Resmi Yazışma Kuralları Yonetmeliği

SoruCevap

Yeni Üye
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
350.999
Çözümler
1
Tepkime puanı
17
Puan
308
Yaş
36
Resmi Yazışma Kuralları

Resmi Yazışmalarda Uygulanacak Esas ve Usuller

RESMÎ YAZIŞMA KURALLARI İLE İLGİLİ ACIKLAMALAR

1 Yoneticilerin gorev, yetki ve sorumlulukları :

Bilindiği gibi istikrarlı ve etkili yonetim; yonetimin amac, teşkilat ve surec boyutlarının birbirlerini tamamlamaları ile mumkundur

Bir gorevler dizini olan ve goturulmesi istenilen butun hizmetleri kapsamına alan amac boyutu, yetişmiş insan unsuruna dayanmaktadır Yonetimler, ne kadar yetişmiş insan gucu potansiyeline sahip olurlarsa, yapılması istenilen hizmetler de o oranda zamanında ve yerinde sunulmuş olur Buna paralel olarak toplumdaki huzur ve refah seviyesi giderek yukselir

Yonetimin onemli bir boyutunu da iletişim hizmetleri oluşturmakta, kamu kurum ve kuruluşlarının kendi aralarında veya ozel ve tuzel kişilerle iletişimlerinin buyuk bir kısmı resmi yazılar yoluyla sağlanmaktadır

İletişimin etkin ve verimli bir şekilde yurutulmesi, zaman ve kırtasiye tasarrufunun sağlanması, burokratik işlemlerin en az seviyeye indirilmesi; bu konudaki kurallara uyulmasına bağlı olduğu kadar, yoneticilerin yetkilerini yerinde, zamanında ve doğru olarak kullanmasına, her kademedeki personelin de yetiştirilmesine ve sorumluluk bilinciyle hareket etmesine bağlıdır

3797 sayılı Milli Eğitim Bakanlığı'nın Teşkilat ve Gorevleri Hakkında Kanun, İl ve İlce Milli Eğitim Mudurlukleri Yonetmeliği, yetki devri yapılmasına ilişkin Bakanlık Onayları vb diğer mevzuat ile Bakanlığımız merkez, taşra ve yurt dışı teşkilatı birimlerinin gorevleri, bu birimlerde hizmet goren her kademedeki yonetici ve diğer personelin yetki ve sorumlulukları belirlenmiştir

Bu cercevede, her kademedeki yonetici ve diğer personelin gorev, yetki ve sorumluluğunun bilinciyle hareket etmesi beklenen ve istenen bir durumdur Bu bakımdan, her kademedeki yoneticiler, maiyetlerindeki personelin resmi yazışmalarda uyulması gereken hususlarda yetişmelerini sağlayacak, sorunların zamanında, yetki ve sorumlulukları doğrultusunda, mahallinde cozumlenmesi ve gereksiz yazışmalardan kacınılması icin gerekli tedbirleri alacaktır

Bu noktadan hareketle; resmi yazışmaların Devlet Memurlarının Muracaat ve Şikayetleri Hakkında Yonetmelik hukumleri ile belirlendiği gibi hiyerarşik kademeye uygun olarak yapılması sağlanacak, her kademedeki yetkili birimler, sorunların cozumlenmesinde yetkilerini kullanmaktan kacınmayacaktır Ozellikle mevzuatta tereddute meydan vermeyecek şekilde acık hukum bulunan ve genelge, genelge acıklama veya munferit acıklama yapılan konularda kesinlikle ust makamlara goruş sorulmak suretiyle iş hacmi artırılmayacaktır

Sorunlar oluştuğu mahalde varolan mevzuat ve diğer kaynaklardan yararlanılarak cozumlenmeye calışılacak, cozumlenemediğinde konu ayrıntılı bir şekilde ortaya konulmak suretiyle bir ust birimden goruş istenecektir Araştırma yapmadan ve kendi goruşlerine yer vermeden hicbir sorun ust makamlara veya birimlere taşınmayacaktır

