AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Rapor formati nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.242
Çözümler
4
Tepkime puanı
1
Puan
38

Rapor formatı nedir?​

Metin Biçimi: Raporlar, tek sütun düzeni kullanılan bir biçimde hazırlanmalı ve her satırdaki yazı yazım aralığında sayfanın her iki yanına (justified) dayandırılmalıdır. Paragrafların başına 1cm kadar boşluk bırakılmalıdır. Paragraflar arası boşluk bırakılmamalıdır. Başlıklar: Tüm başlıklar koyu olarak yazılmalıdır.
Rapor hazırlama ne demek?
İncelenmek istenen bir sorun; doğru, kesin, güvenilir bilgi gerektiren bir iş hakkında, onu soruşturmakla görevlendirilen kişinin yaptığı “araştırma, inceleme” sonucunu belli kurallara göre yazdığı yazı, rapor türüne girer. Rapor; yazılı olur, ancak “sözlü” olarak da bir makama, kurula sunulabilir.

Resmi rapor nasıl yazılır?​

Rapor Formatı Nasıl Olmalı?
- Yazım dili anlaşılır olmalıdır.
- Kağıt ölçüsü mutlaka A4 olmalıdır.
- Yazı karakteri Times New Roman, biçimi normal ve büyüklüğü 12 punto olmalıdır.
- Yazım aralığı 1.0 satır olmalıdır.
- Alt -üst kenar boşlukları 4.25 cm, yan kenar boşlukları her iki tarafta 4.35 cm olmalıdır.
Rapor nedir çeşitleri nelerdir?
Genel olarak raporlar, içeriklerine (fonksiyonlarına), sürelerine ve şekillerine göre üçe ayrılır. raporlar, araştırma raporları, uzman raporları, durum raporları ve öneri raporları olarak sınıflandırabiliriz.
Access’te basitten karmaşığa kadar çok çeşitli raporlar oluşturabilirsiniz.
Rapor ve tutanak nedir?
Tutanaklar, yalın ve açık bir üslûpla, sanat yapma kaygısından uzak, kişisel görüş ve yorumlara yer verilmeden aynen yazılır. Sözlük anlamıyla, tahkikat evrakı, bir kararın kısaca yazılması, özet demek olan fezleke; özetlenmiş inceleme ve sonuç raporudur.

Bir araştırma raporu nasıl hazırlanır?​

RAPOR YAZIMINDA TEMEL İLKELER
- Amaç iletişimdir. Açık ve kolay anlaşılır olmalıdır.
- Kısa ve öz olmalıdır. Ort. 10-20 sayfa.
- Bir paragraf en az üç cümleden oluşmalıdır.
- Son cümle bir sonraki paragrafla bağlantı kurmalıdır.
- Kısaltmalar ilk geçtikleri yerde açıklanmalıdır. GYA (günlük yaşam aktiviteleri)
Rapor yazma basamakları nelerdir?
Özet olarak tümü ile bu safhada:

Rapor bölümleri nelerdir?​

Özet: Raporun özünü, gayesini, raporda incelenen temel fikirleri, varılan sonuçları ve yapılan tavsiyeleri kısaca belirtir. İçindekiler Tablosu: Raporun yapısını gösterir, raporda yer alan ana ve tali bölümlerin isimlerini içerir. Giriş: Raporun konusunu, amacını ve geliştirme bölümünü içerir.
Kaç çeşit sağlık raporu var?
Sağlık Raporu Çeşitleri ve Açıklamaları Başlığı Altında İstirahat / İş Göremezlik Raporları Bu rapor çeşidi, öğrenci ve çalışan istirahat raporları olarak ikiye ayrılmaktadır.
RAPOR YAZIMINDA TEMEL İLKELER
Tutanak nedir ne işe yarar?
Belgelenmesi gereken durumların tespit eden kişilerce hazırlanarak taraflar tarafından imzalanan belgeler tutanak olarak isimlendirilir. Tutanak, zabıt ismi ile de bilinmektedir. Tutanaklar yazılırken yalın ve açık bir şekilde yazılması oldukça önemlidir. Herhangi bir yorum ya da görüş tutanak yazılırken belirtilmez.
 
Geri
Üst