AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rehberligin temel islevi nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Rehberliğin temel işlevi nedir?​

Bireylerin gelişimsel sorunlarını çözmeye ve bu sorunlarla etkili bir şekilde başa çıkmalarında yardımcı olan rehberlik hizmetidir. Kritik dönem müdahalesidir. Kriz yönelimli olmak yerine önleyici, geliştirici ve koruyucudur.

Fonksiyonlarına göre rehberlik kapsamında neler vardır?​

Fonksiyonlarına göre rehberlik kapsamında neler vardır?
PSİKOLOJİK DANIŞMA VE REHBERLİKTE HİZMET ALANLARI
- Psikolojik danışma hizmetleri.
- Bireyi tanıma hizmetleri.
- Bilgi toplama ve yayma hizmetleri.
- Yerleştirme hizmetleri.
- Alıştırma-oryantasyon hizmetleri.
- Müşavirlik hizmetleri.
- Araştırma ve değerlendirme hizmetleri.
- Çevre ve veli ile ilişkiler.

Mesleki rehberlik hangi eğitim kademelerinde yapılır?​

Ortaöğretimde Rehberlik (15-18) Kişisel ve mesleki rehberliğin en önemli olduğu safhadır.

Bireysel rehberlik ne demek?​

Bireysel rehberlik ne demek?
Eğitim sürecinde öğrencilerin kişisel-sosyal gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülen rehberlik hizmetlerine kişisel rehberlik denir.

Rehberliğin temel ilkeleri nelerdir?​

Rehberliğin İlkeleri
- Gönüllülük Esastır : Zorla kimseye rehberlik yapılmaz. Acil durumlar hariçtir.
- Gizlilik Esastır.
- Özerklik Esastır.
- Yaşam boyu bireye sunulur.
- Bireysel farklılıklara saygı gösterir.
- Rehberliğin merkezinde birey vardır.
- Tüm öğrencilere sunulur.
- Eğitimden ayrılamaz bir parçadır.

Rehberlik hizmetleri nelerdir?​

Rehberlik hizmetleri nelerdir?
Rehberlik Hizmetleri. Rehberlik; bireyi tanımak, onu kendisine tanıtmak, problemlerini çözmesi, gerçekçi kararlar alması, ilgi ve yeteneklerini geliştirmesi, çevresine sağlıklı ve dengeli bir uyum sağlaması ve böylece kendini gerçekleştirmesi için, ilgili kişilerce yürütülen hizmetlerdir.

Okullarda mesleki rehberlik hizmetleri alanında neler yapılmaktadır?​

Mesleki Rehberlik Hizmetleri şu üç aşamada gerçekleştirilir: I. Bireyi (öğrenciyi) tanıma II. Meslek alanlarını tanıma Page 5 III. Bireyin kişisel nitelikleri ile mesleklerin gerektirdiği özellikler arasında bağlantıyı kurarak kendine uygun bir mesleği seçmesine yardım etme.

Bireysel rehberlik ve grup rehberliği nedir?​

Bireysel rehberlik ve grup rehberliği nedir?
Grup rehberliği, “bireyin gelişmesine, kendisini ve imkânlarını tanımasına, gerçekçi ve uygun planlar ve seçimler yaparak kendini yönlendirmesine ilişkin grup etkinlikleri ve süreçleri” olarak tanımlanabilir. Grup rehberliğinin bireyleri geliştirici, koruyucu, düzeltici ve uyum sağlayıcı işlevleri bulunmaktadır.

Kişisel ve sosyal rehberlik nedir?​

Kişisel-sosyal rehberlik nedir? Eğitim sürecinde öğrencilerin “kişisel-sosyal” gelişim ihtiyaçlarını karşılamak ve böylece onların kişisel gelişim ve uyumlarına yardımcı olmak amacıyla yürütülecek rehberlik hizmetlerine kişisel-sosyal rehberlik denir.

Rehberliğin ilk amacı nedir?​

Rehberliğin ilk amacı nedir?
Eğitim süreci içinde rehberlik hizmetleri, öğrencinin gelişmesine ve uyumuna yardım etmeye yöneliktir. Rehberliğin temel ya da sonal (nihai) amacı bireyin kendini gerçekleştirmesidir. Kendini gerçekleştirme hümanistik psikoloji ekolünün ortaya koyduğu bir kavramdır.

