AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Rudolf Otto kim?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Rudolf Otto kim?​

Rudolf Otto (d. 25 Eylül 1869, Peine; ö. 6 Mart 1937, Marburg) Alman din bilimcisi ve teolog.

Kutsalın tecrübesidir sözü kime aittir?​

Gustave J. Mensching (1901–1978) ve Peter Berger gibi din sosyologlarının da onayladığı Alman din bilimcisi Rudolf Otto (1869- 1937)’nun “Din kutsalın tecrübesidir”5 tarzındaki tanımı buna örnek olarak gösterebiliriz.
Dini Bilinç ne demek?
Dinî modun içinde doğaüstü varlıklar söz konusu olup a priori doğaüstü bilinç de dinî bilincin özünü oluşturur. Otto’nun ifadesiyle dinî bilinç numinous’tur. Bu hisler tamamen kendine özgü ve tarif edilemezdir. Bu bakımdan dinî bilinç insan kudretini aşan bir güç ve korku halini almaktadır.

Mysterium Tremendum ne demek?​

rudolf otto bunu; “uluhiyetin karanlık, hiddet cezalandıran, mehabetli yönü, insanın aklı için yok olan, görünen ve tasavvur edilen, her şeyden ayrı olan celal tarafı” (kutsal’a dair sf:5) olarak tanımlar.

Dini korku ile tanımlayan düşünür kimdir?​

 Bertrand Russell’ın dini inanç eleştirisinin en güçlü yönü, dinin korku üzerine kurulu olduğu ve bu korkunun zulmü doğurduğu iddiasıdır.
Insan neden bir dine inanma ihtiyacı duyar?
İnsan beden ve ruhtan meydana geldiği için insanın nasıl bedensel ihtiyaçları varsa, ruhsal ihtiyaçları da vardır. Ruhun en mühim ihtiyacı ve gıdası ise dindir, inançtır, ibâdettir. İnsan içinde bulunduğu evreni, yaşadığı hayatı, olayları ve hepsinden önemlisi bizzat kendisini anlamlandırmak ister.
Durkheim’e göre toplumsal dayanışmayı sağlayan en önemli unsur dindir. Ahlaki uzlaşı ve toplumsal ahlakın kaynağı dindir. Ona göre dinin kaynağı ise toplumun kendisidir, yani kutsal olan ilke kutsal olmayan üzerinde yapılan ayrım dinin belirleyicisidir.
Bireysel bilinç, bireyin kendisini ve çevresinde cereyan eden olayları tanıma, algılama, kavrama, fark etme sürecinde içselleştirdiği sezgisel değerler, vicdan veya neyin yanlış neyin doğru olduğunu belirleyen ahlaki pusula olarak tanımlanır.
Din kutsalın tecrübesidir hangi tanım tipine girer?
3.2. Özsel Tanımlar Otto’nun birçok din bilgini tarafından kabul gören tanımına göre din, “kutsalın tecrübesi”dir. Bu tanım, her şeyden önce bireyin, kutsal olanı yaşayabilme yeteneğinin varlığına, hatta bu tecrübenin, onun varlığının gereği olduğuna işaret ederek insanın kutsal olanla ilişkisini vurgulamaktadır.
 
Geri
Üst