Rolanti devri neden duser?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
163.282
Çözümler
15
Tepkime puanı
1
Puan
38
Web sitesi
forumsitesi.com.tr

Rölanti devri neden düşer?​

Motor soğuk durumdayken rölanti valfi hava geçiş kanalını daha fazla açarak motor rölanti devrinin yükselmesini sağlayarak motor ısındığı anda hava geçiş kanalı kısılır ve bu şekilde rölanti devri düşürülür. Gaz kelebeği konum sensörü arızalı olabilir.

Rölanti motoru nasıl çalışır?​

Gaz kelebeği (boğaz kelebeği) rölanti motoru, gaz kelebeği kapalıyken, emme manifolduna hava alınmasını sağlayan elektromekanik bir parçadır. Böylece motor rölantide çalışırken yani gaz pedalına basılmıyorken, motorun rölanti hızı, elektronik kontrol ünitesi tarafından ayarlanır.
Rölanti ne işe yarar?
Tanım olarak ise motor çalışır halde aracın hareketsiz durumda olması demektir. Araç rölanti durumdayken mümkün olan en az devri çevirerek çalışması gereken motor, krank milindeki dönme eylemini pistonların yukarı aşağı hareket etmesi ile sağlanabilir.

Rölanti devri ne olmalı?​

Bir aracın rölantide olması araçta kullanılan motor tipine ve markasına göre değişmekte olup, genelde motor devrinin 500 ila 1000 devir/dakika arasında olmasıdır. Bu devirlerin altında motor çalışırken ya tekler veya durur. Motor çalışmasına rağmen aracın hareket etmemesini sağlayan aktarma organlarıdır.

Dizel rölanti devri kaç olmalı?​

Fakat dizel araçlarda boğaz kelebeği ya da rölanti motoru gibi araç parçaları bulunmadığı için bu araçlarda rölantide çalışmayı enjektörler ayarlar. Aracın gaza basmadan 0,850 ila 0,950 devir arasında çalışıyor olması rölantisinin düzgün olduğunu gösterir.
Rolanti motoru nerede?
Rölanti motoru, ayrı bir ek parça olarak sadece gaz telli (mekanik kontrollü) gaz kelebeklerinde bulunur. Elektronik (elektrikli) gazkelebeklerinde (gaz teli bulunmayan) ayrıca bir rölanti motoru bulunmaz.

Rolanti motoru nasil calisir?​

Boğaz kelebeği açıldıkça motora giren hava miktarı artar dolayısıyla yakıt miktarı da artacağından dolayı motorun devri yükselir. Ayağımızı gaz pedalından çekince gaz kelebeği kapanarak motor rolanti devrine döner. Bu rolanti devrini ayarlayan gaz telli gaz kelebeklerinde rolanti motorudur.

Lpg’de neden Rolanti dalgalanması?​

LPG enjektörleri belirli bir süreden sonra içerisinde bulunan piston yay ve orringlerin aşınması ile motora düzensiz yakıt gönderip sıralı sistem araçta LPG’de rolanti düşüklüğü ve düzensiz çalışmasına sebep olurlar.
 
Geri
Üst