Nitekim yazışmalarda muracaat ve şikayetlerde hiyerarşik kademelerin atlanmaması ilkesinden amac, uygulamada karşılaşılan aksaklıkların mahallinde cozumlenemiyorsa bir ust makamda cozumlenmesi, dolayısıyla ust yonetim kademelerinin teferruatlı işler dışında tutulmasıdır

Bu bakımdan, yukarıda da ifade edildiği gibi basit bir araştırma ve inceleme sonucunda mahallinde cozumlenebilecek konuların, tereddut konusuymuş gibi ust birimlere veya makamlara taşınmasının onlenerek ilce ve il teşkilatlarının aracı durumdan kurtarılması sağlanacaktır

Konuyu bir ornekle acıklamak gerekirse; oğretmenlerin aylık karşılığı okutmaları gereken derslerin hangileri olduğu son olarak, Talim ve Terbiye Kurulu'nun 17011994 gun ve 2399 sayılı Tebliğler Dergisi'nde yayımlanan 523 sayılı Oğretmenliğe atanacakların atamalarına esas branşlarıyla mezun oldukları yuksek oğretim programı ve aylık karşılığı okutacakları esas derslerle diğer dersler konulu kararı ile belirlenmiş olup, bu kararda, Matematik oğretmenlerinin aylık karşılığı okutacağı dersler arasında Ticaret dersi sayılmadığı halde, matematik oğretmeninin ticaret dersini aylık karşılığı okutup okutamayacağının sorulması gereksiz yazışmayı teşkil edecektir

Bu durum her derece ve turdeki okul ve kuruma Tebliğler Dergisi gonderilmesi nedeniyle daha başlangıcta okul mudurluğu duzeyinde cozumlenmesi gereken bir konudur

Burada onemli gorulen bir diğer hususa değinilmesinde yarar gorulmektedir Ust birimlerce teşkilatımızın en alt kademesindeki butun personele duyurulması istenilen genelge, genel acıklama, bulten, dokuman vb'nin duyurulmasında birimler arasındaki kopukluk veya gecikmenin onlenmesi, sorunların mahallinde ve zamamında cozumlenmesi bakımından onem arzetmektedir Bununla ilgili hassasiyet ve dikkatin her kademedeki sorumlular tarafından gosterilmesi yonunde birim amirlerince onlem alınması gerektiği ortadadır





2 Resmi Yazışmalarda Kağıt Boyu ve Kullanımı

Resmi yazışmalarda halen kullanılmakta olan, ancak Resmi Yazışma Kurallarını Belirleyen Esaslar hukumlerine uymayan matbu kağıtların kullanılmasına devam edilecek, stoklar tukenince, sozu edilen esasların 5 inci maddesi hukumlerine uygun kağıt kullanılacaktır



3 Başlık

Bilindiği gibi taşra teşkilatımızın ceşitli birimlerinde kullanılan kağıtların başlıkları oldukca farklılık arzetmektedir

Yine mevcut stoklar tukeninceye kadar bu kağıtlar kullanılacak, yeni kağıtlarda başlıklar aşağıda verilen orneklere uygun bir şekilde hazırlanacaktır



ORNEK 1 İl Milli Eğitim Mudurluklerinde;



T C

ANKARA VALİLİĞİ

İl Milli Eğitim Mudurluğu



ORNEK 2 İlce Milli Eğitim Mudurluklerinde;

T C

ANKARA VALİLİĞİ

Cankaya İlce Milli Eğitim Mudurluğu



ORNEK 3 Okul ve diğer eğitim kurumlarında;



