AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Reklamlarda kullanilan ikna teknikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Reklamlarda kullanılan ikna teknikleri nelerdir?​

Reklamda İkna Teknikleri

Satışta müşterilerin ikna edilmesinde kullanılan yöntemler nelerdir?​

Müşteriyi ikna etmek için kullanılan 10 madde şunlardır:
Reklamda ikna nedir?
Reklamlar ürüne veya hizmete ait özellikleri tanımlamakla beraber, ürünle tüketicinin ortak noktasını bulup ürünü vazgeçilmez kılmayı da amaçlamaktadır. Reklamcılıkta amaç ürüne veya hizmete simgesel bir anlam yükleyerek tüketiciyi satın almaya ikna etmektir.
İkna icin gerekli kosullar nelerdir?
İkna etmek için bilgi toplamak, ikna edilecek kişinin geçmişini ve eğilimlerini bilmek gerekir. İnsanların zihin haritalarını bilmek, etkin dinlemeyi öğrenmek, doğru soruları sormayı başarmak, insanların “hayır” cevaplarını “evet”e dönüştürmeye yardım eder.

İkna temel prensipleri nelerdir?​

Cialdini’ye göre insanları etkilemenin altı prensibi mevcuttur. Bunlar; Karşılık bulma, bağlılık ve tutarlılık, toplumsal kanıt, sevgi, otorite ve azlık ilkelerine riayet edilerek yapılan iletişimlerde karşı taraf kolaylıkla ikna edilebilmektedir.

İkna dili nedir?​

Beden dili, ikna etmede önemli bir faktördür. Sizinle aynı fikirde olduğuna inandığınız kişilere karşı daha sakin ve yavaş bir ses tonuyla konuşurken sizinle zıt fikirdeki kişilerle hızlı ve yüksek ses tonuyla konuşmanız insanları ikna etmede önemli bir faktördür.
İkna Teknolojisi Nedir?
İkna teknolojileri, ikna için kullanılan içeriklere teknolojik aygıtların da katılarak etki alanının genişletilmesiyle yapılan ve temelde bireyin tutum ve davranışlarını değiştirmek amacıyla uygulanan çalışmaların geneline verilen addır.
 
Geri
Üst