Hoş Geldin!

Bize kaydolarak topluluğumuzun diğer üyeleriyle tartışabilir, paylaşabilir ve özel mesaj gönderebilirsiniz.

Şimdi Kaydolun!

Proje temelli ogrenme modeli nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
50.372
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Proje temelli öğrenme modeli nedir?​

Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemleri sınıf ortamında farklı disiplinlerle bağlantı kurarak bir senaryo çerçevesinde çözmeye çalıştıkları öğrenme yaklaşımıdır.

Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri nelerdir?​

Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri nelerdir?
Proje Tabanlı Öğrenme Özellikleri
- Proje temelli öğrenmede disiplinler arası bir problem ya da senaryo üzerinde çalışılır.
- Grupla ya da bireysel olarak gerçek yaşama uygun beceriler kazandırma amacı yürütülen bir yöntemdir.
- Sonunda bir ürün ortaya konulması istenir ancak önemli olan süreçtir.
- Öğretmen rehberdir.

Proje yaklaşımının aşamaları nelerdir?​

Proje yaklaşımının aşamaları nelerdir?
Proje çalışmaları üç aşamadan oluşmaktadır. Proje çalışmalarının her biri tıpkı bir hikâye gibi, kendi içinde akılda kalıcı olan giriş, gelişme ve sonuç bölümleriyle tanımlanabilmektedir. Her bir aşamada öğretmen, çocukların öğrenmesi için oldukça özenli olmalıdır.

Proje tabanlı uygulamanın 1 basamağı nedir?​

Gerekli materyallerin hazırlanması ve projenin oluşturulması: Bu aşama grupların proje materyallerini toplayarak elde ettikleri diğer alt yapı bilgilerini kullanıp projeyi oluşturmaya başladıkları uygulama aşamasıdır.

Proje tabanlı öğrenmenin önemi nedir?​

Proje tabanlı öğrenmenin önemi nedir?
Öğrencilerin, yaparak, yaşayarak öğrenmelerine olanak sağlar. Öğrencilere bağımsız düşünme ve eleştirel düşünme alışkanlığı kazandırır. Öğrencilerin problem çözme yeteneği kazanmalarını sağlar. Öğrencilerin öğrenme sürecine aktif olarak katılmalarını sağlar.

Probleme dayalı öğrenme ne demek?​

Probleme dayalı öğrenme ne demek?
Probleme dayalı öğrenme, karmaşık ve gerçek hayat problemlerinin araştırılması ve çözümü etrafında organize edilmiş ve bireylerin hem zihin hem de beceri yönünden aktif katılımlarını gerektiren, tecrübeye dayalı öğrenmeyi temsil etmektedir.

Projeye dayalı öğrenmenin faydaları nelerdir?​

Öğrencilere kendi başlarına bağımsız düşünme, çalışma ve başarma cesaretini kazandırır. Öğrencilere eleştirici düşünme yeteneği kazandırır. Öğrencileri problem çözme tekniklerini bilimsel yöntemin aşamalarını öğrenip geliştirilmelerini sağlar. Öğrencilerin sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini geliştirme imkanı sağlar.

Heterojen gruplar nasıl oluşturulur?​

Heterojen gruplar nasıl oluşturulur?
4) Ayrılıp Birleşme Tekniği: Heterojen gruplar oluşturulur. İşlenen konular bölümlere ayrılır. Gruplardaki herkes bir bölümün uzmanı olarak görevlendirilir. Her gruptan bir üye alınır ve yeni bir grup oluşturulur.

Proje yaklaşımı ne demek?​

Proje yaklaşımı ne demek?
Proje yaklaşımı, çocukların ilgileri doğrultusunda seçtikleri çalışma alanında bireysel ya da küçük gruplar halinde yaptıkları aktif katılımlı, etkileşimli bir süreç olduğu için çocuk gelişimi üzerinde oldukça etkili olan bir yaklaşımdır (Bıçakçı ve Gürsoy, 2010).

Yapılandırmacı öğrenme kuramı nedir?​

Öğrenme olayını öğrenen açısından inceler ve öğrenenin bilgiyi nasıl yapılandırdığıyla ilgilenir. Merkezde öğrenci vardır, öğretmen ise öğrenenlerin bilgiyi anlamlı bir şekilde yapılandırması için rehberlik eden kişi olarak kabul edilir.