T C

ANKARA VALİLİĞİ

Cankaya Kurtuluş Lisesi Mudurluğu



T C

SİVAS VALİLİĞİ

Yıldızeli Şeyhhalil Koyu İlkoğretim Okulu

Mudurluğu





4 Sayı, Konu ve Tarih

Ozellikle, taşra teşkilatı birimlerinin kullandıkları kağıtların sol ust koşesinde BOLUM, SAYI ve KONU ibareleri bulunmaktadır Ancak esaslarda BOLUM ibaresine yer verilmediğinden, resmi yazışmalarda kullanılan kağıtlarda BOLUM ibaresi kaldırılacak, yeni bastırılacak başlıklı kağıtların, SAYI, KONU ve TARİH bolumlerinin Resmi Yazışma Kurallarını Belirleyen Esasların ilgili madde hukumlerine uygun olmasına dikkat edilecektir



SAYI bolumunde Bakanlığımızca belirlenen ve Başbakanlık bilgisayarlarına girilmiş olan KOD sistemi kullanılacaktır

Kod sistemi, Bakanlık merkez teşkilatı yurt dışı teşkilatı, bağlı kuruluşlar ile il ve ilce milli eğitim mudurlukleri duzeyindeki birimlerce kullanılacak, okullar bazında bu sistem uygulanmayacaktır



Yazının TARİH bolumu ise, Esaslarda belirtilen şekle uygun olarak duzenlecektir



5 Yazının Gonderileceği Makam

Resmi yazıların gonderileceği makamla ilgili hususlara, Esasların 10 uncu maddesinde yer verilmiş ve yeterli acıklama yapılmıştır



Ancak, gerek Bakanlığımız merkez birimlerinin birbirleriyle, gerekse taşra teşkilatının merkez birimleriyle yaptığı yazışmalarda; yazının gonderileceği makam veya birimin doğru tespit edilememesinin zaman ve kırtasiye israfına neden olduğu sıkca rastlanan bir durumdur

Yazının gonderileceği makam veya birimin doğru tespit edilebilmesi herşeyden once, yukarıda 1 Yoneticilerin Gorev, Yetki ve Sorumlulukları bolumunde değinildiği gibi hangi turdeki iş ve işlemlerin hangi birimlerce yurutulduğunun belirlendiği mevzuatın cok iyi bilinmesini gerektirir

Dikkat edilmesi gereken bir diğer husus da Bakanlığımız merkez teşkilatı birimlerinden gonderilen ve sonucundan bilgi ve belge istenilen genelge, genel acıklama veya munferit yazıların cevabının hangi birim veya makama bilgi verileceğinin tespitidir

Ozellikle bazı genelge veya genel acıklama turundeki yazılarda, yazıyı kaleme alan birimce, sonucundan bir başka birime bilgi ve belge gonderilmesi istenildiği halde bilgi veya belgelerin yazıyı kaleme alan birime gonderildiği gorulmektedir Bu nedenle bu tur uygulamalara meydan verilmeyecektir

Konuyu ornekle acıklama gerekirse, oğretmenlerimizin yer değiştirme suretiyle atanma esas ve usullerini belirleyen Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Mudurluğu'nun 1211994 gun ve 2019MEVDBŞKMPlnŞb941145280 (19945) sayılı genelgesinde yer değiştirme işlemlerine yonelik bilgi ve belgelerin branşlar itibariyle tasnifinin yapılarak genelgenin mevzuat dairesinden cıktığı dikkate alınarak bu daireye değil ayrı ayrı ust yazılarla Personel Genel Mudurluğu'nun ilgili atama dairesi başkanlıklarına gonderilmesi gerekmektedir

Yani, matematik oğretmenleri ile ilgili bilgi ve belgelerin gonderildiği yazıda genelge ilgi tutulmakla beraber yazının gonderileceği makam bolumunun;



MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA

(Personal Genel Mudurluğu Matematik Fen Grubu

Atama Dairesi Başkanlığı)



şeklinde yazılması, yazının doğrudan ilgili birimine gitmesini kolaylaştıracaktır



Merkez teşkilatı birimlerince, taşra teşkilatına gonderilen yazıların makam kısmına VALİLİĞİNE ifadesi kullanıldığı bilinen bir durumdur



İlgili birim amirince ozellikle valilik makamınca gorulmesinde yarar olduğu tespit edilen yazılar dışında, bilgi ve belge akışının daha da hızlandırılması bakımından yazının gideceği makam kısmı;



