AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Reklamlarda kullanilan Cekicilik unsurlari nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.357
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Reklamlarda kullanilan Cekicilik unsurlari nelerdir?​

Sıklıkla kullanılan reklam çekicilikler arasında mizah-komedi, korku-kaygı, duygusallık, cinsellik, ünlü kullanımı, müzik, teknoloji (animasyon-emoji) çekicilikleri dikkat çekmektedir.

Duygusal satış vaadi neye odaklanır?​

Reklamlarda duygusal çekicilikler kullanılarak tüketicilerin his dünyalarına etki edip onlarda istenilen yönde davranış değişikliği yaratmak istenilmektedir. Ayrıca marka ile tüketici arasında duygusal bir bağ oluşturup marka sadakati yaratmaya çalışılmaktadır.
Mizahi çekicilik nedir?
Mizah Çekiciliği Mizah, izleyicinin dikkatini başka yöne çekerek onların karşı argümanlar geliştirmesini engelleyebilmekte ve iknayı arttırabilmektedir. Mizahi çekicilikler, ikna edici olarak görünmektedir ancak bunların ikna ediciliği ciddi içerikli olanlarınkinden fazla değildir.
Reklamlarda kullanılan rasyonel çekicilik unsuru nedir?
“Reklamcılık, çekicilik üretme sürecidir.” Reklam imgelerinde, mesaja çekicilik ve güçlülük katmak için tarihi objeler, sanat eserleri kullanılabilir. Bu sentez yöntemi ile, alıcıya sunulmak istenen malın tarihselliği, köklülüğü ve ihtişama sahip olduğu algısı aktarılır.

Çekicilik unsuru nedir?​

Çekicilik, turistin seyahat etmek istediği bir yeri, diğer bir yere tercih etmesini etkileyen unsurlar olarak açıklanabilir. Turizm ürününde çekiciliği belirleyen unsurlar dört gruba ayrılabilir. Bunlar; doğal unsurlar, sosyo-kültürel unsurlar, ekonomik unsurlar ve psikolojik unsurlardır.

Duygusal Pazarlama nedir?​

Adından da anlaşılabileceği gibi duygusal pazarlama, tüketicilerin duygularına hitap edebilecek, iletilecek mesajların daha insani ve kişisel bir şekilde iletilmesini sağlayacak ve kullanıcıların duygularından yararlanılarak onları satın alma eylemine yöneltecek pazarlama çalışmalarıdır.
Duygusal marka nedir?
Yani: “Duygusal Marka”. Markayı diğer ürünlerden farklılaştıran ve alıcıyı duygusal olarak etkileyen kişiliğinden bahsediyorum, tüketiciye erişebilirlik kavramından. Müşteriyle markanın özdeşleşmesini, markanın özelleşmesini, müşterinin de kendini özel hissetmesini amaçlayan bir strateji.
Reklam çekicilikleri nedir?
Reklam çekicilikleri hedef kitlenin veya tüketicinin reklamı yapılan ürün veya hizmete dikkatinin çekilmesi, akılda kalıcı olması ve rakiplerden ayırt edilebilir olması için kullanılan dikkat çekici mesajlar olarak da ifade edilmektedir.
b. Müzikli ve dramatik yapılı reklam: Belli süreleri kapsayan üniteler halinde kuruluşlar ya da reklam ajansları tarafından hazırlanan, içinde müziğin ve dramatik unsurların bulunduğu reklamlardır.
 
Geri
Üst