AdBlock kullandığınızı tespit ettik.

Bu sitenin devam edebilmesi için lütfen devre dışı bırakın.

Probleme dayali ogretim neler olmali?

Editör

Yeni Üye
Katılım
7 Mart 2024
Mesajlar
131.145
Çözümler
1
Tepkime puanı
1
Puan
36

Probleme dayalı öğretim neler olmalı?​

Probleme dayalı öğrenme, öğrencilere, öğrenme deneyimi başlangıcında iyi yapılandırılmamış problemlerle öğrencileri karşılaştıran bir eğitim modelidir. Öğrenciler problem hakkında farklı bakış açılarına göre durumu değerlendirerek daha önceden çok az çözdükleri gerçek hayat problemlerini öğrenirler.

Problem çözme yönteminin aşamaları nelerdir?​

Problem çözme yönteminin aşamaları nelerdir?
Problem Çözmenin Aşamaları

Probleme dayalı öğrenme kime ait?​

John Dewey ve Piaget’nin çalışmaları sonucu ortaya çıkmıştır ve yapısalcılığa dayanmaktadır. Probleme dayalı öğrenmede, ortaya atılan problemin ilgi ve merak uyandırıcı olması bir önkoşuldur.

Probleme dayalı öğrenme tekniklerinin yararları nelerdir?​

Probleme dayalı öğrenme tekniklerinin yararları nelerdir?
Gerçek hayatta olan problemlerle daha önceden yüz yüze gelmeyi ve tecrübe etmeyi sağlar. Önceki öğrenmelerle beraber yeni bilgi ve becerilerin kazanılmasına olanak sağlar. Probleme dayalı öğrenme kuramında öğretmen ve öğrenci birlikte öğrenirler. Bilgi derinlemesine çalışılarak anlamlandırılır.
Rutin olmayan problemler kim buldu?​
Problem çözme konusundaki çalışmalarıyla tanınan Macar matematikçi Polya (1957) matematik öğretiminde rutin problemlerin gerekli olduğunu ancak öğretimde sadece bunlarla sınırlı kalarak rutin olmayan problemlerin kullanılmamasının telafisi mümkün olmayan bir hata olduğunu belirtmiştir.

Problem çözme Yaklasiminin Gorusmeye en buyuk yarari nedir?​

Problem çözme Yaklasiminin Gorusmeye en buyuk yarari nedir?
Öğrencilerde öğrenme sorumluluğunu arttırır. Öğrencilerde problem çözümü için bağımsız düşünme yeteneğini geliştirir. Öğrenmeye karşı ilgi ve istek uyandırır. Karar verme sürecinde öğrencilerin çok yönlü düşünme yeteneğini geliştirir.

Matematik problem çözme stratejileri nelerdir?​

Bu stratejilerin başlıcaları şunlardır:
- Sistematik Liste Yapma.
- Tahmin ve Kontrol.
- Diyagram Çizme.
- Bağıntı Bulma (Veriler arasında ilişki arama)
- Eşitlik Yazma.
- Tahmin Etme.
- Benzer Basit Problemlerin Çözümünden Faydalanma.
- Geriye Doğru Çalışma.

Bir durumun problem olup olmadığına nasıl karar verilir?​

Bir durumun problem olup olmadığına nasıl karar verilir?
Bir problemin varlığını algılamak, değişik kaynaklardan bilgiler toplayarak problemi tanımlamak, söz konusu problemin değişik çözüm yollarını ortaya koymak, bunları birbirleri ile karşılaştırarak en faydalı olanını seçmek ve böylece bir uygulama planı elde etmektir .

Bilimsel problem çözme yönteminin kuralı nedir?​

Bilimsel yöntem, problem çözmenin basamakları, eleştirel düşünme ve sorgulama gibi etkinlikleri kullanarak öğrenmeyi sağlar. j.Dewey tarafından geliştirilmiştir. Üst düzey ve karmaşık zihinsel beceriler geliştirilir. Yeni bilgi ve becerilerin öğrenilmesinde ve öğrenilen bilgilerin kullanılmasında etkilidir.
 
Probleme dayalı öğrenme, öğrencilere gerçek hayattan ilham alınarak yapılandırılan problemlerle karşılaştıkları bir öğrenme modelidir. Öğrenciler, bu problemleri çözmek için farklı bakış açıları geliştirir, analitik düşünme becerilerini kullanır ve işbirliği içinde çalışarak çözümler üretirler. Bu yaklaşım, öğrencilerin öğrenmelerini daha anlamlı ve kalıcı hale getirirken, eleştirel düşünmelerini ve yaratıcılıklarını geliştirir.

Problem çözme sürecinde genel olarak kabul gören aşamalar şunlardır:
- Problemin anlaşılması ve tanımlanması
- Strateji belirleme ve plan yapma
- Planı uygulama
- Çözümü değerlendirme ve sonuç çıkarma

Probleme dayalı öğrenme kavramı, John Dewey ve Piaget gibi düşünürlerin çalışmalarıyla ortaya çıkmıştır. Bu model, yapısalcılık ilkesine dayanmaktadır ve öğrencilerin merak ve ilgi duydukları problemlerle karşılaşmalarını önerir.

Probleme dayalı öğrenme tekniklerinin yararları arasında gerçek hayattan alınan problemlerle karşılaşma, yeni bilgi ve becerilerin edinilmesi, derinlemesine öğrenme sağlama ve öğretmen-öğrenci işbirliğini teşvik etme bulunmaktadır. Ayrıca, problem çözme yaklaşımının öğrencilere öğrenme sorumluluğunu ve bağımsız düşünme yeteneğini geliştirme konusunda da faydaları vardır.

Matematik problem çözme stratejileri arasında sistematik liste yapma, tahmin ve kontrol, diyagram çizme, bağıntı bulma, eşitlik yazma, tahmin etme, geriye doğru çalışma gibi yöntemler bulunmaktadır. Bu stratejiler, öğrencilerin matematik problemlerini çözme becerilerini geliştirmelerine yardımcı olur.

Bir durumun problem olup olmadığını belirlemek için, problemi tanımlamak ve analiz etmek, farklı çözüm yollarını değerlendirmek, en uygun olanı seçmek ve bir uygulama planı oluşturmak gerekmektedir.

Bilimsel problem çözme yöntemi, Dewey tarafından geliştirilmiş olup problem çözme sürecinde eleştirel düşünme, sorgulama ve bilgiyi uygulama becerilerini kullanarak öğrenmeyi destekler. Bu yöntem sayesinde öğrenciler üst düzey zihinsel beceriler geliştirir, yeni bilgi ve becerileri etkili bir şekilde kullanabilirler.
 

Similar threads

Geri
Üst