AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rot Ayari ne demek?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
61.329
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Rot Ayari ne demek?​

Rot balans ayarı, çoğu sürücüler tarafından rot ayarı olarak da ifade edilmektedir. Bu sistemin en temel özelliği, aracın direksiyonu döndüğünde aynı zamanda tekerlekler de dönmektedir. İşte tekerleklerin direksiyona göre dönmesini sağlayan sistem rot balans ayarı olarak ifade edilmektedir.

Yer balansı nedir?​

Yer balansı nedir?
Lastikleri araçtan sökmeden yapılan balans işlemine finish balans denir. Sanayide yer balansı gibi isimlerle adlandırılsa da araca takılmış yani son halini almış tekerleğe yapıldığı için bu isim verilmiştir.

Rot ayarı nedir nasıl yapılır?​

Rot ayarı, direksiyon herhangi bir yöne doğru çevrildiğinde tekerleklerin de aynı yöne bakıyor olmasını sağlayan ayara verilen isimdir. Örneğin; direksiyon tam sağa çevrildiğinde aracın tekerlekleri de aynı şekilde tam sağ pozisyonunu almalı arada boşluklar olmamalıdır.

Rot balans ayarı arka tekerlere yapılır mı?​

Rot balans ayarı arka tekerlere yapılır mı?
Eğer tekerlekler arasında açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılır. Rot kolları rot ayarı programının olduğu bilgisayarlı makinaya bağlanır. Bozukluğun derecesi belirlenir ve uzmanlar tarafından temel ayarına döndürülerek işlem sonlandırılır.
Balans ayarı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​
Özellikle yüksek süratlerde direksiyon simidinde bir titreme ya da vuruntu hissediliyorsa ön tekerleklerin balans ayarları bozulmuş demektir. – Aracın arka tarafında bir titreme veya vuruntu varsa bu arka tekerleklerin balans ayarının bozulduğunu gösterir.

Balans neden bozulur?​

Balans neden bozulur?
Lastik balans ayarı neden bozulur? Lastiklerde katettikleri kilometre ve zorlu zemin koşullarına göre, bazen aldıkları darbeler, kaldırıma çarpma gibi nedenlerden ötürü zamanla denge ve duruşunda bozulmalar meydana gelir.

Balans ayarı yapılmazsa ne olur?​

Balans ayarı yapılmadığı taktirde jant veya lastikteki birkaç gramlık ağrılık dengesizliğinden dolayı yaklaşık 90-100km/h gibi veya daha yüksek hızlarda balans ayarı bozuk olan lastikte titreşim oluşacaktır. Bu durum araç kabininde veya direksiyonda titreşime sebep olamakta sürüş konforunu ve güvenliğini düşürmektedir.

Rot ayarı kaç binde yapılır?​

Rot ayarı kaç binde yapılır?
Uzmanlar her 5 bin ila 10 bin km’de bir rot-balans ayarının kontrol edilmesi gerektiğini söylemektedirler. Eğer bir araç özellikle de çukurlu yollardan geçmişse rot-balans ayarının kontrol edilmesinde fayda vardır.

Rot Ayarsızlığı nasıl anlaşılır?​

Sürüş esnasında aracın olması gerektiğinden daha fazla titremesi ya da sağa veya sola çekmesi, rot balans ayarının bozuk olduğunun öncelikli işaretleridir. Özellikle bozuk ve çukurlu yollarda kolaylıkla bozulabilen rot balans ayarının normal şartlarda 5 bin ile 10 bin km’de bir kontrol ettirilmesi önerilir.
 
Rot ayarı, aracın direksiyonu döndüğünde tekerleklerin de aynı yöne dönmesini sağlayan bir sistemdir. Tekerleklerin direksiyona göre doğru şekilde dönmesini sağlamak için rot balans ayarı yapılır. Bu işlem, aracın güvenliği ve sürüş konforu açısından oldukça önemlidir.

Yer balansı, lastiklerin araçtan sökülmeden yapılan balans işlemine denir. Araçta takılı haldeyken yapılan bu işlem, lastiklerin dengeli bir şekilde dönmesini sağlar. Genellikle sanayide yer balansı olarak anılsa da aslında lastiklerin araç üzerindeki son halini almışken yapılan bir işlemdir.

Rot ayarı, aracın tekerleklerinin direksiyonla uyumlu bir şekilde dönmesini sağlayan bir ayar işlemidir. Örneğin, direksiyon tam sağa çevrildiğinde tekerleklerin de aynı şekilde sağa dönmesi gerekmektedir. Aracın rot ayarının bozuk olması durumunda titreme, çekme gibi sorunlar ortaya çıkabilir. Bu nedenle uzmanlar, araçların 5 bin ila 10 bin km arasında bir periyotta rot balans ayarının kontrol edilmesini önerirler.

Rot balans ayarı genellikle ön tekerleklere yapılırken, arka tekerleklerde de açısal bir bozukluk tespit edilirse ön ve arka düzen rot ayarı işlemi yapılabilir. Rot ayarının bozulduğunu anlamak için aracın yüksek hızlarda titreme veya vuruntu hissedilmesi durumunda balans ayarlarının kontrol ettirilmesi önemlidir.

Balans ayarının bozulmasının nedenleri arasında lastiklerin aldığı darbeler, kaldırıma çarpma gibi fiziksel etmenler, lastiklerin kat ettiği kilometre ve zorlu zemin koşulları bulunmaktadır. Eğer balans ayarı yapılmazsa, lastiklerdeki dengesizlik nedeniyle yüksek hızlarda titreşim oluşabilir ve sürüş konforu ile güvenliği olumsuz etkileyebilir. Bu nedenle düzenli olarak balans ayarının kontrol edilmesi önemlidir.

Sonuç olarak, rot ayarı ve balans ayarı araçların güvenli ve konforlu bir şekilde kullanılabilmesi için önemli olan ayar işlemleridir. Düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekli durumlarda ayarlanması, aracın performansını artırabilir ve sürüş güvenliğini sağlayabilir.
 
Geri
Üst