AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Program degerlendirmenin temel amaci nedir?

  • Konuyu Başlatan Konuyu Başlatan Admin
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi

Admin

Yönetici
Site Sorumlusu
Katılım
17 Ocak 2024
Mesajlar
265.352
Çözümler
5
Tepkime puanı
1
Puan
38

Program değerlendirmenin temel amacı nedir?​

Bu görüşlere göre program değerlendirmenin amacı, programın ve öğrenmelerin etkili olup olmadığı hakkında bir karara varmaktır[6]. Program değerlendirmede, programın sağlamlığının, işe yarama derecesinin, öğretim hizmetinin etkililiğinin ve yeterlilik derecesinin belirlenmesi gerektiğini vurgulanmaktadır.

Değerlendirme ne işe yarar?​

Değerlendirme, öğrenciye davranışını nasıl değiştireceği hakkında bilgi verir. Değerlendirme, yeterince başarılı olan öğrenciyi motive eder. Değerlendirme, öğrenci hakkında verilecek kararlara dayanak olur. Değerlendirme, öğretmenin kendi öğretiminin ne derecede etkili olduğunu kestirmesine yardım eder.

Eğitimde değerlendirme nedir?​

Eğitimde değerlendirme nedir?
AÜTF’de ölçme ve değerlendirme; öğretme ve öğrenmenin etkinliğini belirlemek ve arttırmak amacı ile yapılan, eğitimle ilgili verilerin toplanmasını ve yorumlanmasını içeren çok adımlı ve sistematik bir süreç olarak uygulanmaktadır.

Eğitim programlarının faydaları nelerdir?​

Eğitim programlarının faydaları nelerdir?
Eğitim Programının Yararları Öğretime yön vererek etkinliği arttırır. Öğretime nitelik kazandırarak verimli bir şekilde ilerlemesini sağlar. Öğretim sürecinin kontrolünü sağlar. Eğitimin planlı, sistematik, amaca uygun ve gelişmesine katkı sağlayacak şekilde ilerlemesini sağlar.

Program değerlendirme ne demek?​

Program değerlendirme, uygulanmış olan programın etkililiği hakkında karar verme sürecidir. Ertürk, değerlendirmeyi yetişek geliştirmenin son ve tamamlayıcı halkası olarak eğitim hedeflerinin gerçekleştirme derecesini tayin etme süreci olarak tanımlamaktadır.

Ölçme ve değerlendirme hangi amaçlarla yapılır?​

Ölçme ve değerlendirmenin amaçları genel olarak şu şekilde sıralanabilir:
- Öğrenci başarısını gözlemlemek.
- Okulun başarısını gözlemlemek.
- Anne-babalara bilgi verebilmek.
- Öğrenciler için sınıf geçme ve mezuniyet konularında karar verebilmek.
- Öğretim sürecinin verimliliği hakkında yorumlar yapabilmek.

Ölçme ve değerlendirme ne işe yarar?​

Ölçme ve değerlendirme ne işe yarar?
Ölçme-değerlendirme, öğretimin ve öğrenmenin önemli bir parçasıdır. Ölçme-değerlendirme, öğrenme sürecinin farklı aşamalarında öğrencilerin ne bildiklerini, ne anladıklarını, neler yapabileceklerini belirleyerek dönüşümlü düşünme yoluyla öğretmen ve öğrencinin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olur.

Değerlendirme yapmak neden önemlidir?​

Değerlendirme yapmak neden önemlidir?
Değerlendirmeler, öğretmenlerin öğrencilerin kavrayışlarını tartma olanağı sağlamasının yanında öğrencilere kazanımlarını örnekleme fırsatı da sağlar. Bununla birlikte, değerlendirmeler öğrencilere ilerlemeleri hakkında değerli geribildirimler de sunar ve öğrencilerin öğrenme sürecine katkıda bulunur.

Değerlendirme işlemi nedir?​

Değerlendirme, ölçme sonucunu bir ölçüt ile karşılaştırarak ölçülen özellik hakkında bir karara varma işlemidir.

Eğitim programlarının bireysel düzeyde faydaları nelerdir?​

Eğitim Programının Faydaları: *Eğitimde verimliliği arttırır yani etkili ve kalıcı öğrenmeyi sağlar. (En önemli faydasıdır.) *Eğitim faaliyetlerine yön verir. *Eğitimde eşgüdümü (standartlaşmayı – birlikteliği) sağlar. Öğretmenlere rehberlik eder.