VALİLİĞİNE

(İl Milli Eğitim Mudurluğu)



şeklinde duzenlenebilecektir

Başbakanlığa doğrudan gonderilecek yazılarda sadece BAŞBAKANLIĞA başlığı kullanılacak, bu başlık altında parantez icinde alt birim belirlenmeyecektir

Başbakanlığa bağlı olup, gorev dağılımında Devlet Bakanlıklarına bağlanan kurumlara gonderilecek yazıların ozelliğine gore gonderilecek makam aşağıda verilen orneklere uygun olarak yazılacaktır



ORNEK 1



DEVLET BAKANLIĞINA

(Sn Aykon DOĞAN)



ORNEK 2



DEVLET BAKANLIĞINA

(Devlet Personel Başkanlığı)



Diğer bakanlıklara gonderilecek yazılarda ise mumkun olduğu kadar ilgili Bakanlığın adının altında parantez icinde alt birim belirlemesi yapılacaktır

ORNEK 3



MİLLÎ EĞİTİM BAKANLIĞINA

(Personel Genel Mudurluğu)

Ayrıca, resmi ve ozel ayrımı yapılmaksızın kişilere gonderilecek yazılarda isimden once Sayın ifadesi kullanılacaktır

6 İlgilerin Yazılışı

Resmi yazılarda, zaman ve kırtasiye israfının onlenmesinde, yazının gonderileceği biriminmakamın doğru tespiti ne kadar onemli ise İLGİnin doğru ve tam yazılmasının onemi de buyuktur Bu bakımdan İLGİler, Esaslarda acıklandığı şekilde yazılacaktır

Herhangi bir valilikten Personel Genel Mudurluğune İzin konusunda bir goruş sorulduğunu, Personel Genel Mudurluğunun de konuyla ilgili bilgi ve belge istediğini duşunelim Bu durumda valilikce bilgi ve belgeler gonderilirken, İLGİ aşağıdaki gibi duzenlenecektir

İLGİ : a) Valiliği Milli Eğitim Mudurluğu'nun 03011994 tarih ve 2431 Ozl İşlŞb 94115 sayılı yazısı

b) Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Mudurluğu'nun 20011994 tarih ve B080PGM0230103942332915 sayılı yazısı

Ancak, gerekli gorulduğu takdirde, kurum veya kuruluş isminin anlaşılabilirliği bozulmadan İLGİ

İLGİ : a) Valiliği Milli Eğitim Mudurluğu'nun tarih ve sayılı yazısı

b) Milli Eğitim Bakanlığı Personel Genel Mudurluğu'nun tarih ve sayılı yazısı

şeklinde anlamlı kısaltmalar yapılarak da duzenlenebilecektir

Merkez teşkilatı birimlerinin birbirleriyle yaptığı yazışmalarda İLGİ;

İLGİ : Milli Eğitim Bakanlığı Genel Mudurluğu'nun tarih gun ve sayılı yazısı

şeklinde değil

İLGİ : Genel Mudurluğu'nun tarihgun ve sayılı yazısı

şeklinde duzenlenecektir

İlgili birimin kodunda herhangi bir kısaltma yapılmayacak o birimin kodu aynen

yazılacaktır

7 İmza Bolumu

Resmi Yazışma Kuralarını Belirleyen Esaslar'la imza bolumunde, onceki uygulamadan bazı farklılıklar getirilmiştir Buna gore yazının İMZA bolumu sozu edilen esasların (ORNEK 5)'ine uygun olarak duzenlenecektir

Konuyu İl Milli Eğitim Mudurlukleri acısından ornekle acıklama gerekirse, (iller bazında imza yetkileri de dikkate alınarak) yazının imza bolumu;

ORNEK 1

İmza

Adı Soyadı

Vali

ORNEK 2

İmza

Adı Soyadı

Vali a

Vali Yardımcısı




ORNEK 3

İmza

Adı Soyadı

Vali a

Milli Eğitim Muduru



şeklinde duzenlecektir



Ayrıca, merkez teşkilatı birimlerinin birbirleriyle yaptıkları yazışmalarda Bakan a, Genel Mudur a şekilde ibare kullanılmayacaktır

