AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Resmi Yazismalarda uygulanacak protokol kurallari nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Resmi Yazişmalarda uygulanacak protokol kurallari nelerdir?​

Resmi Yazışmalarda Dikkat Edilmesi Gerekenler Yazışmada kağıt için daktilo veya bilgisayar kullanılmalıdır. Ayrıca duruma göre faks çekilebilir. Elektronik ortamda yapılan yazışmalar için güvenlik önlemleri sağlanmalıdır. Gereken durumlarda iletilen yazı kağıda dökülerek çıkartılır.

Fiziksel ortamda gerekli sayıda hazırlanan resmi yazıların hangi nüshası kurumda kalır?​

MADDE 4 – (1) Muhataba gönderilmek üzere fiziksel ortamda hazırlanan belgeler, bir nüshası hazırlayan idarede kalacak şekilde en az iki nüsha düzenlenir.
❖ Muhatap, belgenin gönderildiği idareyi ya da kişiyi belirtir. ❖ Bu bölüm konunun son satırından itibaren, belgenin uzunluğuna göre iki ila dört satır boşluk bırakılarak ve sayfa ortalanarak yazılır.
Resmi yazışmalarda rica ederim ne demek?
Hiyerarşik olarak alt makamlarla yapılan yazışmalarda ‘rica ederim’, üst ve aynı düzeydeki makamlarla yapılan yazışmalarda ‘arz ederim’ ifadesi kullanılır. Dağıtımı üst, aynı ve alt, her üç düzeyde makama birlikte yapılan yazışmalarda ‘arz ve rica ederim’ veya ‘arz / rica ederim’ ifadesi kullanılır.
Resmi törenlerde uyulması gereken protokol kuralları nelerdir?
Protokolde kişisel ünvan, yaş ve cinsiyet ayrımı yoktur ve protokolsüz sıralama alfabetiktir. Kamusal yaşamda ulusal bayrak ve üst, kamusal ve sosyal yaşamda konuk, sosyal yaşamda hanım daima önce gelir (sağda yer alır). Karşılamada üsstler başta, uğurlamada ise sondadır. Törenlerde konuşma sırası asttan üste doğrudur.

Mevzuata göre bir belgenin fiziksel ortamda üretilmesi gereken hallere ne ad verilir?​

t) Zorunlu hâl: İlgili mevzuattaki özel hükümlere göre belgenin fiziksel ortamda hazırlanması gereken hâlleri, ifade eder.

Resmi yazıda ek nedir?​

Elektronik ortamda hazırlanan yazıya onay verecek yetkili kişi resmî yazıyı güvenli elektronik imzası ile imzalar. Madde 18– Yazının ekleri imza bölümünden sonra uygun satır aralığı bırakılarak yazı alanının soluna konulan “EK/EKLER:” ifadesinin altına yazılır. Ek adedi birden fazla ise numaralandırılır.
Kurumlarda belgeler, bürolarda görevlendirilmiş kişiler tarafından defterlere kayıt edilerek takip ediliyordu. Kuruma bir belge geldiğinde ilgili kişi gelen evrak defterine bu belgenin tarihi, geliş tarihi ve konusu gibi bilgileri yazar, en son kayıt ettiği belgeye verdiği numarayı bir arttırarak yeni belgeye verirdi.
Rica ederim emir mi?
“nazikçe emretmek” de denebilir. anlamina gelirken, rica etmek de ricada bulunmak, yani dilemek, dilekte bulunmak anlamina geliyor. devlet daireleri, okul gibi resmi dairelerde ve bunlar ile yapilan resmi yazismalarda rica etmek emretmek anlaminda kullanilmaktadir.
 
Geri
Üst