı kına veya başka bir boya maddesi ile boyayabileceklerini bildirdi Ancak bu emir bağlayıcı olmayıp mendupluk bildirir
Diğer yandan kullanılacak boyada siyah renk tercih edilmemelidir Cunku sac boyası genellikle yaşlı erkeklerin beyazlaşan sacları icin soz konusu olur
Siyah renk yaşlı kimseyi, olduğundan cok genc gosterir Bu durum kınalama veya boyayı amacından saptırabilir
Ancak sacı beyazlaşan kimse genc olursa, onun siyaha boyamasında bir sakınca gorulmemiştir Nitekim Sa'd b Ebi Vakkas, Ukbe b Amir, Hasan, Huseyin ve Cerir gibi sahabelerin bu rengi tercih ettikleri nakledilmiştir
Genc kimsenin siyah boya kullanmasında da bir sakınca yoktur Diğer yandan boya malzemesi olarak kına ve vesime denilen, boya sanayiinde kullanılan bir bitkinin tercih edilmesi tavsiye edilmiştir El, ayak veya başa surulen kınanın katı olan malzemesi temizlendikten sonra deri veya saclarda bıraktığı renk, suyun deriye nufUzuna engel değildir Bu yuzden abdest veya gusle mani olmaz
Konuyla ilgili hadisleri değerlendiren islam bilginleri sacın siyah dışındaki renklere boyanmasını, kına ile boyanmasını kural olarak caiz gormekle birlikte, ucuncu şahısların yanlış anlamasına ve aldanmasına yol acacağı icin siyahla boyanmasının cevazında muterredit davranmışlardır Kadınların saclarını siyaha boyatması ise umumuiyetle caiz gorulur