8 Onaylar

Esaslarda, onayla ilgili hukumlere 14 uncu maddede yer verilmiş ve ORNEK 8A, ORNEK 8B ile de orneklenmiştir

Gerek merkez teşkilatı gerekse valilikler duzeyinde hangi tur onaylara, bizzat BakanVali'nin veya hangi turdeki onaylara, daha alt makamların OLUR vereceği ilgili mevzuatla belirlenmiştir Ceşitli hukuksal sorunların doğmaması bakımından, sınırları yazılı olarak belirlenmemiş konularda yetkisiz makamlardan onay alınmaması bir zorunluluktur Usul yonunden buna dikkat edilmesi, şekil yonunden ise, yukarıda sozu edilen orneklere uyulması gerekmektedir

Bilindiği gibi Bakan'a veya Vali'ye ait bazı yetkiler, daha alt makamlara devredilmiş bulunmaktadır Yetki devri yapılan konularda alınacak onaylarda bir ust makamın onayına gerek yoktur

Konuyu orneklemek gerekirse; atama yetkisi Bakan'a ait olan bazı personelin atama veya yer değiştirme yetkisi Personel Genel Muduru'ne devredilmiştir Boyle bir yetkiye dayanılarak merkez teşkilatında herhangi bir birime şef olarak ataması yapılacak personele ilişkin onay;

BAKANLIK MAKAMINA







(İmza)

Huseyin ACAR

Genel Mudur Yardımcısı

O L U R

1994

(İmza)

Turgut AKAN

Bakan a

Genel Mudur



şeklinde duzenlenecektir



OLUR kısmı, Bakan tarafından imzalanacak onaylarda Musteşar; Musteşar tarafından imzalanacak onaylarda ise Musteşar Yardımcısı acısından Uygun Goruşle Arz Ederim ifadesine yer verilecektir Bu ifade hem onayın aslına, hem de paraflı kısmına yazılacaktır

Onaylarda; onayı alan birimin başlıklı kağıdı kullanılacak, SAYI bolumune de yine bu birimin kodu ve onayın sayısı yazılacaktır

9 Parafeler

Esasların 18 inci maddesinde; yazıyı paraflayacak kişinin unvanının kısaltılarak yazılacağı, sonra ismin baş harfi ve soyadının yazılacağı ve el yazısı ile tarih belirtilerek paraflanacağı ifade edilmiş ve ORNEK 11'de de gosterilmiştir Buna gore paraflar;

Şb Md : S KARACAMEYDAN

D Bşk : M BAĞCECİK

Gn Md Yrd : H ACAR

Gn Md : T AKAN

şeklinde duzenlenecek, her kademedeki personel soyadının yanına el yazısı ile parafladığı gunun tarihin orneğin; 0804 şeklinde yazdıktan sonra paraflayacaktır

10 Gizlilik Derecesi

Esasların 20 nci maddesinde gizlilik derecesiyle ilgili hukumlere yer verilmiş, 28 inci maddesinde de gizlilik derecelerinin gorev alanı ve hizmet ozelliğine gore kurum veya kuruluşca belirleneceği, kullanılması ve gizlilikle ilgili diğer hususlar acıklanmıştır

Bakanlığımızca gizlilik dereceleri cok gizli, gizli, ozel, hizmete ozel ve kişiye ozel olarak belirlenmiştir

A COK GİZLİ Gizlilik Derecesi:

İlgilisinden başkası tarafından acıklandığı veya ilgililerinden başkasının eline gectiği takdirde; milli guvenliğimizi ciddi şekilde zarara uğratacak, prestijimizi sarsacak, yabancı bir devlete geniş faydalar temin edecek mahiyetteki tesis, evrak ve diğer dokumanlar icin kullanılır

