- Konu Yazar
- #1
Radyal fren ne demek?
Radyal kaliperlerde bağlantı noktaları pistonlara paralel olarak yerleştirilirler. Yani sonuç olarak radyal frenler bir ihtiyaç neticesinde ortaya çıkmıştır. Özünde bu frenleri bu kadar meşhur eden etken, aslında yarış pistleridir.Fren tamburu ne demek?
Fren tamburu ne demek?fren tamburu, kampanalı fren sistemi kullanılan araçlarda bulunur. tekerlek ile direkt olarak bağlantılı olup, frenleme esnasında balatalı pabuçların sıkıştırması sonucunda aracın yavaşlamasını ve durmasını sağlar.
Fren balataları nasıl kontrol edilir?
Fren Balatası Nasıl Kontrol Edilir? Fren balatası, fren kaliperleri altında görünmeyecek kadar incelmiş ise ve disk üzerinde çizikler oluşmuş ise bu fren balatalarınızın bittiğini gösterir. Eğer fren balatası veya fren diskinizi jantlardan göremiyorsanız, kontrolleri lastiklerinizi sökerek yapabilirsiniz.Kampana fren sistemi nasıl çalışır?
Kampana fren sistemi nasıl çalışır?Kampanalı frenler, disk frenlerle aynı prensipte çalışır: Fren balatası kampana yüzeyine baskı uygular. Bu sistemde, bu yüzeye tambur denir. Çoğu otomobilin arka tekerleklerinde kampanalı frenler ve ön tarafında diskli frenler vardır.
Aracın fren balataları hangi bakımda kontrol edilir?
Çünkü her aracın modeli, yaşı, kullanım sıklığına ve sürücünün kullanım tarzına göre bu süre değişebilmektedir. Ancak ortalama bir süre verilmesi gerekirse, 6 ay ile 1 yıllık bir aralıkta fren balatasının kontrol edilmesi gerekmektedir.Balata kaç yılda bir değişir?
Balata kaç yılda bir değişir?Fren balatasının ömrü sürüş tarzına ve balatanın malzemesine bağlı olarak farklılık gösterse de genellikle 40-50 bin km civarlarında değiştirilmesi gerekiyor.
Motorda abs olup olmadığını nasıl anlarım?
Direksiyonu çevirdiğiniz yöne araç gidebiliyorsa ABS vardır. Araç dümdüz giderse ABS yoktur. sert bi fren koy tekerlekler kilitlenmiyor ve fren pedalı sana tak tak diye tepki uyguluyorsa abs vardır.eğer frene bastığında araba kızaklıyorsa abs yoktur…CBS güvenlik sistemi nedir?
CBS güvenlik sistemi nedir?Honda tarafından geliştirilen CBS, sürüş esnasında yapılan fren gücünün %70’e %30 olarak tekerlere dağıtılmasını mümkün kılan bir frenleme sistemidir. CBS sistemi olan motosikletlerde, ön frene basıldığında %70 ön disklere baskı uygulanırken, %30 arka disklere baskı uygulanır.