Eğitim programlarının ulusal düzeyde faydaları nelerdir?​

Eğitim programlarının ulusal düzeyde faydaları nelerdir?
Eğitim programları, ulusal ya da uluslararası düzeyde kaliteli bir eğitim sistemi kurma, ülkenin kalkınmasını ve gelişmesini sağlayacak nitelikli insan gücü yetiştirme, toplumsal ve kültürel değerlerin korunmasını ve geliştirilmesini destekleme gibi amaçlara yönelik olarak geliştirilirler.

Program değerlendirme yaklaşımları nelerdir?​

Program değerlendirme yaklaşımları nelerdir?
Program değerlendirme literatüründe son yıllarda dört değişik program değerlendirme yaklaşımından söz edilmektedir. Bunlar; ürüne dayalı, statik özellikli, sürece dayalı ve karar vermeyi kolaylaştırıcı yaklaşımlarıdır[1].

Ölçme ve değerlendirme Grubunun görevleri nelerdir?​

Bilinçlendirme. Tanıtım ve Bilinçlendirme. Aklınla Verimli Yaşa.
 
Program değerlendirmenin temel amacı, bir programın veya öğrenmenin etkili olup olmadığı hakkında bir karara varmaktır. Bu süreçte programın sağlamlığı, işe yarama derecesi, öğretim hizmetinin etkililiği ve yeterlilik derecesinin belirlenmesi önemlidir. Program değerlendirmesi, uygulanmış olan programın etkili olup olmadığı hakkında karar verme sürecidir. Ertürk'e göre değerlendirme, eğitim hedeflerini gerçekleştirme derecesini tayin etme sürecidir.

Değerlendirme, öğrenciye davranışını nasıl değiştireceği hakkında bilgi verir, yeterince başarılı olan öğrenciyi motive eder, öğrenci hakkında verilecek kararların dayanağı olur ve öğretmenin kendi öğretiminin etkisini kestirmesine yardımcı olur.

Eğitimde değerlendirme, öğretme ve öğrenmenin etkinliğini belirlemek ve arttırmak amacıyla yapılan bir süreçtir. Değerlendirme, öğretim sürecinin kontrolünü sağlar, öğretime nitelik kazandırarak efektif ilerlemesini sağlar ve eğitimin planlı, sistematik ve amaç doğrultusunda ilerlemesine katkı sağlar.

Ölçme ve değerlendirmenin amaçları arasında öğrenci başarısını gözlemlemek, okulun başarısını ölçmek, anne-babalara bilgi vermek, öğrenciler için kararlar almak ve öğretim sürecinin verimliliği hakkında yorumlar yapmak yer almaktadır.

Ölçme ve değerlendirme, öğrenme sürecindeki aşamalarda öğrencilerin bilgi düzeylerini belirleyerek öğretmen ve öğrencinin yeni hedefler belirlemesine yardımcı olur. Değerlendirme yapmak, öğrencilerin ilerlemeleri hakkında değerli geri bildirimler sunarak öğrenme sürecine katkı sağlar.

Eğitim programlarının faydaları arasında öğretime yön verme, verimliliği arttırma, kontrol sağlama, eşgüdümü sağlama gibi unsurlar bulunmaktadır. Programlar ulusal düzeyde ise kaliteli bir eğitim sistemi kurma, ülkenin kalkınması ve gelişmesine katkı sağlama, nitelikli insan gücü yetiştirme gibi hedeflere hizmet eder.

Program değerlendirme yaklaşımları arasında ürüne dayalı, statik özellikli, sürece dayalı ve karar vermeyi kolaylaştırıcı yaklaşımlar öne çıkmaktadır. Bu yaklaşımlar, değerlendirme sürecinin farklı yönlerini vurgulamaktadır.

Son olarak, Ölçme ve Değerlendirme Grubunun görevleri arasında bilinçlendirme yapmak, tanıtım ve bilinçlendirme çalışmaları yürütmek ve verimli yaşam için rehberlik etmek gibi görevler yer almaktadır. Bu grup, öğrenme sürecinde önemli bir rol üstlenmektedir.
 
Geri
Üst