Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Retarderi kim icat etti?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.238
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Retarderi kim icat etti?​

Retarder ilk olarak 1950’li yıllarda Amerika’da kilometrelerce uzunluğundaki yük trenlerini durdurmak için Voith firması tarafından yapıldı. Daha sonra Otto Kassbohrer tarafından yine Voith firmasına otobüsler üzerinde uygulanması için görev verildi. Böylece ağır vasıtalar retarder ile tanışmış oldu.

Elektromanyetik fren sistemi nedir?​

Elektromanyetik frenlerde disk bir manyetik alan içinde döner. Diskin dönmesi sırasında, sabit magnetler, ortaya çıkan akım nedeniyle oluşan manyetik alandan dolayı harekete ters yönde bir kuvvete maruz kalır. Bu kuvvet sayesinde frenleme ortaya çıkmış olur.
Otobüsler nasıl fren yapar?
Retarder genel olarak tır ve otobüs gibi ağır vasıtalarda tercih edilen hız kesici bir fren mekanizmasıdır. Tekerleklerde yer alan sürtünme prensibi ile çalışan disk veya kampana fren sistemlerinin yanında yardımcı olarak yer alır ve özellikle yüksek ağırlığa sahip ağır vasıtaların vazgeçilmez bir elemanıdır.

Kamyon fren sistemi nasıl çalışır?​

Fren Pedalına uygulanan gücü Kamyon, Tır gibi araçlarda araç lastiklerine iletmek imkânsız olduğu için hava araç tekerine kadar gider ve kampana ya da fren diskine etki etmeden önce pnömatik güçle mekanik hareket oluşturur.

Fren bobini ne işe yarar?​

Çalışma Prensibi Fren bobinine gerilim verildiğinde fren gövdesinde manyetik alan oluşur. Fren baskı flanşı elektromıknatısa doğru çekilir. Bu halde rotor mili üzerine çoklu dişli düzenek ile takılmış olan balata serbest kalır. Gerilim kesilince manyetik alan yok olur.
Otobüslerde motor freni nedir?
Motor Freni (Jake Brake-Jacobs marka) Sürücünün isteği doğrultusunda bir düğme vasıtasıyla devreye alınabilir ve ihtiyaca göre de farklı kademelerde uygulanabilir. Bu sayede aracın şoförü, yük miktarı ve yol şartlarına göre istediği oranda frenleme gücü elde edebilir. Ancak amacı aracı durdurmak değil yavaşlatmaktır.
 
Geri
Üst