AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Reklam Nerelere Verilir?

haberci

Yeni Üye
Katılım
4 Şubat 2025
Mesajlar
52.415
Tepkime puanı
1
Puan
1
Reklam Nerelere Verilir?
Reklam ya da kampanyalarının en onemli aşamalarından biri ortamının secimidir Reklam ortamları mesaj ile hedef kitlenin buluştuğu yerdir Bu noktada yapılacak yanlış bir secim mesajın hedef kitle dışındaki kişilere ulaşması anlamına gelmektedir Bu da icin yapılan butun calışmaların ve harcamaların boşa gitmesi anlamına gelmektedir
Genel olarak verilen yerler şoyle sıralanabilir;
Basılı Reklam Ortamları:
Gazete Dergi El ilanı Katalog Broşur
Yayın Yapan Reklam Ortamları:
Radyo Televizyon
Diğer Ortamlar:
Elektronik ortamlar (CDrom, multimedya, internet, vb) Fuarlar Acık hava aracları
a) Yol panoları (Billboard)
b) Duvar ve catı reklamları
c) Otobus, tren, vapur, taksi gibi toplu taşıma araclarının ici ve dışına konan reklamlar
d) Standlarda, duraklarda, iskele, istasyon, havaalanı vb Mekanlarda yer alan reklamalar
e) Afişler
f) Eskavizyon
g) Doğrudan postalama
h) Sinema
i) Satış yeri malzemeleri
Sonuc olarak; hedef tuketici uzerinde oncelikle belli bir etki yaratıp onu satışa teşvik etmeyi amaclayan reklam, gerek uretici firmalar gerekse de biz tuketiciler acısından oldukca onemli bir olgu olarak hayatımızın icine girmiştir Hayatımızın icinde yer alan bu kavrama daha doğru ve daha dikkatli bir gozle bakmakta yarar var
 
Reklamın önemli bir aşaması, mesajın hedef kitlenin bulunduğu yerde gösterilmesi ve iletilmesidir. Yanlış bir reklam ortamı seçimi, mesajın hedef kitle dışındaki insanlara ulaşmasına neden olabilir. Bu durumda yapılan tüm çalışmalar ve harcamalar boşa gidebilir.

Reklamlar genellikle basılı, yayın yapan, elektronik ve diğer çeşitli ortamlarda verilebilir. Basılı reklam ortamları arasında gazete, dergi, el ilanı, katalog ve broşürler bulunmaktadır. Yayın yapan reklam ortamları ise radyo ve televizyon gibi medya araçlarını kapsar.

Diğer reklam ortamları arasında elektronik ortamlar (CD-ROM, multimedya, internet vb.), fuarlar, açık hava araçları (yol panoları, duvar ve çatı reklamları, toplu taşıma araçları üzerindeki reklamlar, standlar, duraklar, iskeleler, istasyonlar, havaalanları vb.), afişler, eskavizyon, doğrudan postalama, sinema ve satış yeri malzemeleri sayılabilir.

Reklamlar genel olarak hedef tüketicide belirli bir etki yaratmayı ve onları satın almaya teşvik etmeyi amaçlar. Hem üretici firmalar hem de tüketiciler için hayati öneme sahip bir olgudur. Reklam kavramına daha doğru ve dikkatli bir şekilde bakmak önemlidir.
 
Geri
Üst