AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Reklam kampanyalarinin hazirlanmasinda medya planlama nicin onemlidir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Reklam kampanyalarının hazırlanmasında medya planlama niçin önemlidir?​

Ürün ve hizmetler için tasarlanmış reklam kampanyasının gösterilmesini sağlayacak en uygun aracı, tam zamanında, ilgili kişilere göstermektedir. Medya planlaması düzgün olarak yapılmış, kötü bir reklamın mesajları bile, az buçuk etkili olabilmektedir.

Reklam planlaması nedir?​

Medya planlama, reklam mesajlarını ulaştırmak için hangi medya mecralarının kullanılacağını belirlemek için uygulanan proseslerdir. Bu prosesler, reklam verenin belirlediği mesajın ulaştıracağı hedef kitleye odaklanır.
Sosyal Medya Planlama, bir markanın bir kurumun ürün ve hizmetlerinin tanıtımı ve pazarlaması için, sosyal medya mecraları vasıtası ile hedeflediği tüketicilere dokunması, bağ kurması, etkileşimi kuvvetlendirmesi için yapılacak çalışmalar bütünüdür.
Medya Koveraj nedir?
Koveraj (coverage) bir bölgede, belirli bir iletişim aracının ulaştığı kişilerin ya da bir reklamın ulaştığı olası alıcıların sayısı ya da toplam içindeki yüzdesi olarak tanımlanıyor. Yani reklam verilen gazetenin tirajının yüksek olması, girişiminizden bahseden gazetecinin okuyucu sayısının fazla olması gibi.
Medya planlamanın temel amacı nedir?
Medya planlamanın amacı; detaylı bir sosyal medya ve medya analizi ve medya planlaması çerçevesinde, reklam mesajının belirlenmiş hedef kitleye mümkün olduğunca efektif bir şekilde ulaşmasını sağlamaktır.

Medya stratejisi nasıl belirlenir?​

7 Adımda Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Belirlenir?
- Hedefleri Belirlemek.
- Hedef Kitleyi Belirlemek.
- Rakip Analizi Yapmak.
- Sosyal Medya Denetimi Yapmak.
- Sosyal Medya Kanalarını Belirlemek ve Hesap Yönetimi.
- İçerik Takvimi Oluşturmak.
- Sosyal Medya Stratejisinin Başarısını Ölçmek.

Reklamcılıkta strateji ve planlama ne demektir?​

Stratejik planlama reklam ajansları için de önemli bir kavramdır. Yaratıcı süreç, reklamı yapılacak mal – hizmete dair yapılan araştırmalar neticesinde ulaşılan veriler doğrultusunda ilerler. Stratejik planlamada amaç hedef kitleye doğru yer ve zamanda, doğru mesajla ulaşmak ve zihinde yer edecek reklamlar üretmektir.
Sosyal medya planlaması şu şekilde yapılır:
- Hedef kitlenizi belirleyin.
- Sosyal medyadaki hedefinizi belirleyin.
- Rakiplerinizin sosyal medya stratejilerini analiz edin.
- Hangi platformlara içerik üreteceğinizi seçin.
- Hedef kitlenizin aktif olduğu saatleri belirleyin.
- İçerik takvimi oluşturun.
Medya planlamanın problemleri nelerdir?
Bir medya planlaması hazırlanırken cevap verilmesi gereken sorular vardır;
Medya hedefleri nelerdir?

Sosyal medya stratejisinin aşamaları nelerdir?​

7 Adımda Sosyal Medya Stratejisi Nasıl Belirlenir?
- Hedefleri Belirlemek.
- Hedef Kitleyi Belirlemek.
- 3. Rakip Analizi Yapmak.
- Sosyal Medya Denetimi Yapmak.
- Sosyal Medya Kanalarını Belirlemek ve Hesap Yönetimi.
- İçerik Takvimi Oluşturmak.
- 7. Sosyal Medya Stratejisinin Başarısını Ölçmek.
 
Geri
Üst