AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Radyator ust hortumu nereye takilir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
126.538
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Radyatör üst hortumu nereye takılır?​

Radyatörünüzün üst kısmındaki giriş, motorunuzdan gelen soğutma sıvısı ile beslenir ve bir lastik hortum bölümü ile bağlanır. Marka ve modele bağlı olarak, üst hortum motor bölmesinin sürücü veya yolcu tarafında bulunabilir.

Araçta hortumu neden şişer?​

Diyafram devamlı sıcağa-soğuğa maruz kaldığından dolayı diyafram sertleşiyor ve yırtılıyor. İçerideki gaz dahi soğutma sistemine geçiyor. Kısacası soğutma suyuna gaz karışınca radyatör hortumlarının şişmesine neden oluyor. Radyatör kapağını açtığınızda gaz kokusu ve gaz çıkışı oluyorsa regülatör arızalanmış demektir.
Radyatör hortumu ne demek?​
Radyatör hortumları, aracınızın soğutma sistemindeki soğutma sıvısı akışını yönetmede önemli bir rol oynar. Genellikle, her araçta üst ve alt olmak üzere iki çeşit radyatör hortumu bulunur. Üst hortum, radyatörün üst kısmından motorun üst kısmına termostat gövdesine bağlanır.

Radyatör hortumu neden büzüşür?​

Radyatör hortumu neden büzüşür?
Bu sıkıntı radyatör tıkanıklığı veya, sistemde hava olmasından dolayı oluyor diye tahmin ediyorum. Isınan hava genleserek hortumları sısırıyor, motor soğuduğunda ise hacmi azalarak boruları buzusturuyor olabilir, veya radyatör tıkalı olduğundan dolayı da yapabilir.

Intercooler hortumu patlarsa ne olur?​

Intercooler hortumu patlarsa ne olur?
İntercooler Hortumu Çatlamaları Bu durumda aracın çekişi düşer turbo devreye girmez ve aracınız belli bir hızın üstüne çıkamaz. Örneğin hortumu çatlayan bir araç 80 90 km yi geçmekte zorlanır ve dizel araçta turbo yokmuş gibi kullanmak zorunda kalırsınız.

Motor suyunda neden basınç olur?​

Motor sürekli olarak soğutulması gereken bir yapıya sahiptir. Bu nedenle genleşme kabı su eksiltiyor ise sıcaklık artacaktır. Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır.

Radyatör Alt Hortumu nedir?​

Soğutucu basınç altındadır ve bir su pompası vasıtasıyla soğutma sistemi boyunca hareket eder. Radyatör alt hortumu, ısı ve basınçla başa çıkacak şekilde tasarlanmıştır ve aracınıza özel uyacak şekilde şekillendirilmiştir. Hortum esnek olmadığından, her araç türü için doğru hortumu kullanmanız gerekir.
Turbo intercooler hortumu patlarsa ne olur?​

Turbo hortumu neden çatlar?​

Turbo hortumu neden çatlar?
Sıcak hava, hortumun yan tarafında bir delik bile açabilir. Diğer ihtimal ise hortumdan gelen havanın yağ partikülleri içermesi ve bu partiküllerin hortumun içinde birikmesidir. Hortum, zamanla bu yağ parçacıklarını çekerek yumuşayabilir ve montaj noktasından kayabilir.

Kalorifer hortumu nedir?​

Kalorifer hortumu nedir?
Arabanızın ön panel havalandırma deliklerinden gelen sıcak hava, ısıtıcı göbeğinden geçen sıcak sıvıdan kaynaklanır. Bir kalorifer hortumu sıcak sıvıyı kalorifer peteğine taşır ve diğeri onu alır. Giriş kalorifer hortumu doğrudan soğutucunun en sıcak olduğu motordan gelir.

Radyatör üst hortumu neden şişer?​

Radyatör hortumunun şişmesi fazla basınçtan kaynaklanmaktadır. Radyatör hortumu şu sebeplerden şişer: Otomobilin üst kapak silindir kısmı yandıysa radyatör hortumu şişer ve hararete neden olur. Aracın termostatında sorun olabilir.

Hortum deliği nasıl tamir edilir?​

Bahçe Hortumu Nasıl Tamir Edilir?
- Hortumdaki deliğin yerini bulun.
- Suyu kapatın.
- Hasarlı alanı falçata yada makas yardımıyla kesip çıkartın.
- Ek yapmak için ayarlı hortum eki yada hortum eki kullanabiliriz.
- Bahçe hortumunun uçlarını sıcak suda biraz bekletirseniz hortum ekine kolayca takabilirsiniz.
Hortum Kelepçe nasıl açılır?​
Hortum kelepçe ve klipslerini çıkarmak için pratik Gates GAT6060 ve GAT6065 takım kitlerini kullanın. Çoğu hortum, kelepçe gevşetildiğinde nazikçe döndürülerek çıkarılabilir. Paslı kelepçe metal keskisiyle dikkatlice kesilip çıkarılabilir. Hortum sıkışmışsa, zorlamayın veya koparmayın.

Yedek su deposu neden taşar?​

Yedek su deposu neden taşar?
Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır. Basınç araç içerisinde istenen bir durum olmaması nedeniyle, basınca bağlı olarak yedek su deposu su yükselmesi meydana gelir.

Radyatör hortumu neden vakum yapıyor?​

Radyatör hortumu neden vakum yapıyor?
Bu sorunun ana nedeni, genellikle arızalı bir radyatör kapağı veya tıkalı genleşme tankı hortumudur. 2- Tıkalı bir radyatör nedeniyle sıvı akışının engellenmesi alt radyatör hortumunun çökmesine neden olabilir.
 
Radyatör hortumlarıyla ilgili detaylı bilgiler verilmiş. Üst hortumun motorun üst kısmına termostat gövdesine bağlandığı, üst kapak silindir kısmında yanma olduğunda hortumun şişebileceği ve basınç artışıyla bu durumun oluşabileceği belirtilmiş.

Radyatör alt hortumunun soğutucu basınç altında olduğu ve aracınıza uygun şekilde tasarlandığı anlatılmış. Bu hortumun ısı ve basınçla başa çıkacak şekilde şekillendirildiği vurgulanmış.

Diğer hortum türlerine de kısaca değinilmiş. Intercooler hortumunun patlaması durumunda aracın çekişinin düşebileceği ve turbo devresinin etkilenmesiyle performans kaybı yaşanabileceği belirtilmiş.

Ayrıca, hortum deliği tamiri için adımlar ve hortum kelepçesi çıkarma yöntemleri hakkında bilgi verilmiş. Bahçe hortumu için yapılabilecek tamir işlemleri anlatılmış.

Genel olarak radyatör ve diğer hortum türleriyle ilgili sorunların nedenleri ve çözümleri detaylı bir şekilde açıklanmış.
 
Geri
Üst