AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Radyator kapagi yoksa ne olur?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
138.552
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Radyatör kapağı yoksa ne olur?​

Bu nedenle, soğutma sisteminin “güvenlik valfi” olarak nitelendirilirler. Hasarlı bir kapak sistemi etkin şekilde kilitleyemez veya basıncını koruyamaz; bu da soğutma sisteminin düzgün çalışmamasına neden olur. Kapak arızalandığında, yeni bir hortum bile patlayabilir.

Radyatör hava yaparsa ne olur?​

Radyatör hava yaparsa ne olur?
Soğutma sistemine hava girdiğinde, sıvının basıncı ve kaynama noktası düşer. Soğutma kabında hava kabarcıkları ve köpükler oluşur. En ufak bir aksaklık termostatın doğru çalışmamasına, radyatör sıvısının motor bloğunda sıkışmasına neden olur.

Radyatör kapağı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?​

Radyatör kapağı bozuk olduğu nasıl anlaşılır?
Radyatör Kapağı Arızası Nasıl Anlaşılır?
- Radyatör kapağı sağlam tutmuyorsa yani elle çektiğinizde geliyorsa kapak arızalıdır.
- Kapak tam oturmuyorsa yine arızanın göstergesidir.
- Kapak kapanırken zor dönüyor ve kapanırken son kilit kısmı oturmuyor , tık sesi gelmiyorsa kapak arızalıdır.

Antifriz kaç litre konmalı?​

Radyatörün altına su akacağı için mutlaka bir kap koyarak önlem alınız. Bu işlemden sonra radyatörün altında bulunan tahliye tıpasını açarak suyu boşalmasını sağlayın. Tüm suyun boşaldığından emin olduktan sonra tahliye tıpasını sıkıca kapatın. Bu aşamadan sonra 3 litrelik bir antifriz alıp radyatöre boşaltın.

Radyatör suyu neden basınç yapar?​

Radyatör suyu neden basınç yapar?
Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır. Basınç araç içerisinde istenen bir durum olmaması nedeniyle, basınca bağlı olarak yedek su deposu su yükselmesi meydana gelir.

Radyatör kapağına ne konur?​

Radyatör kapağına ne konur?
Motorunuzu ve radyatörünüzü en az bir saat süreyle soğumaya bıraktığınızdan emin olun. Hassas bir 50/50 oranında antifriz ve saf su karışımı hazırlayın. Radyatör kapağını dikkatlice sökün, antifriz çözeltisini ekleyin ve kapağı değiştirin.

Araba hararet yaparsa ne yapmak gerekir?​

Motor Hararet Yaparsa Ne Yapmalı?
- 1- Aracı gölge bir yere çekip kontağı ve klimayı kapatın.
- 2- Su kaybını kontrol etmek için radyatör kapağını açın.
- 3- Su kaybından dolayı arabanız hararet yapmışsa su ekleyin.
- 4- Su seviyesi normalse bir tamirci çağırmanız ya da arabanızı en yakın tamirciye götürmeniz gerekir.

Genleşme kabı kapağı nasıl çalışır?​

Genleşme kabı kapağı nasıl çalışır?
Birçok kapak modelinde, basınç tahliye vanasına ek olarak bir vakum vanası takılır. Motor soğukken hazneyi açma ihtiyacını ortadan kaldırır. Soğutucu genleştiğinde, fazla hava sistemden çıkar ve soğuduğunda hacim toparlanmaya başlar.

Antifriz su oranı ne olmalı?​

Antifriz su oranı ne olmalı?
Bununla birlikte, sıvı üreticileri yüzde 70’den fazla antifriz kullanılmasına tavsiye ederken, sıcak iklime sahip yerlerde ise bu oran yüzde 60’a kadar düşebilmektedir. Fakat antifriz üreticilerinin çoğu ideal olarak yüzde 50 su ve yüzde 50 antifriz oranını tavsiye etmektedir.

Antifriz su ile karıştırılır mı?​

Bu nedenle antifriz otomobilinizin bakımında hayati önem taşımaktadır. Antifriz, su ile karıştırıldığında ve radyatörünüze eklendiğinde, motorunuzun soğutma sistemindeki çeşitli metal parçaları korur ve yağlarken motor hararetinin düzenlenmesine yardımcı olur.

Motor neden basınç yapar?​

Motor neden basınç yapar?
Motor sürekli olarak soğutulması gereken bir yapıya sahiptir. Bu nedenle genleşme kabı su eksiltiyor ise sıcaklık artacaktır. Sıcaklık ile motor soğutma suyu genleşerek, hortum ve motor su haznesi içerisinde ekstra bir basınç oluşumuna neden olacaktır.

Radyatöre ne konur?​

Radyatöre ne konur?
İdeal bir soğutma suyu karışımı %50 antifriz ve %50 sudan oluşur. Bu nedenle musluk suyun yerine damıtılmış su kullanılması gerekir. Çoğu radyatör yaklaşık 2 galon sıvı tutabilir.
 
Radyatör kapağı, aracın soğutma sisteminde oldukça önemli bir parçadır. Eğer radyatör kapağı eksik veya bozuk ise, birçok olumsuz durumla karşılaşabilirsiniz. Radyatör kapağı işlevini yerine getiremediğinde, soğutma sistemindeki basıncı düzgün şekilde koruyamaz. Bu durumda soğutma sistemi düzgün çalışmayacak ve aracınızın motoru aşırı ısınma riskiyle karşı karşıya kalacaktır. Ayrıca, radyatör kapağı hasarlı ise hortumlar da patlayabilir ve daha büyük bir hasar meydana gelebilir.

Radyatör hava yaparsa da yine soğutma sistemi için olumsuz bir durumdur. Soğutma sistemine hava girdiğinde, sıvının basıncı düşer ve kaynama noktası da değişir. Bu durumda soğutma kabında hava kabarcıkları oluşabilir ve sistemde tıkanıklıklar meydana gelebilir. Bu da motorun doğru şekilde soğutulamamasına ve aşırı ısınma riskine yol açabilir.

Radyatör kapağının bozuk olup olmadığını anlamanın bazı belirtileri vardır. Eğer radyatör kapağı sıkıca kapanmıyor, tam oturmuyor veya kapanırken zor dönüyorsa ve kilitlenmemiş gibi hissediliyorsa, bu radyatör kapağının arızalı olduğunu gösterebilir. Bu gibi durumlarda kapağın değiştirilmesi gerekebilir.

Genleşme kabı kapağı da motorun soğutma sisteminde önemli bir parçadır. Bu kapakta basınç tahliye vanasının yanı sıra bir vakum vanası da bulunabilir. Motor soğukken vakum vanası, kapaktaki basıncı düşürerek genleşme kabının açılmasını sağlar. Sıcaklık arttığında ise fazla basıncın tahliye edilmesini sağlar ve sistemin basınç dengesini korur.

Antifriz ve su oranı da önemli bir konudur. Genellikle antifriz üreticileri, yüzde 50 su ve yüzde 50 antifriz karışımını önerir. Bu oran, soğutma sisteminin düzgün şekilde çalışması ve motorun korunması için idealdir.

Son olarak, motorun basınç yapmasının nedenleri arasında soğutma sistemindeki genleşme, sıcaklık artışı ve su eksilmesi gibi faktörler yer alır. Bu nedenle radyatör ve genleşme kabı gibi parçaların düzgün çalışması önemlidir. Bu parçaların düzenli olarak kontrol edilmesi ve gerekirse değiştirilmesi, aracınızın motorunu korumak için önemlidir.
 
Geri
Üst