Okul rehberlik hizmetleri nelerdir?​

Rehberlik hizmetleri ilk kez hangi alanda?​

Rehberlik hizmetleri ilk kez hangi alanda?
Rehberlik çalışmaları 20. yüzyıl başlarında Amerika’da ortaya çıkmıştır. Rehberlik uygulamaları ilk olarak meslek seçimine-iş bulmaya yönelik başlamıştır. 1908 yılında Boston’da Parsons bir büro açarak iş arayanlara yardım hizmetleri vermeye başlayarak ilk rehberlik çalışmasını yapmıştır.

Okullarda verilen rehberlik hizmetleri nelerdir?​

Rehberlik Hizmetleri Nedir? Amacı… Kapsamı
- Psikolojik Danışma Hizmeti;
- 2.Oryantasyon Hizmeti (Yeni Ortama Alıştırma);
- Bireyi Tanıma Hizmeti.
- Bilgi Toplama ve Yayma Hizmeti.
- Yöneltme ve Yerleştirme Hizmetleri.
- İzleme ve Değerlendirme Hizmeti.
- Müşavirlik (Konsültasyon) Hizmeti.

Okullarda bulunan rehberlik servislerinin öğrencilere yönelik temel hizmetleri nelerdir?​

Okullarda bulunan rehberlik servislerinin öğrencilere yönelik temel hizmetleri nelerdir?
Bireye toplumda açık gelişme olanakları ve uyması gereken kurallar hakkında bilgi verme rehberliğin diğer işlevidir. Bilgi Verme : Öğrenciyi; yetenek ve ilgilerine uygun okullar, programlar ve meslekler hakkında aydınlatma, ona görgü ve disiplin kuralları hakkında bilgi verme gibi faaliyetleri kapsar.
 
Rehberlik, bireylere gelişimsel sorunlarını çözme ve etkili bir şekilde başa çıkma konusunda yardımcı olma hizmetidir. Bu hizmet kriz yönetimi yerine önleyici, geliştirici ve koruyucu bir yaklaşımla sunulur. Rehberlik kapsamında yer alan hizmetler arasında psikolojik danışma, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yerleştirme, oryantasyon, müşavirlik, araştırma ve değerlendirme hizmetleri, çevre ve veli ilişkileri bulunmaktadır.

Mesleki rehberlik genellikle ortaöğretimde (15-18 yaş) önem kazanır. Burada öğrencilere meslek alanları hakkında bilgi verilir ve kendilerine uygun mesleği seçmelerine yardımcı olunur. Bireysel rehberlik ise eğitim sürecinde öğrencilerin kişisel-sosyal gelişim ihtiyaçlarını karşılamak amacıyla verilen hizmetleri ifade eder.

Rehberliğin temel ilkeleri arasında gönüllülük, gizlilik, özerklik, bireysel farklılıklara saygı, yaşam boyu hizmet, bireyi merkeze alma, eğitimden ayrılmazlık gibi ilkeler önemlidir. Rehberlik hizmetleri bireyin tanınması, problemlerinin çözülmesi, kararlar alması, ilgi ve yeteneklerinin geliştirilmesi, çevreye uyum sağlaması ve kendini gerçekleştirmesi için sunulan hizmetlerdir.

Okullarda mesleki rehberlik hizmetleri belli aşamalarda yürütülür: bireyi tanıma, meslek alanlarını tanıma, bireyin kişisel nitelikleri ile mesleklerin gerektirdiği özellikleri bağdaştırarak uygun mesleği seçmesine yardımcı olma. Grup rehberliği, bireylerin gelişimine ve kendilerini tanımalarına, gerçekçi planlar yapmalarına ve yönlendirilmelerine yardımcı olmak amacıyla grup etkinlikleriyle yürütülen bir hizmettir.

Kişisel ve sosyal rehberlik, öğrencilerin kişisel-sosyal gelişim ihtiyaçlarını karşılamayı ve uyumlarını desteklemeyi hedefleyen rehberlik hizmetleridir. Rehberliğin temel amacı, öğrencinin gelişmesine ve uyumuna yardım etmek ve nihai olarak bireyin kendisini gerçekleştirmesine destek olmaktır.

Rehberlik hizmetleri, psikolojik danışma, oryantasyon, bireyi tanıma, bilgi toplama ve yayma, yönlendirme ve yerleştirme, izleme ve değerlendirme, müşavirlik gibi çeşitli hizmetleri kapsar. Okullardaki rehberlik servislerinin öğrencilere sunulan temel hizmetler arasında toplumda gelişme olanakları ve kurallar hakkında bilgi verme, yetenek ve ilgilerine uygun meslekleri, programları ve okulları tanıtma, görgü ve disiplin kuralları hakkında bilgilendirme gibi faaliyetler bulunmaktadır.
 
Geri
Üst