Projenin yararları nelerdir?​

Projenin yararları nelerdir?
Proje çalışmaları öğrencilerin: Daha kolay öğrenmelerini sağlar. Seçilen araştırma alanının çeşitli konularıyla ilgili meraklarını giderir. Alanın konularına ilgi duymalarını sağlar.

Proje tabanli öğrenme neden önemlidir?​

Proje tabanli öğrenme neden önemlidir?
Proje tabanlı öğretim yönteminin yararları; Öğrencilerin, yaparak, yaşayarak öğrenmelerine olanak sağlar. Öğrencilere bağımsız düşünme ve eleştirel düşünme alışkanlığı kazandırır. Öğrencilerin problem çözme yeteneği kazanmalarını sağlar.
 
Proje tabanlı öğrenme modeli, öğrencilerin gerçek yaşam problemlerini disiplinler arası bir perspektifle çözmeye çalıştıkları bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu modele göre, öğrenciler belirli bir senaryo veya probleme odaklanarak gruplar halinde veya bireysel olarak çalışarak gerçek hayata yönelik beceriler kazanırlar. Öğrenciler, proje sürecinde bir ürün ortaya koymakla sorumlu olsalar da asıl vurgu, öğrenme süreci ve deneyimlerdir. Öğretmen ise rehberlik yapar ve öğrencilerin öğrenme sürecini destekler.

Proje tabanlı öğrenmenin özellikleri arasında şunlar bulunur:
- Disiplinler arası bir problem veya senaryo üzerinde çalışılması.
- Gerçek yaşama uygun beceriler kazanmaya odaklanılması.
- Bir ürün ortaya çıkarmanın yanı sıra sürecin önemsenmesi.
- Öğretmenin rehberlik rolünün bulunması.

Proje yaklaşımının genel olarak üç aşaması vardır ve her aşama öğrencilerin öğrenme sürecini desteklemek için önemlidir. Bu aşamalar, projenin giriş, gelişme ve sonuç bölümlerine benzetilir. Öğretmenin her aşamada dikkatli rehberlik yapması, öğrencilerin başarılı olmalarını sağlar.

Proje tabanlı öğrenmenin önemi, öğrencilere aktif bir şekilde öğrenme fırsatı sunması ve onlara bağımsız düşünme, eleştirel düşünme ve problem çözme becerileri kazandırmasıyla öne çıkar. Öğrencilerin öğrenme sürecine katılımını artırır ve gerçek hayatta karşılaşabilecekleri durumları önceden deneyimlemelerine olanak tanır.

Probleme dayalı öğrenme ise gerçek hayattan alınmış karmaşık problemler etrafında öğrencilerin araştırma yapmasını ve çözüm üretmesini teşvik eden bir öğrenme yöntemidir. Bu yaklaşım, öğrencilere hem zihinsel hem de beceri yönünden aktif katılım sağlar ve tecrübeye dayalı öğrenmeyi destekler.

Proje tabanlı öğrenmenin faydaları arasında, öğrencilere bağımsız düşünme, eleştirel düşünme, problem çözme ve iletişim becerilerini geliştirme imkanı sunması bulunur. Öğrencilerin kendi başlarına çalışma yetilerini artırır ve yapılandırmacı öğrenme kuramına göre, öğrencilerin bilgiyi anlamlı bir şekilde yapılandırmalarına yardımcı olur.

Heterojen gruplar oluşturma yöntemleri arasında "Ayrılıp Birleşme Tekniği" de vardır. Bu teknikte, farklı gruplardan seçilen uzmanları bir araya getirerek yeni heterojen gruplar oluşturulur. Bu yöntem, öğrencilerin farklı perspektiflerden yararlanmalarını ve alanlarında uzmanlaşmalarını destekler.

Son olarak, proje tabanlı öğrenme ve projeye dayalı öğrenmenin önemi, öğrencilerin etkileşimli bir şekilde öğrenmelerini sağlaması, eleştirel düşünme becerilerini geliştirmesi ve problem çözme yeteneklerini artırmasıdır. Bu yaklaşımlar, öğrencilere aktif ve katılımcı bir öğrenme deneyimi sunar.
 
Geri
Üst