AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Retarder fren sistemi nasil calisir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
133.030
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Retarder fren sistemi nasıl çalışır?​

Retarder devre girdiğinde rotor ve stator arasına yağ pompalanır rotorun dönüşüyle hareketlenen yağ statorun kanaçtıkçlarına çarpar ve yavaşlar. Buda rotoru yavaşlatır ve frenleme gerçekleşir.

Otobüslerde motor freni nasıl çalışır?​

Otobüslerde motor freni nasıl çalışır?
Çalışma prensibi ise şu şekildedir; Piston aşağı hareket ederken, emme supabı açıktır, egzoz supabı kapalıdır ve silindirler içerisine taze hava emilir. Piston yukarı hareket edecekken ise her 2 supap da kapalıdır ve emilen taze hava sıkıştırılır.

Otobuste retarder ne demek?​

Otobuste retarder ne demek?
Retarder genel olarak tır ve otobüs gibi ağır vasıtalarda tercih edilen hız kesici bir fren mekanizmasıdır. Tekerleklerde yer alan sürtünme prensibi ile çalışan disk veya kampana fren sistemlerinin yanında yardımcı olarak yer alır ve özellikle yüksek ağırlığa sahip ağır vasıtaların vazgeçilmez bir elemanıdır.

Retarder yağı kaç numara?​

Yağ konusunda da uzun uzun değindiğimiz gibi kullanacağınız yağ aracın özellikleri ve hava şartlarıyla orantılıdır. Fakat kaliteli, birçok kişinin tercih ettiği bir yağ ve numara arayışında iseniz 75W-140 numaralı yağın arayışına girebilirsiniz.

Retarder sesi neden çıkar?​

Retarder sesi neden çıkar?
şafta bağlı olan retarder kutusuna kolu çektiğimiz zaman içine dolan yağ neticesinde sürekli dönen pervanenin, karşı sabit duran pervanemsi yüzeyle arada kalan yağın dönen pervaneyi yavaşlatmasından dolayı meydana çıkan sesin o duygulu tınısı.. not: 1:25’den sonra net olarak duyabilirsiniz.

ETS retarder ne demek?​

ETS retarder ne demek?
Ana fren mekanizmasına yardımcı olarak çalışan tüm ikincil fren sistemleri, retarder, yani geciktirici olarak adlandırılıyor. Birincil fren sistemlerinin aksine aracı durdurma kabiliyetine sahip olmayan bu mekanizma yalnızca yavaşlamaya yardımcı oluyor.

Telma nasıl çalışır?​

Telma indüksiyon frenleri, sabit bir statör ve statörün dönmesini sağlayan bir tahrik miliyle birlikte çalışan bir çift rotordan oluşur. Statör ve rotorlar koaksiyel biçimde karşılıklı olarak monte edilir; aralarındaki hava boşluğu rotorları statörden ayırarak sürtünmeyi önler.
 
Retarder fren sistemi, araçların hızını azaltmak için kullanılan bir tür fren sistemidir. Retarder devreye girdiğinde, rotor ve stator arasına yağ pompalanır. Rotorun dönmesiyle hareketlenen yağ, statorun kanatçıklarına çarparak aracın yavaşlamasını sağlar. Bu sayede rotor yavaşlar ve aracın hızı düşer, böylece frenleme gerçekleşmiş olur.

Motor freni ise otobüslerde kullanılan bir fren türüdür. Çalışma prensibi ise şu şekildedir: Piston aşağı hareket ederken emme supabı açık, egzoz supabı kapalı olur ve silindirler içine taze hava emilir. Piston yukarı hareket ederken her iki supap da kapalı olur ve emilen hava sıkıştırılır. Bu sayede motor freni ile aracın hızı kontrol altında tutulabilir.

Retarder, genellikle tır ve otobüs gibi ağır vasıtalarda tercih edilen hız kesici bir fren mekanizmasıdır. Disk veya kampana fren sistemlerine yardımcı olarak kullanılır ve özellikle ağır yük taşıyan araçlar için önemli bir ekipmandır.

Retarder yağı seçerken aracın özellikleri ve kullanım şartları göz önünde bulundurulmalıdır. Genellikle tercih edilen yağlardan biri 75W-140 numaralı yağdır.

Retarder sesi genellikle retarder kutusuna yağın dolumu sırasında meydana gelir. Yağın dönen pervaneyi yavaşlatması sonucu oluşan ses, aracın işlevini yerine getirdiğini gösterir.

ETS retarder ise ana fren mekanizmasına yardımcı olarak çalışan bir ikincil fren sistemidir. Aracı durdurmaya yetkisi olmayan bu sistem, yavaşlamaya yardımcı olur.

Telma indüksiyon frenleri sabit bir statör ve dönen rotorlar ile çalışan bir fren sistemidir. Rotorlar, statör ile koaksiyel şekilde monte edilir ve hava boşluğu ile ayrılarak sürtünmeyi önlerler. Bu sayede aracın hızını azaltır ve frenleme yaparlar.
 
Geri
Üst