8 GİZLİ Gizlilik Derecesi:

Acıklandığı takdirde veya ilgisinden başkasının eline gectiğinde milli menfaatlerimize zarar getirecek veya prestijimizi sarsarak yabancı bir devlete menfaat temin edecek mahiyetteki evrak ve dokumanlardır

GİZLİ gizlilik derecesi ile derecelendirilecek konulardan bazıları:

a İlmi teknik ilerlemeler ve onemli gelişmeler (hizmete girinceye kadar)

b İleride kullanılacak bazı yeni teknikler veya metodlar,

c Gizli mahiyetteki fotoğraf, şema vb,

d Ekonomik alanda onemli tedbirler,

e Muhteviyatları ancak belirli şahıslara duyurulacak onemli politik haber ve yonergeler,

f Yurt savunması programları

C OZEL Gizlilik Derecesi:

Acıklandığı takdirde milletimizin menfaatine zarar getirecek veya bir şahsın zarar gormesine sebep olacak mahiyette olan evrak ve dokumanlar

OZEL gizlilik derecesi ile derecelendirilecek konulardan bazıları:

a Saklı tutulması istenen hususlar, tahkikat raporları, disiplinle ilgili şahıslara ait dokumanlar,

b Mutad istihbarat raporları,

c Ozel mahiyetteki fotoğraf, model ve şemalar,

d Acıklanması yabancı bir devletle olan munasebetlerimizi zararlı duruma sokacak olaylar

D HİZMETE OZEL Gizlilik Derecesi:

COK GİZLİ, GİZLİ ve OZEL gizlilik dereceleriyle korunması gerekmeyen ve bilmesi gerekenlerden başkasının bilmesine izin verilmeyen yerler, dokuman ve evrak icin kullanılır

HİZMETE OZEL gizlilik derecesi ile derecelendirilecek konulardan bazıları:

a Basına acıklanması gerekmeyen ve yalnız resmi amaclar icin kullanılacak teknik ve eğitim dokumanları,

b Teşkilat mulahazaları ile muhafaza altında bulundurulması gereken disiplin mahiyetindeki soruşturma raporları ve şahsi evrak dokumanlar,

c Ayrı ayrı gizli olmayan fakat bir araya getirilince gizlilik derecesinde olan bilgi topluluğu

E KİŞİYE OZEL

Kişiye ozel bir evrakın gittiği yerde belli şahıslar tarafından acılacağını belirtir Her gizlilik derecesindeki evraka bu işaret, luzumlu ise verilebilir KİŞİYE OZEL işareti; yazıda, tarih bloku uzerine damga ile kırmızı olarak basılır

11 Evrak Akış Formu

Esasların 27 nci maddesinde, evrakın kurum icinde hızlı bir şekilde akışını sağlamak icin yazılarak EK 5'teki evrak akış formunun ekleneceği hukmune yer verilmiştir

Bakanlığımız merkez ve taşra teşkilatı birimlerine intikal eden evrak sayısının oldukca yoğunluğu nedeniyle, evrak akış formu her evrak icin değil, takibinde zorunluluk gorulduğu birim amirlerince belirlenecek evrak icin kullanılacaktır

12 Yazışmalarda Dikkat Edilecek Diğer Hususlar

a Gerek Bakanlığımız personelinin, gerekse vatandaşlarımızın; 3071 sayılı Dilekce Hakkının Kullanılmasına Dair Kanun ile Devlet Memurlarının Muracaat ve Şikayetleri Hakkında Yonetmelik Hukumlerine uygun olarak yaptıkları yazılı başvuruları ilgili kurum veya birim amirlerince usulunce kabul edilecek ve suresi icinde mutlaka gereği yapılacaktır

b Resmi yazı, dilekce, mektup, vb evrakın on yuzune kayıt kaşesi basılmayacak, ilgili birime veya personele havale yazılmayacak, bu tur işlemler evrakın arka yuzune yapılacaktır

c Resmi yazılarda silinti, kazıntı olmayacak, harf veya rakamlar ust uste vurulmayacaktır

d Ust makamlara yazılan goruş isteme yazılarında, bilgi veya belge turundeki ekler haric, daha alt makamların yazılarının asılları veya ornekleri gonderilmeyecek, bu yazılar daha sonra cevabi yazılarla birleştirmek uzere alt birimlerde muhafaza edilecektir

