- Katılım
- 17 Ocak 2024
- Mesajlar
- 264.936
- Çözümler
- 3
- Tepkime puanı
- 1
- Puan
- 38
Rekabet stratejileri nelerdir?
Rekabet stratejisi, bir işletmenin içinde yer aldığı sektör ya da sanayi dalını rekabet açısından çözümlemesi; ardından sektördeki rakiplerine karşı rekabet üstünlüğü sağlamak ve böylelikle işletme hedeflerine ulaşmak için yapmak istedikleri ya da yaptıklarıdır.Odaklanma stratejisi ne demek?
Odaklanma stratejik bir konudur. Odaklanmak yani “yeterince dar” bir alanı sahiplenmek, diğer olası iş alanlarını reddetmek anlamına gelir. Bu tercihi yapmak, girişimci için fevkalade zordur, çünkü girişimci büyümek için odaklanmak yerine değişik alanlarda faaliyet göstermeyi daha garantili bir yol gibi görür.Durağan stratejisi ne demek?
-Mevcut p azar payı ve üretim kapasitesinde değişiklik yapmak istemeyen işletmelerde ortaya konan strateji de “Durağan Strateji” olarak adlandırılmaktadır. Durağan stratejide, mevcut iş tanımı değiştirilmemekte ve işletme faaliyetlerinin etkililiğinde küçük iyileştirmeler yapılmaktadır.
Pazarlamada odaklanma stratejisi nedir?
Pazarlamada odaklanma, belli bir iş piyasasına yönelmektir (Akgemci, 2008). Daha dar miktarda müşteri grubuna odaklanarak rekabet avantajı elde edilmektedir. Şirket bazlı odaklanma stratejilerinde Drucker’ın yaklaşımı işin nasıl yapılacağını araştırmak yerine işin neyi hedeflediğini araştırmaktan geçmektedir.
Strateji nasıl belirlenir?
Stratejik Planda Yer Alması Gereken Unsurlar:- Durum Analizi (Özet)
- Katılımcılığın nasıl sağlanacağına ilişkin açıklama.
- Misyon, vizyon, temel değerler.
- En az bir amaç
- Her amacın altına en az bir hedef.
- Hedef ölçülebilir şekilde ifade edilmemişse ölçüm kriterleri.
- Stratejiler.