Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rolanti motoru bozulursa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
44.768
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Rölanti motoru bozulursa ne olur?​

Rölanti motoru arızası durumunda hava kaynağı yetersiz kalabilmektedir. Hava kaynağı tam olarak alınamaması rölanti motorunu tıkar ve araç stop eder. Bu nedenle araçta oluşabilecek herhangi bir rölanti motoru arızası durumunda araç elektrik kaynaklı bir donanım çalıştırılması ile birlikte stop edebilir.

Rolanti arızası nasıl anlaşılır?​

Rolanti arızası nasıl anlaşılır?
Rölanti Valfi arızalarının en sık yaşanan belirtileri; düzensiz veya olağandışı rölanti devri, Motor Arıza Işığının yanması ve motorun rölantide stop etmesi durumlarıdır.
- 1- Düzensiz Rölanti Devri.
- 2- Motor Arıza Lambası
- 3- Stop Etme.
- 4- Aşırı Elektriksel Yüklenmelerde Stop Etme.

Rolanti Ayari yakiti etkiler mi?​

Motorlu araçlarda, araç hareketsiz bir haldeyken, az yakıtla doğru çalışma ayarı, rölanti olarak tanımlanmaktadır. Eğer bu çalışma ayarı, ayarsız olursa araç kendi kendine stop edecektir. Frene basınca rölanti düşmesi veya yükselmesi olursa da, aracınız fazla yakıt harcayacaktır.

Araç rölanti kaç olmalı?​

Araç rölanti kaç olmalı?
Bir aracın rölantide olması araçta kullanılan motor tipine ve markasına göre değişmekte olup, genelde motor devrinin 500 ila 1000 devir/dakika arasında olmasıdır. Bu devirlerin altında motor çalışırken ya tekler veya durur. Motor çalışmasına rağmen aracın hareket etmemesini sağlayan aktarma organlarıdır.
Rölanti dalgalanması ne demek?​
Rölanti Dalgalanması Nedir? Motorun olduğu yerde çalışırken stabil olarak çalışması gerekir. Motor rölantide çalışırken sürekli devirde değişiklik görülmesi rölanti dalgalanması yada titremesi olarak adlandırılır. Bazen bu durumun ileri seviyede olması ile motor stop edebilir yada tekleme denen sallama görülebilir.

Rolanti motoru ne işe yarar?​

Rolanti motoru ne işe yarar?
Gaz kelebeği veya diğer ismiyle boğaz kelebeği rölanti motoru, gaz kelebeği kapalıyken, emme manifolduna hava alınmasını sağlayan elektromekanik bir parçadır. Böylece motor rölantide çalışırken yani gaz pedalına basılmıyorken, motorun rölanti hızı, elektronik kontrol ünitesi tarafından ayarlanır.

Rolanti neden dalgalanma yapar?​

Dalgalanma ve Titremede Temel Sebepler Buji , buji tırnakları ayarsız ve aralıkları bozuk yağlanma olabilir. Buji kabloları ve ateşleme bobini arızası olabilir. Avans ayarında bozulma sente atlatma (trigerin yanlış takılması) ateşleme zamanlamasının zoulmasına sebep olabilir. Rölanti valfinin bozuk olması.

Rolantide çalışan araç çok yakar mı?​

Rolantide çalışan araç çok yakar mı?
Motorun rölantide kalabilmesi için ihtiyaç duyduğu yakıt, araç herhangi bir yol almadığı için saat bazında ifade edilir. Genellikle motorlar rölanti durumunda saatte 0.3 litre ile 2.5 litre arasında yakıt tüketirler.

Dizel motor rölanti devri kaç olmalı?​

Fakat dizel araçlarda boğaz kelebeği ya da rölanti motoru gibi araç parçaları bulunmadığı için bu araçlarda rölantide çalışmayı enjektörler ayarlar. Aracın gaza basmadan 0,850 ila 0,950 devir arasında çalışıyor olması rölantisinin düzgün olduğunu gösterir.

Araba devri kaçta olmalı?​

Araba devri kaçta olmalı?
Dizel bir araç için maksimum yakıt verimliliğini sağlamak için 2.000-2.500 devir aralığında vites değiştirmek, benzinli bir araç içinse; 2.500-3.00 devir bandında vites yükseltmek, hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu, hem de sarsıntısız bir sürüş için optimum vites değiştirme aralığı olarak kabul edilmiştir.
 
Rölanti motoru arızalandığında hava kaynağı yetersiz kalabilir, bu da rölanti motorunu tıkayarak aracın stop etmesine neden olabilir. Bu durumda genellikle araç elektriksel bir donanım çalıştırılarak durdurulabilir.

Rolanti motoru arızası genellikle düzensiz veya olağandışı rölanti devri, Motor Arıza Lambası'nın yanması ve motorun rölantide stop etmesi gibi belirtilerle anlaşılır. Ayrıca aşırı elektriksel yüklenmelerde de aracın stop etme problemi yaşanabilir.

Rolanti ayarının düzgün olmaması durumunda araç kendi kendine stop edebilir veya fazla yakıt harcamaya başlayabilir. Rölanti seviyesinin frene basıldığında ani değişiklikler göstermesi de yakıt tüketimini artırabilir.

Bir aracın rölanti devri, kullanılan motor tipi ve markasına göre değişebilir, ancak genellikle 500 ila 1000 devir/dakika arasında olması beklenir. Bu değerlerin altındaki devirlerde motor tekler veya durabilir.

Rölanti dalgalanması, motorun stabil olarak çalışmadığı durumlarda ortaya çıkar. Rölanti motoru, gaz kelebeği kapalıyken emme manifolduna hava alınmasını sağlar ve motorun rölanti hızını ayarlar. Rölanti dalgalanması, motorun sürekli devirde değişiklik göstermesi olarak tanımlanır.

Motorun rölanti durumunda saatte yakıt tüketimi, aracın herhangi bir yol almamasına rağmen belirli bir miktarda olabilir. Genellikle motorlar rölanti durumunda saatte 0.3 ile 2.5 litre arasında yakıt tüketebilirler.

Dizel araçlarda rölanti devri için belirli bir sabit değer vermek mümkün değildir çünkü bu araçlarda rölanti motoru bulunmamaktadır. Dizel araçların rölanti devri, enjektörler tarafından otomatik olarak ayarlanır.

Son olarak, aracın uygun devir aralıklarında vites değiştirmesi, hem motor sağlığı hem yakıt tasarrufu hem de sürüş konforu için önemlidir. Dizel araçlar için 2.000-2.500 devir arası, benzinli araçlar için ise 2.500-3.000 devir bandının optimum vites değiştirme aralığı olduğu kabul edilir.
 
Geri
Üst