Orneğin; herhangi bir konuda okul mudurluğune dilekce ile başvuruda bulunan bir oğretmenin dilekcesinde yer verdiği sorunun, okul mudurluğunce veya il ve ilce duzeyinde cozumlenmesinin mumkun olmaması, Bakanlığın ilgili biriminden goruş istenmesinin zorunluluğu halinde; oğretmenin dilekcesi okul mudurluğunde, okul mudurluğunun goruş isteyen yazısı ilce milli eğitim mudurluğunde, ilce milli eğitim mudurluğu yazısı ise il milli eğitim mudurluğunde kalacaktır Bakanlığın ilgili birimine, sadece sorunu dile getiren il milli eğitim mudurluğu yazısı intikal ettirilecektir

Esasların 3 uncu maddesinde fax ile gonderilen mesajların 5 gun icinde teyidinin yapılmasının gerekliliği belirtilmekle birlikte, her fax mesajının teyidi yapılmayarak cok onemli olduğu tespit edilen konulara ilişkin fax mesajları teyit edilecektir

Fax metinlerinin gonderilmesinde Esaslarda belirtilen EK 7 formu kullanılabileceği gibi Esaslara uygun olarak hazırlanan metinler de fax'la gonderilebilecektir

Esasların 12 nci maddesinin 1 inci fıkrasındaki, yazı metnini oluşturan paragraflar arasında bir aralık bulunacağına ilişkin belirlemenin bugune kadar uygalamada yer verilen bir araya bir ara daha ilave edileceğine yonelik olduğundan yazı metinlerinin ozelliğine gore yazı icindeki paragraflar arasında 152 aralık bulunacaktır


kaynak:mevzuatmebgovtr
 
Resmi Yazışma Kuralları Yönetmeliği hakkındaki açıklamalar oldukça detaylı ve kapsamlıdır. Bu yönetmelikte yer alan kurallar, resmi yazışmaların düzenlenmesi ve iletişimin etkin bir şekilde yürütülmesi amacıyla önem taşımaktadır.

Yönetmeliğe göre, yöneticilerin görev, yetki ve sorumlulukları belirtilmiştir. İletişim hizmetlerinin yönetimin önemli bir parçası olduğu vurgulanarak, resmi yazışmaların zamanında, doğru ve eksiksiz bir şekilde yapılması gerektiği ifade edilmiştir. Ayrıca, yazışmalarda hiyerarşiye uygunluk, gizlilik derecelerine dikkat edilmesi, onayların doğru makamlardan alınması gibi konular da detaylıca açıklanmıştır.

Kağıt boyutu ve kullanımı, başlık düzeni, sayı, konu, tarih belirtilmesi gibi detaylar da yönetmelikte yer almaktadır. Ayrıca imza bölümü, parafeler, gizlilik dereceleri, evrak akış formu gibi konular da yönetmelikte detaylı bir şekilde ele alınmıştır.

Resmi yazışmalarda dikkat edilmesi gereken diğer hususlar da belirtilmiştir. Örneğin, dilekçe haklarına uygun davranılması, yazışmalarda silinti ve kazıntı olmaması, fax ile iletilen mesajların teyidinin yapılması gerekliliği gibi konulara da yönetmelikte yer verilmiştir.

Sonuç olarak, resmi yazışmaların düzenli ve kurallara uygun bir şekilde yapılması, hızlı ve etkili iletişimin sağlanması açısından büyük önem taşımaktadır. Bu yönetmelik, resmi yazışmaların standartlarını belirleyerek düzenli bir şekilde yürütülmesini sağlamak amacıyla hazırlanmış kapsamlı bir rehber niteliğindedir.
 
Geri
Üst