Radikal Yapilandirmacilik kim?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.105
Çözümler
3
Tepkime puanı
1
Puan
38

Radikal Yapılandırmacılık kim?​

Radikal Yapılandırmacılık Glasersfeld kişinin gerçekliği kendine özgü bir şekilde yapılandırdığını belirtmiştir. Bilginin oluşturulmasında kişi aktiftir. Bu nedenle bilgi bireysel ve içseldir. Her öğrenenin farklı bir yaşantısının olması, bilgiyi farklı bir şekilde yapılandırmasına neden olur.
Sosyal yapılandırmacı öğrenme yaklaşımı nedir?
Lev Vygotsky – Sosyal Yapılandırmacılık: Öğrenmede kişinin kendi başına gerçekleştirdiği süreçle birlikte sosyal etkileşim ve dil gelişiminin de önemli olduğunu belirtir. Birey tek başına öğrendiğinden daha fazlasını sosyal çevresinden öğrenmektedir. Öğrenme ve gelişim sosyal bir etkinliktir.
Neden yapılandırmacı yaklaşım?
Yapılandırmacı yaklaşım, öğrenmeyi, deneyimden anlam oluşturmayla eşleştiren bir teoridir. İnsanoğlu, bilgiyi doğrudan almanın aksine, onu kendisi oluşturur. Bu, öğrenmenin ancak mevcut bilgilere, deneyimlere dayalı olarak gerçekleşebileceği anlamına gelmektedir.

Yapılandırmacı yaklaşım 5E modeli nedir?​

5e modeli öğrencinin sahip olduğu bilgi ve becerileri aktif bir şekilde kullanmasını sağlayan, öğrencinin araştırma merakını arttıran ve öğrencinin beklentilerine cevap veren bir öğretim modelidir.
Yapılandırmacı öğrenme kuramı kim?
Bu yaklaşım Wittrock tarafından geliştirilmiş olup , Ausubel’in öğrenmeyi etkileyen en önemli etken öğrencinin mevcut bilgi birikimidir, yeni öğrenilen bilgiler bunlar üzerine inşa edilir düşüncesi üzerine odaklanmıştır.
Radikal öğrenme kuramı nedir?
radikal yapılandırmacılık (radical constructivism), bireyin öğrenmesinde hazır bilgi sunulması ve ezberciliği reddederek, öğretmenin yönlendirmesi üzerinde durmaktadır.
Yapılandırmacı öğrenmeyi, Yurdakul (2007) ise, bilgiyi bireyin eylemleriyle ve bu eylemlerden edindiği deneyimlerle ilişkili bir süreç olarak ele almaktadır. Yapılandırmacı öğrenme kuramı, öğrenci üzerinde odaklanır ve öğrencinin kendi kavramlarını ve problem çözümlerini inşa eder.
Neden eğitimde yapılandırmacılık?
Her çocuk önceki bildiklerini yeni bilgilerle birleştirerek kendi anlamını inşa eder. Bu yaklaşım, öğrencilerin sadece bilgi ve becerileri kazanmaları değil aynı zamanda bilgileri yapılandırmayı ve yeni bilgiler üretmeyi, bilgiye ulaşacak yolları keşfetmeyi ve öğrendiklerini düşünmelerini amaçlamaktadır.
Yapılandırmacılık nasıl ortaya çıktı?
Yeni bir anlayışla temellendirilmiş olmasına karşın yapılandırmacı öğrenmenin temel fikri Piaget tarafından mevcut bilgi teorileri ve bilgi felsefesi konularını yetersiz bulunması nedeniyle oluşturulmuştur.

5E kuralı nedir?​

Bybee ve arkadaşları tarafından geliştirilerek rapor edilen, 5E Öğrenme Modelinde öğrencinin öğrenme sürecinin merkezinde yer aldığı 5 aşama mevcuttur. Bu aşamalar; Dikkat Çekme, Keşfetme, Açıklama, Derinleştirme ve Değerlendirmedir(Özbek, 2012).
 
Geri
Üst