AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rapor turunun ozellikleri nelerdir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Rapor türünün özellikleri nelerdir?​

Raporları belli bir plân dahilinde hazırlamak ve varılan yargıyı açıkça belirtmek. Gereksiz ayrıntılara girmeden özlü bir biçimde sınırlandırmak. Açık ve net bir ifade kullanmak. Yanlış anlaşılmaya meydan vermemek.

Olay raporu nasıl yazılır?​

Rapora; Kağıdın üst orta bölümüne RAPOR yazılarak başlanır. Hemen altına raporun sunulacağı görevi veren makam kısaltma yapılmadan yazılır. Raporlar objektif olarak yazılmalıdır. Okunaklı, açık, manalı ve düzgün ifade ile yazılmalıdır.
* Raporun konusunu iyi kavramış olmak. * Konuyla ilgili kaynakları taramak. * Kaynaklardan elde edilen malzemeyi etkili, çarpıcı, inandırıcı ve doyurucu nitelikte hazırlamak. * Objektif davranmak.
Raporda ne anlatılır?
Herhangi bir konu ya da sorun üzerine yapılan inceleme ile ilgili durumu ve sonucu belirtmek üzere yazılan yazılara rapor denir. Raporlar; polis raporu, doktor raporu, mühendis raporu, hava raporu, bilirkişi raporu, deney raporu, hakem raporu gibi çeşitli olabilir.
Raporlarda kısa bilgi veren bölüm nedir?
Baş sayfa: Raporun ismini, konusunu, raporun kim veya kimler tarafından, kimler için hazırlandığını, raporun hazırlanmasına sebep teşkil eden olayı ve bir cümle ile raporun sonucunu içerir. Özet: Raporun özünü, gayesini, raporda incelenen temel fikirleri, varılan sonuçları ve yapılan tavsiyeleri kısaca belirtir.

Ödev için rapor nasıl yazılır?​

Bu işlem yapılırken şu yol izlenir:

Raporun kontrolü yapılırken nelere dikkat edilmeli?​

RAPOR YAZILMASINDA DİKKAT EDİLECEK HUSUSLAR 1- Raporun hitap bölümüne raporun sunulduğu makam büyük harfle yazılır. 2- Raporlar okunaklı, anlaşılır ve düzgün cümlelerle yazılmalıdır. Raporlar uzun ve kapsamlı olabileceği gibi özlü ve kısa da olabilir. 3- Raporlarda yazılarda silinti ve kazıntı yapılmalıdır.
Rapor Formatı Nasıl Olmalı?
- Yazım dili anlaşılır olmalıdır.
- Kağıt ölçüsü mutlaka A4 olmalıdır.
- Yazı karakteri Times New Roman, biçimi normal ve büyüklüğü 12 punto olmalıdır.
- Yazım aralığı 1.0 satır olmalıdır.
- Alt -üst kenar boşlukları 4.25 cm, yan kenar boşlukları her iki tarafta 4.35 cm olmalıdır.
Ödev raporu ne demek?
Rapor iş, eğitim ya da konu hakkında hazırlanan ve konunun araştırılıp sonuç ve nedenlerinin ortaya konmasını sağlayan belgelere denir. Genellikle üzerinde çalışılan konunun sonuca bağlandığı belgeler için “Rapor nasıl yazılır?” sorusu araştırılır. Yazılı olarak sunulan raporlar bazen sözlü olarak da sunulabilir.
 
Geri
Üst