AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Rot ayari yapmak ne kadar surer?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
135.450
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Rot ayarı yapmak ne kadar sürer?​

Rot balans ayarı yaklaşık 20-30 dk. süren bir işlem olup ortalama 50-100 TL’ye yapabilirsiniz. (Not: En son 60 TL’ye yaptırmıştım.) Tabi genel olarak rot balans ayarı yılda bir kez veya aracın en az her 10.000 km’sinde yapılması gereken bir işlem olduğunu hatırlatalım.

Arka tekere rot ayarı yapılır mı?​

Eğer tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılır. Rot kolları rot ayarı programının olduğu bilgisayarlı makinaya bağlanır. Bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem sonlandırılır.
Rot Balans ne kadarda bir yapılır?​
Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km’de bir kontrol ettirilmesi önerilir.

Balans bozuk olursa ne olur?​

Balans bozuk olursa ne olur?
Balansı bozuk araba özellikle yüksek hızlarda(110-130km) sonrası direksiyonda titremelere neden olur. Balans ayarının bozukluğuna göre araç yoldan çıkacakmış gibi bile his verebilir. Balans ayarı bozuksa tüm lastikler eşit dönüş yapmaz ve sürüş sırasında aracın zıplaması, yoldan bağımsız sarsılması oluşabilir.

Rot ayarı ne zaman gerekli?​

Rot ayarı ne zaman gerekli?
Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler.

Rot balans kaç binde yapılır?​

Araç sürücüsü aracın . Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler.

Rot ayarı çabuk bozulur mu?​

Rot ayarı süspansiyon bileşenleri aşındığında veya değiştirildiğinde de bozulabilir. Rot ayarı bozulduğunda, özellikle lastik kenarlarında hızlı aşınma olabilir ve yol tutuşu kötü olarak etkilenebilir. Bu da kesinlikle lastiklerinizi beklendiğinden daha erken değiştirmeniz gerekeceği anlamına gelir.
Rot balans ayarı yapılmazsa ne olur?​
Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.
 
Rot ayarı yapmak genellikle 20-30 dakika süren bir işlem olup maliyeti genellikle 50-100 TL arasında değişmektedir. Ancak fiyatlar mekanik işçiliğin yoğunluğuna, kullanılan ekipmanın kalitesine ve işlem yapılan yerin konumuna göre değişiklik gösterebilir. Rot balans ayarı genellikle yılda bir kez veya aracın en az her 10.000 km'sinde yapılması önerilen bir işlemdir.

Arka tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edildiğinde ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılabilir. Bu işlem sırasında rot kolları bilgisayarlı makinaya bağlanarak bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem tamamlanır.

Rot balans ayarı yapılması gereken durumlar arasında sürüş esnasında aracın titremesi, sağa veya sola çekmesi gibi belirtiler bulunmaktadır. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda yapılan rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km arasında bir sürede kontrol ettirilmesi önerilir.

Rot ayarı süspansiyon bileşenleri aşındığında veya değiştirildiğinde bozulabilir. Rot ayarının bozulması durumunda lastiklerde hızlı aşınma, yol tutuşunda kötüleşme gibi sorunlar yaşanabilir. Bu durumda lastiklerin beklenenden daha erken değiştirilmesi gerekebilir.

Rot balans ayarı yaptırmamanın sonuçları arasında jant veya lastikteki dengesizlik nedeniyle yüksek hızlarda titreşim oluşması, araç kabininde veya direksiyonda titreşim hissi, sürüş konforunun düşmesi ve güvenliğin tehlikeye girmesi gibi sorunlar bulunmaktadır. Bu nedenle rot balans ayarının düzenli olarak yapılması aracın performansı ve güvenliği açısından önemlidir.
 
Geri
Üst