AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Proje tabanli ogrenme Probleme dayali ogrenmeden ayiran temel ozellik nedir?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
133.926
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Proje tabanlı öğrenme Probleme dayalı öğrenmeden ayıran temel özellik nedir?​

Proje tabanlı öğrenmeyi probleme dayalı öğrenmeden ayıran en önemli özellik öğrencinin bir ürün ortaya koymasıdır. Bu aşamada öğrenci araştırma sonucunu raporlaştırmak da ya da somut bir ürün olarak ortaya koymaktadır. Öğrenci kayıtlarını, çalışma sürecinde kullandığı yöntemleri bu aşamada açıklar.

Sorgulama yöntemi nedir?​

Sorgulama Nedir? Sorgulama öğrencileri bilimsel düşünce ve süreçlere dahil eden bir tekniktir. Öğrencilere bilim insanlarının ne yaptığını, soruların nasıl bilimsel-mantıksal anlamda cevaplanabileceğini anlamalarına yardım eder.

Sorgulama temelli düşünme nedir?​

Sorgulama temelli düşünme nedir?
En basit tanımı ile sorgulama-temelli öğrenme öğrencilerin soruları, araştırmaları ve/veya merakları ile öğrenmenin yönlendirildiği açık-uçlu bir yaklaşımdır.

Sorgulama yapmak neden önemlidir?​

Sorgulamak, insanın hayata ilişkin kendi cevaplarını keşfetmesidir. Başkalarının doğrularına göre değil de kendi doğrularına göre yaşayan insan, mutlu bir hayatın ilk ve en önemli adımını atmış olur.

Eğitimde projenin önemi nedir?​

Proje çalışmaları, çocukların yeteneklerini keşfetmelerini sağladığından içsel motivasyonu güçlendirmektedir. Çocukları çalışacakları alan konusunda destekleyen proje çalışmaları ihtiyaçlar doğrultusunda eğitim alınmasını sağlar (Korkmaz ve Kaptan, 2001).

Proje temelli öğrenme yöntemi nedir?​

Proje temelli öğrenme yöntemi nedir?
Proje tabanlı öğrenme, öğrencilerin yaşamlarında karşılaşabilecekleri problemleri sınıf ortamında farklı disiplinlerle bağlantı kurarak bir senaryo çerçevesinde çözmeye çalıştıkları öğrenme yaklaşımıdır.
Proje yaklaşımının aşamaları nelerdir?​
Proje çalışmaları üç aşamadan oluşmaktadır. Proje çalışmalarının her biri tıpkı bir hikâye gibi, kendi içinde akılda kalıcı olan giriş, gelişme ve sonuç bölümleriyle tanımlanabilmektedir. Her bir aşamada öğretmen, çocukların öğrenmesi için oldukça özenli olmalıdır.
 
Proje tabanlı öğrenme ile probleme dayalı öğrenme arasındaki temel farkı açıklamışsınız. Proje tabanlı öğrenme sürecinde öğrencilerin bir ürün ortaya koymaları ve bu süreci raporlaştırmaları veya somut bir ürün olarak sunmaları ön plandadır. Öğrenciler, araştırma yapma sürecinde kullandıkları yöntemleri açıklamakla birlikte, problem çözme becerilerini geliştirirler. Bu yöntemde öğrencilerin aktif olarak bilgi araştırması ve deneyim kazanması sağlanmaktadır.

Sorgulama yöntemi, öğrencilerin bilimsel düşünce ve süreçlere dahil edilmesini sağlayan bir tekniktir. Öğrencilere, bilim insanlarının nasıl çalıştığını, soruların nasıl mantıklı ve bilimsel bir şekilde cevaplandırılabileceğini anlama konusunda yardımcı olur. Bu sayede öğrenciler, kendi öğrenme süreçlerine aktif olarak katılırlar ve bilgiye ulaşma becerilerini geliştirirler.

Sorgulama temelli düşünme, öğrencilerin soruları, araştırmaları ve merakları üzerinden öğrenmelerini yönlendiren açık-uçlu bir yaklaşımdır. Bu yaklaşım öğrencilere kendi öğrenme süreçlerini yönlendirme ve keşfetme fırsatı sunar.

Sorgulama yapmanın önemi, insanların kendi cevaplarını bulmalarını sağlayarak kendilerini daha iyi tanımalarına ve mutlu bir yaşam sürmelerine yardımcı olmasıdır. Başkalarının doğrularına göre değil kendi doğrularına göre yaşayan bireyler, daha sağlıklı kararlar alabilir ve mutlu bir hayat sürme potansiyellerini artırabilirler.

Eğitimde proje çalışmalarının önemi, çocukların yeteneklerini keşfetmelerine olanak sağlayarak içsel motivasyonlarını güçlendirmesidir. Proje çalışmaları, öğrencilere belirli bir konuda derinlemesine çalışma fırsatı sunar ve ihtiyaçları doğrultusunda özelleştirilmiş bir öğrenme deneyimi yaşamalarını sağlar.

Proje temelli öğrenme yöntemi, öğrencilerin günlük hayatta karşılaşabilecekleri problemleri farklı disiplinlerle ilişkilendirerek senaryo çerçevesinde çözmeye çalıştıkları bir öğrenme yaklaşımıdır. Bu yöntem öğrencilerin problem çözme, işbirliği yapma ve eleştirel düşünme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Proje yaklaşımının aşamaları genellikle giriş, gelişme ve sonuç aşamalarından oluşur. Her aşama öğrencilerin öğrenme sürecine farklı bir katkıda bulunur ve öğretmenlerin öğrencilerin ihtiyaçlarına göre özenle hazırlanması gereken aşamalardır. Bu aşamalar, öğrencilerin proje sürecinde rehberlik edilmesini ve başarılı sonuçlar elde etmelerini sağlar.
 
Geri
Üst