AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rot ayari neden bozulur?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Rot ayarı neden bozulur?​

Rot ayarı neden bozulur? Rot ayarı bozulması, araç bir kaldırım taşına çarptığında veya çukura girdiğinde, ayrıca aracın süspansiyon ayarını bozabilecek kazalar gibi daha ciddi durumlarda meydana gelebilir. Rot ayarı süspansiyon bileşenleri aşındığında veya değiştirildiğinde de bozulabilir.

Balans ayarı hangi durumlarda yapılır?​

Rot-balans ayarının bozuk olduğu; aracın yolda giderken fazla titremesinden veya aracın sağa sola çekmesinden anlaşılabilir. Araç sürücüsü aracın . Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler.
Araç balans nedir?​
Balans ayarının amacı, lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve sürüş konforu sağlamaktır. Balans ayarı sırasında lastiğin her iki tarafının ağırlığı eşitlenir ve lastikler sürüş sırasında dengede kalır.

Rot ayarının bozuk olması nasıl anlaşılır?​

Rot ayarının bozuk olması nasıl anlaşılır?
Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km’de bir kontrol ettirilmesi önerilir.

Balans ayarı bozuk olursa ne olur?​

Balans ayarı bozuk olursa ne olur?
Balans ayarı bozuksa tüm lastikler eşit dönüş yapmaz ve sürüş sırasında aracın zıplaması, yoldan bağımsız sarsılması oluşabilir. Lastikler yola eşit olarak basmadığı için ayar zamanında yapılmaz ise gereksiz aşınmalar meydana gelebilir ve lastik ömrü beklenenden erken dolabilir.

Balans ayarı kaç para?​

Rot balans ayarı fiyatı 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL 2022 yılında rot balans fiyatları ortalama 150-200 TL aralığında değişiyor. Aracın ön düzen ayarının yapılmasına (lastikler sökülmeden) rot ayarı denir.

Rot ayarı ne kadar tutar?​

Balans kurşunu düşerse ne olur?​
Balans ayarı işlemi sırasında jantlara yapıştırılan kurşun ağırlıklar düşerse, gevşerse balans ayarı bozulabilir. Bu tarz ufak sorunlarda direk bir ön düzenciye gidip, balans ayarı düzelttirme yaptırabilirsiniz.

Rot Kolu bozulursa ne olur?​

Rot Kolu bozulursa ne olur?
Rot ayarı bozulduğunda araç sağ sola çekme yapıp sürüş güvenliğini tehlikeye atacaktır. Bunun dışında tekerlerde oluşacak açısal bozukluklar tekerin dengesiz şekilde aşınmasına sebep olacaktır.

Araçlarda rot başı arızası nasıl anlaşılır?​

Araçlarda rot başı arızası nasıl anlaşılır?
Bu boşluklar oluştuğunda; Tekerlekler direksiyon hareketine geç tepki verir, çukur ve kasislerde ses olur, araç kontrol dışı hareketler yapar, tek yön arızasında bir tarafa kayar ve direksiyonda boşluk hissi oluşur. Bu belirtiler rot başı arızasının en belirgin özellikleridir.

Lastik havası balansı etkiler mi?​

Nette şu bilgi var: Lastik hava basınçları farklı değerlerdeyken yapılan balans ayarı, lastik havaları fabrika ölçülerine getirildiğinde yine ayarsızlık meydana getirir.
 
Rot ayarı bozulması genellikle aracın bir kaldırım taşına çarpması, çukura girmesi veya aracın süspansiyon ayarını bozabilecek daha ciddi kazalarda meydana gelir. Ayrıca, rot ayarı süspansiyon bileşenlerinin aşınması veya değiştirilmesi durumunda da bozulabilir. Rot ayarının bozulduğunu anlamak için aracın sürüş esnasında olması gerektiğinden daha fazla titrediğini veya sağa sola çektiğini fark edebilirsiniz. Rot ayarının düzenli olarak kontrol edilmesi önerilir, genellikle her 5 bin ila 10 bin km'de bir kontrol edilmesi tavsiye edilir.

Balans ayarı ise lastiklerin dengede kalmasını sağlayarak sürüş güvenliği ve konforunu artırmayı amaçlar. Balans ayarının bozuk olması durumunda araçta titreme, sağa sola çekme gibi belirtiler ortaya çıkar. Balans ayarının düzgün olmaması tüm lastiklerin eşit dönüş yapmasını engeller ve lastiklerde aşınma oluşabilir. Bu durumda lastik ömrü kısalabilir ve sürüş konforu azalabilir.

Rot balans ayarı fiyatları 2021 yılında binek araçlar için ortalama 80-120 TL iken 2022 yılında ortalama 150-200 TL aralığında değişmektedir. Rot balans ayarı düzeltme işlemi esnasında jantlara yapıştırılan kurşun ağırlıkların düşmesi durumunda balans ayarı bozulabilir. Bu gibi durumlarda doğrudan ön düzenciye başvurarak balans ayarını düzeltebilirsiniz.

Rot kolunun bozulması durumunda araç sağa sola çekme yapabilir ve sürüş güvenliğini tehlikeye atabilir. Ayrıca tekerlerde açısal bozukluklar meydana gelerek tekerlerin dengesiz bir şekilde aşınmasına yol açabilir. Rot başı arızası ise tekerleklerin direksiyon hareketine geç tepki vermesi, çukurlarda ses oluşması, aracın kontrol dışı hareketler yapması gibi belirtilerle kendini gösterebilir.

Son olarak, lastik hava basıncının farklı değerlerde olması durumunda yapılan balans ayarının tekrar ayarsızlık yaratabileceği bilgisine dikkat etmek önemlidir. Bu yüzden lastik havalarının fabrika ölçülerine getirilmesi, balans ayarının düzgün şekilde yapılmasını sağlayabilir.
 
Geri
Üst