Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

PTT KEP zorunlu mu?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
42.876
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

PTT KEP zorunlu mu?​

KEP hesabı kullanmanın yürürlükteki KEP mevzuatına göre bir zorunluluğu bulunmamaktadır. Kamu Kurum ve Kuruluşları ile Düzenleyici ve Denetleyici Kurumlar muhattap oldukları Özel Tüzel Kişilikler ile Gerçek Kişilerden hizmetlerine başvuru esnasında KEP adresi almış olma zorunluluğu getirebilmektedir.

KEP kimler için zorunludur?​

Gerçek kişiler ve diğer tüzel kişiler elektronik tebligattan isteğe bağlı olarak yararlanır. Bu hüküm gereği, tebligat göndermeye yetkili mercilerin ve sermaye şirketlerinin (anonim, limited ve sermayesi paylara bölünmüş komandit şirketlerin) KEP hesap sahibi olması zorunludur.

UETS ve KEP aynı mı?​

UETS ve KEP aynı mı?
Ayrıca UETS yalnızca e-tebligat alınmasını sağlayan bir sistemken, KEP üzerinden cevabi yazılar da gönderilebilmektedir. Diğer bir deyişle, KEP Sistemi resmi bir e-mail hesabı gibi düşünülebilir, UETS ise yalnızca tebligat gönderimi için kullanılır.

KEP adresi ne için kullanılır?​

KEP adresi ne için kullanılır?
Bu sistem ile gönderilen ve alınan her türlü ticari, hukuki, resmi belge ve paylaşımlar gönderildikleri biçimi korur ve bu şekilde güvenlik sağlanır. Kamu kurumları, her türlü işletme, vatandaşlar kayıtlı posta adresi üzerinden, hazırladıkları belgeyi güvenli bir şekilde gönderebilmektedir.

PTT KEP neden açılmıyor?​

PTT, KEP hesap bakiyesinde yıllık üyelik için yeterli bakiye olmaması durumunda hesap sahibinin ya da işlem yetkilisinin KEP iletisi göndermesini engelleyebilir.

KEP adresi var mı yok mu?​

KEP ADRESİ SORGULAMA KEP adresi sorgulamak için şubeye gitmeden internet üzerinden işini halledebilirsiniz. PTT sitesinden KEP işleminizi halledebilirsiniz. http://pttkep.gov.tr/ adresine giderek buradan başvuru ve sorgulama işlemlerinizi yapabilirsiniz.

Türkkep zorunlu mu?​

Türkkep zorunlu mu?
Pazar Yerleri ve KEP (Kayıtlı Elektronik Posta) Adresi Zorunluluğu. Artık pazar yerlerinde satıcı olanlardan ve olmak isteyenlerden KEP adresi almaları isteniyor.

KEP avukatlar için zorunlu mu?​

KEP avukatlar için zorunlu mu?
Tebligat kanununun 7/A maddesinde yapılan değişiklikle avukatlara da elektronik tebligat 01.01.2019 tarihinden itibaren KEP adresi almak zorunlu hale getirildi.

KEP elektronik tebligat mıdır?​

KEP sistemi ALICI – GÖNDERİCİ üzerine kurulu bir e-posta sistemidir. KEP sahibi, gerekli şartları taşıması halinde elektronik yolla tebligat gönderme yetkisine ve hakkına da sahiptir.

KEP tebligat yerine geçer mi?​

E-tebligat yapılacak kişi de önceden belirlendiği ve tebligata elverişli KEP adresi bildirildiği için tebligatın başka bir kişinin eline geçmesi söz konusu olmayacaktır.

KEP adresi almak için ne gerekli?​

KEP adresi almak için ne gerekli?
Başvuru için Gerekli Belgeler
- Nüfus cüzdanı, pasaport, sürücü belgesi gibi fotoğraflı ve kimlik yerine geçen üzerinde T.C. Kimlik Numarası bulunan geçerli resmî belge.
- Online olarak gerçekleştirilen Kayıtlı Elektronik Posta Hesabı Ön Başvuru Numarası.

KEP ücreti ne kadar?​

KEP ücreti ne kadar?
KEP ve e-Yazışma iletilerinin 1 yıl boyunca posta kutusunda saklanması için alınan ücretlerdir….Yıllık Arşiv (Saklama Alanı) Ücretleri.
100 MB Kotalı Alan | Ücretsiz
250 MB Kotalı Alan | 60.00 TL
500 MB Kotalı Alan | 95.00 TL
1 GB Kotalı Alan | 165.00 TL
Her 1 GB İlave Kotalı Alan İçin | 165.00 TL

KEP nasıl aktif edilir?​

KEP / HESAP AKTİVASYONU İŞLEMLERİ (Adım Adım) Şifre oluşturulduktan sonra açılan ekrandan “Giriş Sayfası” butonuna tıklanarak açılan sayfada kimlik numarası ve oluşturulan şifre girilir ve giriş butonuna tıklanır. Hesabı aktive edebilmek için elektonik imza ile onaylama işlemi yapılması gerekir.

PTT KEP hesabı neden kapatıldı?​

 
PTT KEP hesabının kapatılması durumu genellikle hesap bakiyesinde yeterli tutarın olmamasından kaynaklanmaktadır. Yani, yıllık üyelik ücretini ödememek veya bakiyeyi yeterli seviyede tutmamak PTT'nin hesabı kapatmasına neden olabilir. Eğer hesabınızın kapatıldığına dair bir bildirim aldıysanız, hesabınızı tekrar aktive etmek için gerekli adımları atmanız gerekecektir.

PTT'nin KEP hizmeti verdiği hesaplar üzerinden şifre oluşturulduktan sonra hesapları aktive etmek için "Giriş Sayfası" butonuna tıklanarak kimlik numarası ve oluşturulan şifre girilir ve giriş işlemi tamamlanır. Daha sonra hesabı aktif hale getirebilmek için elektronik imza ile onay süreci yapılmalıdır.

Eğer hesabınızın kapatıldığını düşünüyorsanız veya herhangi bir sorun yaşıyorsanız, en yakın PTT şubesine başvurarak durumu açıklayabilir ve gerekli yardımı alabilirsiniz. Hesap kapatılması gibi durumlar genellikle ödeme sorunları veya eksik bilgi nedeniyle ortaya çıkabilir, bu nedenle PTT yetkilileri size doğru yönlendirmeyi sağlayacaktır.
 
Geri
Üst