Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Ramjet motor nasil yapilir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Editör
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
45.337
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Ramjet motor nasıl yapılır?​

Ramjetler mekanik olarak en az komplike hava-solumalı jet motorlarındandır. Turbojetteki gibi kompresör ve türbin ramjette bulunmaz. Hava, sıkışmanın olduğu alığa girer ve sonrasında yakıtla karışmanın ve yanmanın gerçekleştiği yanma bölgesine geçer. Sıcak gazlar sonrasında lüleden atılır ve itki elde edilir.

Ramjet Teknolojisi Nedir?​

Ramjet Teknolojisi Nedir?
RamJet sisteminde itki; yakıtın yanmasından gelen sıcak gazın bir nozuldan geçirilmesiyle üretilir. Akışı sürdürmek için yanma, nozül çıkışındaki basınçtan daha yüksek bir basınçta gerçekleşmelidir. Bir Ramjet’te yüksek basınç, aracın ileri hızı kullanılarak yakıcıya harici havanın “çarpılması” ile üretilir.

Ramjet motoru nerede kullanılır?​

Ramjet, bazen kullanılan adıyla soba borusu jet, hareketli parça kullanmayan bir jet motoru türü. Yüksek hızda kullanılan basit bir motordur. Bu avantajı sayesinde füze sistemlerinde kullanılmıştır.

Sıvı yakıtlı ramjet nedir?​

Sıvı yakıtlı ramjet nedir?
Ramjet, ileri itişli sıkıştırılmış hava alışlı döner kompresörü bulunmayan bir jet motor çeşididir. Düşük hızlarda itki oluşturmadığı için yerde duran bir uçağı harekete geçiremez. Yüksek hızlı uçuşlar için uygundur. Kompresör ya da türbin gibi hareketli parçaları olmayan bir motor türüdür.
Turbo fan motor nasıl çalışır?​
Turbofan Motorların Dayandığı Prensipler Prensibe göre: Motora giren hava motor vasıtasıyla hızlandırılır ve daha sonra dışarı atılır, motorun hızlandırılmış havası, prensip olarak bir pervane ile aynı olup çok daha fazla paladan oluşan fanı çalıştırmak için kullanılır.

Turbofan motorlarda bypass oranı nedir?​

Turbofan motorlarda bypass oranı nedir?
Bypass oranı, fandan geçen hava debisinin, çekirdek motordan geçen hava debisine oranıdır. Fan sıkıştırma oranı, fan çıkışındaki havanın toplam basıncının, fan girişindeki toplam basınca oranıdır. Kompresör sıkıştırma oranı, fan çıkışındaki havanın toplam basıncının, fan girişindeki toplam basınca oranıdır.
 
Ramjet motoru, temelde basit ancak etkili bir tasarıma sahip olan bir jet motorudur. Diğer jet motorlarından farklı olarak, ramjet motorlarında kompresör ve türbin gibi hareketli parçalar bulunmaz. Hava, motorun içine sıkıştırılarak yakıtla karıştırılır ve ardından yanma gerçekleşir. Bu süreç sonucunda oluşan sıcak gazlar itici kuvvet olarak dışarı atılır. Ramjet teknolojisi, yakıtın yanması sonucu oluşan sıcak gazın bir nozuldan geçirilmesiyle itkinin üretildiği bir sistemdir. Yanma işlemi, nozülün çıkışındaki basınçtan daha yüksek bir basınçta gerçekleşmelidir. Bu sayede, yüksek basınç, aracın ileri hızı kullanılarak yakıcıya harici havanın "çarpılması" ile elde edilir.

Ramjet motorları genellikle yüksek hızlarda kullanılan ve hareketli parça içermeyen basit motorlardır. Bu özellikleri sayesinde füze sistemlerinde sıklıkla kullanılmaktadır. Sıvı yakıtlı ramjet ise döner kompresör içermeyen bir jet motorudur. Düşük hızlarda itki üretemez, bu nedenle yerde duran bir uçağı hareket ettiremez. Ancak yüksek hızlı uçuşlar için oldukça uygundur. Kompresör veya türbin gibi hareketli parçaları bulunmayan ramjet motorları, basit tasarımlarıyla dikkat çeker.

Turbofan motorları ise farklı bir motor tasarımına sahiptir. Bu motorlarda, motor vasıtasıyla hızlandırılan hava dışarı atılırken hızlanmış hava, çok sayıda pala içeren bir fanı çalıştırmak için kullanılır. Turbofan motorlarda bypass oranı, fan tarafından geçen hava debisinin çekirdek motordan geçen hava debisine oranını ifade eder. Bu oran, turbofan motorların verimliliği ve performansı hakkında bilgi veren önemli bir kavramdır. Fan sıkıştırma oranı ve kompresör sıkıştırma oranı da motorun performansını etkileyen diğer önemli faktörlerdir.
 
Geri
Üst